Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Malin wiper - 29 maj 2010 20:14

  


Vi kom hem rätt sent från mamma och stannade ett tag i Jönköping också innan vi åkte hem. Vi har haft det toppen och vädret har varit lite varierande med både kyla reng och sol. Mamma var väldigt trött och hade svårt att gå. Hon  var ändå vid gott mod och ville gärna följa med oss ut. Jag kollar nu på programmet som går före melodifestivalen och upptäcker att jag även gillar Tysklands bidrag som är lite Miss Li stuket. Jag är lite trött så jag bloggar inget mer i kväll utan återkommer i morgon.

 

           

 

Lena Meyer-Landrut, född den 23 maj 1991 i Hannover, är en tysk popsångerska och skådespelerska. Hon tävlar för Tyskland i finalen av Eurovision Song Contest 2010 med bidraget Satellite

 

 

  

 

Utanför Lidl i skene stod denna läckra volkswagen av modell 1303 S. Det är en av dom finare modellerna. Mannen som rådde om den ville sälja den till mig för 40.000:-...  Jag hade banne mig köpt den om jag hade så jag bara kunde lägga upp 40 bagare...  

 

Klicka här för att läsa om denna Volkswagenmodell

 

       

 

 

  

Mamma fick blommor, choklad, kort och en sten som det står "Älskade mamm" på från syrran, brorsan och mig. Hon fick även en blus som passade jättebra på henne men gör sig inte på bild tyvärr.

Ha nu en fin och njutningsfull kväll...  Bloggvandrar i morgon.

                

 

Av Malin wiper - 29 maj 2010 07:02

            

 

Här sjunger Totta Näslund tillsammans med Jenny Öhlund. Hon heter numera Jenny Silver.

 

            

 

Erik Torsten "Totta" Näslund, född 1 april 1945 i Sandviken, död 19 juni 2005 i Göteborg, var en svensk musiker och skådespelare. För mig är Totta en bluesman som jag sett två gånger på Liseberg med "Tottas blues band".

 

            


Jenny Maria Silver, född Öhlund 22 januari 1974, är en svensk country-, dansbands-, pop- och rocksångerska från Ängelholm. Hon är gift med Thomas Silver, tidigare gitarrist i hårdrocksgruppen Hardcore Superstar


Jag har en stark känsla av att jag spelat denna låt förut...  det kan bli så när man bloggar mycket och är inne på sin tredje blogg. John Lennonlåten har jag också haft inne här förut såg jag när jag gick tillbaka lite i bloggen...  


Av Malin wiper - 29 maj 2010 06:08

         


Ridån hade lite svårt för att gå upp i dag. Tyvärr sover jag alltid dåligt natten innan jag skall åka nånstans och är nu som  zoombie. Mannen fixar kaffe så vi vaknar till sen blir det dusch och iväg så fort som möjligt så vi hinner nåt. Det ser ut att bli varierande väder med lite sol och regntunga skyar. 


           


Det skall ändå bli skönt att komma iväg lite och uppleva nåt. Vi skall äta grillat hos syrran och svågern. Han är en hejare på grillning och det blir alltid jättegott. Konstigt egentligen att det mest är mannen som grillar. Frågade min man och han tror att det påminner om lägereldning...  


          


Undrar om det hjälper om jag upprepar ramsan ovan...  

 

          

 

Detta brosch köpte jag för 10:- på tillfälliga loppisen där vi köpte litografierna. Allt dom sålde var lite finare grejer som varit mycket dyrare. Fast jag förstår inte varför jag köper såna eftersom jag sällan bär brosch så nu sitter jag med en rejäl samling...  

 

   

 

Den här lilla andbroschen gick inte att fånga riktigt på bild men den fick jag ge 15:- för.

 

           

 

Ett litet fint hänge i form av en väska för 10:- som jag skall fråga syrran om hon vill ha. Det går att sätta i ett armband eller halsband.

 

   

 

Dessa två svampbroscher köpte jag på kupan för 5:-/st och dom är bra att ha till mina sydda alster.

 

                  

 

Ha en toppenlördag och sköt om er...  


       

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards