Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Wiplash!

Av Malin wiper - 2 juni 2010 08:11

  

 

Solen skiner för fullt här och det ser ut att bli en vam dag. Jag vaknade med uppspänd nacke och dimsyn. Det är typiska symptom på wiplaschskada men man kan ha så olika från person till person. Läste nu att temperaturregleringen i kroppen kan bli rubbad. Jag har sagt till min man att det är nåt fel på min termostat i kroppen så nu fick jag svar på detta också.  Jag  kan bli så varm helt plötsligt och ett tag senare frysa så in i norden.

 

  

 

Sen olyckan så har jag haft svårare för just värme. Min svåger och svägerska har också dessa nackskador efter olyckor men vi har inte fullt ut samma symptom. Svågern har inte dessa synbortfall men då har han annat istället och mer värk än mig. Jag drar mig lite för att gå på akupunktur nu eftersom jag kan bli jättekonstig dom första gångerna innan det släpper.

 

  

 

klicka här för att läsa om Whiplash-skador. Jag har fått sitta med en isgelepåse på nacken ett tag och sen på med Voltarensalva så nu kan jag skriva lite men det blir nog långt emellan inläggen i dag. Mina hjälpmedel för detta är: vetekudde, isgelépåse, valdemarskrage, voltarensalva, värktabletter i värsta fall. Jag har ofta ont i öronen och har sökt läkare för detta men då säger min akupunkör att det kommer från skadan eftersom nackmusklerna går upp mot öronen och får dom aldrig riktigt slappna av så uppstår detta. 

 

  

 

Min väninna ia har även gett mig många bra tips. Ett av dom är att lägga sig på magen på sängen och låta huvudet vara utanför sängkanten så man får stärka musklerna. Min man brukar även dra ut min nacke lite lätt som en stretsching fast jätteförsiktigt. Nu blev det mycket om detta men nackskadan är min ständiga följeslagare. 

 

             

 

Jag som hade tänkt börja sy lite i dag för jag har lovat bort 4 st klädnypeklänningar. Köpte lite mer tyg på Mimmis Magasin i går och det var dom två sista metrarna dom hade. Har flera meter av tygerna sen förut så det lär räcka till andra saker också.

 

   

 

Har visat upp dessa tyger förut som trots olika mönster går att kombinera.

 

   

 

Nu ropar Mr T att kaffet är klart så vi ses lite senare. Kan inte lova att det blir nån bloggvandring i dag får se lite senare eftersom jag inte kan sitta här för länge.

 

Ha en jättebra dag...    

 
 
-Nena-

-Nena-

2 juni 2010 10:30

Här är det också sol idag.
Skönt efter en dag med bara regn.

Jag hoppas att det släpper fort i nacken och att du får en fin dag
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

2 juni 2010 17:24

-Nena- Vad härligt att det är sol hos er också

Jag är bättre nu. Tack snälla du

ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards