Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Malin wiper - 27 maj 2010 16:04

       

 

Jag var in på Pisans blogg och hon hade satt in denna gamla goding som är så tidlös och bra med Scorpions. Jag kände för att ta in den hos mig också nu.

 

  

 

Klicka här för att komma in på Scorpions hemsida.



                       


Klicka här för att komma in på blocket där dom säljer denna fina elgitarr av märket Les Paul studio P-90

 

Jag inser nu att jag inte hinner kommentera på era bloggar i dag. Det funkar inte och jag har fullt sjå med att hålla igång bloggen. Ha en fin kväll och tack för era kommentarer...  

              

Färgstark keramiktavla från second hand för 20:-. Bara fotat inte köpt...    

Av Malin wiper - 27 maj 2010 13:59


   

Vi blev så glada efter beskedet om mamma så vi åkte ner till Ritz konditori för att ta en fika...  den här goda smörgåsen tog min man och jag en tonfiskbaguette.

 

   

Så här fint ser det ut framför konditoriet och dom har satt ut lite trädgårdsmöbler i den lilla parkdelen där dom vita stålbänkarna breder ut sig. 


 

Här följer lite saker jag fotade hos Mimmis Magasin i går när jag var in och handlade lite.   

 

   

Här en häftig burk för klädnypor eller nåt annat.

 

          

Den här kaffeburken gillar jag skarpt, den är lite speciell. 

 

         

Ytterligare en läcker kaffeburk.   

 

        

Dessa gröna flaskor är det lite 70-talskänsla över.    

 

    

Här lite fräscha löpare. Jag har mer bilder men får portionera ut lite eftersom.   


 

Klicka härför att komm in på ett ställe med gamla burkar och annat. Den heter "Fröken Fiffig" och det är bara att söka sig fram där.

 

Av Malin wiper - 27 maj 2010 10:45

                 


Syrran ringde nyss för sjukhuset hann ringa före 11.00 och nu är faran över. Vår mamma måste vara en riktig krutgumma...  Utslagen i går och på benen i dag. Nu var hon uppe och tvättade sig själv som om inget hänt och var lika glad och spirituell som vanligt. Syrran och jag har skrattat tillsammans för det är lite dråpligt. Varje gång vi trott att hon varit nere för räkning så är hon på benen igen som om inget hänt.

 

     

 

Hon hade 132 i blodvärde och ett otroligt bra blodtryck. Kotskadan var tydligen från ett gammalt fall och trots det hårda fallet så hade hon inte fått nån hjärnskakning. Alla andra värden var på topp. Vi syskon är i sämre form än vår 87-årig mamma...       Hennes problem är demens och lite dålig blodcirkulation i benen. Det känns så härligt för nu kan vi åka dit på lördag och gratta henne ordentligt på Mors dag. 


Tack Sanna  Pisan och Sussi för era värmande ord...    


  


Detta är en Fucsia från Akleja. Inte ett löjtnantshjärta som jag trodde.


Av Malin wiper - 27 maj 2010 09:22

     


Dessa fina hjärtestenar finns på Mimmis Magasin. En sån vill jag ge min mamma som hon kan hålla i. Jag är orolig nu så det blir inte till att gå in på era bloggar förrens jag pratat med sjukhuset efter 11.00 Det är jobbigt att veta att hon for så illa i går men jag är så glad att svågern åkte upp. Tack snälla du...    







Klicka här för att komma in på Eva Cassidys hemsida.

 

  

 

Dessa hade dom också. Jag återkommer senare...sköt om er.

Av Malin wiper - 27 maj 2010 07:49

             


Jag är ledsen och orolig i dag för min mamma gick och ramlade i går och slog bakhuvudet. Syrran ringde oss när vi var på väg hem från Jönköping. Dom hade skickat henne med ambulans till Skene lasarett men där tog dom inte emot henne för dom höll på att lägga ner akuten. Sjukhuset har varit nedläggningshotat flera gånger men protestropen har skallat och det har stoppats i sista sekunden men nu verkar det vara på gång igen för vad är väl ett sjukhus utan akutmottagning...  Mamma kräktes så fort hon vände på huvudet.

 

            

 

Det var ingen idé att åka upp till Borås för nån av oss syskon för dom visste inte om hon skulle bli hemskickad ingen och hon var vid gott mod och kunde röra armar och ben. Syrran ringde till sjukhuset och då fick vi reda på att en läkare skulle ringa så fort som möjligt. Läkaren ringde inte så syrran ringde igen och då hade mamma fått vänta så längen men då sa dom att snart får hon komma in. Inget hände så till slut åkte svågern dit och det visade sig att hon inte fått komma in på röntgen än efter så många timmar. Hon låg där och kräktes för sig själv och hade inte fått nåt att äta eller dricka på minst 6 timmar.

 

            

 

Svårgern påtalade detta och sa att dom måste sätta dropp. Då tittade dom lite konstigt och mumlade om att har det varit så hela tiden?  . Alltså så har dom inte tittat till henne. Dom sa då att vi får väl sätta dropp då...   Flera läkare hade varit utanför salen  men ville inte ta tag i detta och så funkar det tydligen i Borås... . Min svåger såg till att hon fick komma till röntgen och det visade sig att kotor tryckt ihop i ryggen, det heter visst "kompression". Jag skall ringa dit efter ronden för att höra hur det blir och vi står i startgroparna för att ev åka dit. 

 

  Hoppas ni alla får en bra dag utan komplikationer...    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards