Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 25 maj 2010 11:09

     


Det var så länge sen nu som jag hade nån tävling på min blogg så nu blir det en gissningstävling. Grejen ni skall gissa på köpte jag på second hand och ingen visste vad det var för pryl och vad man använde den till. Min man kom på det till slut. Förut har jag haft rätt svåra grejer att gissa på men nu är jag rädd att det kan bli för lätt. Jag har två priser denna gång.

 

  

 

Här har ni prylen ni skall gissa på och ni har tid på er tills måndag 31/5 kl. 10.00 Vad använder man denna till?. Den som först gissar rätt får förstapriset. 

  

 

FÖRSTA PRIS:

 

  

 

En kökshandduk med cupcake mönster från "Mimmis Magasin". Den är av märket "Serholt Sweden".

 

   Inte nog med detta utan första pristagaren får även en biobiljett.

 

ANDRA PRIS:

 

  

 

En exklusiv hård tvål från "Butik Ingelund" liggande i en fin kartong. Den har en svag lukt av gurka och är mild. Tvålen heter Terra Midi.

 

  

 

Så här fin ser den ut i sin ask.

 


 

Lycka till!...           

 

 
 
Ingen bild

Jenny

25 maj 2010 12:23

Jag tror att man använder den till att ta upp syltlök ur burken med, Har för mig att dem kommer från Tupperwere eller så har de någon liknande.

 
wiper

wiper

25 maj 2010 12:36

Jenny: Vad kul att du ville vara med i tävlingen. Tack för ditt förslag. Jag noterar detta och svaret kommer som sagt 31/5. Du är först ut ;)

Ha en fin dag

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cattis

Cattis

25 maj 2010 14:57

Hejsan! Fast jag har bloggvila från min så måste jag läsa din. Och när jag ser att du har en tävling så vill jag också gärna gissa.
Jag tror på Jenny om det här med Tupperware. Och sen gissar jag på att man har den till Oliver.
Men syltlökar går lika bra. Det gör jag. :)))

http://www.bergbrink.blogg.se

 
wiper

wiper

25 maj 2010 16:05

Cattis: Gulligt av dig att komma in här fast du har bloggvila...;) Kul att du vill vara med i tävlingen. Då noterar jag ditt svar så får vi se.
Sköt om dig och kom snart tillbaka.

varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 maj 2010 18:12

Äsch då, jag hann inte vara först på att gissa att det är en oliv upp plockare. Men blir kul att se om det är rätt! Kul att du har en tävling! :))

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

25 maj 2010 18:14

Hade lite bråttom igen...jättesöt kökshandduk som vinst! Kul för den som vinner:))

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

25 maj 2010 19:00

Monica: Ja du får se sen om du har rätt ;)

Ja du dom handdukarna är supersnygga.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

25 maj 2010 19:43

så skoj med en gissnings tävling även om jag kom in sent i tävlingen men jag gissar iallafall!och eftersom jag sålt Tupperwere engång i tiden så vet jag att det är en oliv gaffel eller tång den har inget namn vad jag kommer ihåg..men man kan även använda den till att ta upp vanlig inlagd gurka med samt sylt lök!
härlig handduk!
kram

http://dagslandan

 
Petra

Petra

25 maj 2010 21:17

Olivupptagare tror jag :) Eller vad det nu heter

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

26 maj 2010 09:02

Lisa: Tack för din gissning Lisa, jag noterar detta. Kul att du gillar handduken.

Ha en fin dag
kram

Petra: Tack för din gissning min vän.

Hoppas du har det bra. Går in på din blogg senare
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 maj 2010 17:36

Har för mig att jag sett en sån till syltlök eller inlagda körsbär.

Kram

Lena

http://wilenas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards