Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Malin wiper - 1 juni 2010 20:33

  

 

Lite skön kvällsmusik med Andy Williams "Days of wine and roses". Han var mycket på tv när jag växte upp och jag kom ihåg att mina föräldrarna var väldigt förtjusta i hans tv-shower.

 

            

 

Klicka här för att komma in på Andy Williams hemsida.

 

           

 

Andy Williams, Howard Andrew Williams, född 3 december 1927 i Wall Lake, Iowa, är en amerikansk sångare och underhållningsartist, främst känd för TV-serien The Andy Williams Show, som belönades med Emmy 1962, 1965 och 1966.


Av Malin wiper - 1 juni 2010 19:24

     


Vi har nyss ätit en ungspannkaka med brocolli och ädelost. Det är också ett recept från viktklubben och vill nån ha recept så finns det under kategorier "recept". Vi åt tunnskivad kassler till och nåt mer behövs inte till denna rätt om man inte vill ha en sallad på sidan om. Jag måste tillaga nåt nytt snart för jag har så många recept jag sparat ner från mina bloggvänner.

 

         

 

Helt plötsligt blev jag så sugen på ett glas vin mitt i vardan jag som knappt dricker nåt längre...  Jag tål bara ett glas eftersom vi dricker så sällan. Det var i alla fall gott och jag har halva glaset kvar som jag smuttar på.

 

              

Vi tog detta som heter "Rosemont shiraz". Jag tror att jag tipsat om detta vin förut. Det är bara att kolla på kategrier "vin och annat gott".

 

Klicka här för att läsa om vinet. 

 

 

           

Av Malin wiper - 1 juni 2010 13:50

            


Nu har jag köpt Niveas brun utan sol som Lambergsfrua tipsade om men jag tog den som man kan ha på både face & body. Hennes verkar bara vara för body. I kväll skall jag testa på ena armen bara för att se så jag tål krämen innan jag smetar den på ansiktet. Sen är det viktigt att peela huden före och sen smörja in ordentligt med dagkräm innan man börjar för då blir det bättre resultat. Jag har bara använt Apotekens brun utan sol förut. 


   


Sen bjöd jag ut min man på fika på Ritz konditori bara för att jag ville och kände för det...  . Där hade dom två nya bakelsesorter som vi lyckades motstå. denna som ser ut som en budapest men har en jordgubbsmouss som fyllning. Vi delade på en tonfiskbaguette.

 

 

   


Här ser ni den andra läckerheten...  


   


Vi satt där och myste ett bra tag och bara insöp samhällets folkliv och nerv. Det går inte att sitta ute och fika hemma nu när det är så kallt. Dom sa förra veckan på väderleksprognosen att det skulle bli rena Ryssvärmen i veckan men det har vi inte sett skymten av. Många i byn går med tjocka jackor och långbyxor så nån sommar har vi inte än. Till och med jag vill ha mer värme fast jag är en vinter/höstkvinna...  


   


Jag passade på att ta lite foton från torgets rabatter där det prunkar av all slags blomster.


   


Utanför ICA dök denna fina cab Beetle cab. Klicka härför att läsa lite mer om bilen. 


 

Volkswagen New Beetle är en bilmodell från Volkswagen, baserad på den gamla Volkswagen Typ 1. Produktionen startade 1998 i Mexiko. Beetle var ursprungligen en designstudie, som var baserad på Volkswagen Golfs bottenplatta.

 

  

 

Det är så kymigt ute så det blir mest inomhusaktiviteter i dag och jag skall nu gå upp på vinden med lite kläder vi tvättat som skall vinterförvaras i våra nya förvaringar. Sen skall jag försöka få altan färdigstädad så vi kan sitta där och fika när det är för kallt och regnigt ute. Mr T skall ut och renas vidare lite på gården.


 

 Simma lugnt därute...   

  

 

Tack till er andra som var med och gissade i min gissningstävling. Jag glömde ju att nämna det. Ni andra som gissade hade också rätt svar men först till kvarn får först mala som det heter...  Det blir fler tävlingar framöver så chansen finns ändå. 

 

    

 

Nu har Pisan gjort nya smycken igen. Klicka här för att besöka hennes blogg.

 

  

 

Dessa örhängen och ett halsband till beställde jag av Pisan när min väninna ia fyllde år. Det blev jättesnyggt. Hon får fria händer bara hon vet på ett ungefär så förstår hon precis hur hon skall komponera smyckeseten.

Av Malin wiper - 1 juni 2010 12:55

          

 

I går fyllde Clint Eastwood 80 år och är still going strong och regisserar filmer på löpande band. Jag har nog sett alla hans filmer och han är inte dålig i nån. Nu som regissör så gör han ett bra jobb också och han har många Oscarsstatyetter i sin hylla. Hoppas vi får njuta av honom och hans filmer ett tag till. Skulle ha skrivit om detta i går men jag hinner inte med riktigt...  

 

                                

 

Clint Eastwood, egentligen Clinton Eastwood Jr., född 31 maj 1930 i San Francisco, Kalifornien, USA, är en amerikansk skådespelare, regissör och filmproducent. Han har tilldelats fem Oscarsstatyetter, bland annat för bästa regi för De skoningslösa

 

Klicka här för att läsa lite mer

 

          

 

Här ser vi Clintan från filmen "The good the bad and the ugly"

 

           

 

klicka här för att komma in på Eastwood net

 

        

 

Gillar den här bilden av honom. Han har ett lite fräckt utseende med karaktär. Fast han var ung här så var han inte så utslätad som dom flesta Hollywoodskådespelarna men ack så mycket snyggare...  Förr kunde dom röra på ansiktet och förmedla känslor.

 

              

 

 

 

Ennio Morricone är mannen som skrev ledmotiven till många av westernfilmerna. Här från " The good, the bad & the ugly"

 

 

         

Här ser ni Ennio Morricone med en av sina Oscars för bästa filmmusik.

 

Ennio Morricone, född 10 november 1928 i Rom, är en italiensk kompositör, främst av filmmusik, och orkesterledare.

 

                

 

Klicka här för att komma in på Ennio Morricones hemsida

Av Malin wiper - 1 juni 2010 07:14

               
          


Första juni och sommaren är här men termometern visar bara 10 grader varmt. Inte för att det gör mig nåt eftersom jag inte är nån soldyrkare.  Tänker ändå på alla andra som älskar sommar och sol. Jag har fått min snörika vinter...  så jag är nöjd. Jag är en riktig blekis som inte solar eftersom jag avskyr att ligga i solen och steka mig. Jag tar till brun utan sol istället så ser jag inte fullt så "Albylvit" ut... . Fast när jag var yngre så blev jag brun bara av att gå i solen men nu är det svårare. Vilket lyxproblem...  

 

   

 

Jag brukar testa en ny brun utan sol varje sommar och i dag skall jag köpa denna ovan som Lambergsfrua tipsat om. Det är"Niveas sun touch". Hon säger att den funkar jättebra. 

MIN SON TIPSAR:

 

Min son tipsade om detta klipp från safari i Afrika. Det finns många fler och dom är över 5 minuter långa. Min son har en kompis som skall flytta med sin fru till Botswana. Frun är född där och har ett hus hon skall öppna café och kiosk i. Hennes man min sons kompis skall starta en stor musikstudio där för han är musikproducent. Min son är bjuden dit ner när han vill. Sonens kompis har varit ute på ett såna här safarin och upplevt en del nära möten med djuren. 

Klicka här för att läsa lite om Botswana               

  Ha en härlig sommardag vad ni än skall hitta på...    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards