Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Malin wiper - 15 maj 2010 14:32

     

 

Här kommer en lugn skön låt med Glenn Frey "Lovers moon" hörde den på WWR i går. Han är född 1948 i Detroit, Michigan och är en Amerikansk sångare, gitarrist och skådespelare. Glenn Frey var en av originalmedlemmarna i countryrockgruppen "Eagles"och han skrev ofta tillsammans med Don Henley.

 

          

 

Klicka här för att gå in och läsa mer på en hemsida om honom

 


                

Av Malin wiper - 15 maj 2010 10:40


   


Nu när jag har rensat bort en massa så hittade jag dessa ljusstakar från 70-talet som vi köpt på second hand för endast 20:-. Vi konfererade om vi skulle ha dom kvar eller ge till second hand. Dom är lite speciella och i keramik. Min man gillar dom och vände på dom för att se om dom var signerade. 

 

 

   


Det stod Hand Made och ett namn tomas Anagrius. Vi letade på nätet och såg då att det är en känd keramiker som gjort dom och fått flera kulturpriser.  

 

         

 

Så här ser konstnären ut. Han skapar alster i många stilar. Vi mejlade honom för att vara på den säkra sidan att det verkligen var han som gjort stakarna. Vi fick svar direkt och det är han som gjort dom, han tyckte det var kul att vi gillade dom. Vi fick också besked att han verkligen skapade dom på 70-talet.

 

Thomas Anagriusär född 1939 i Stockholm. Han utbildade sig på konstfack 1956-1961. Thomas bor och arbetar i Kvidinge sen 1967.

 

Klicka härför att läsa mer om honom   

 

klicka här för att kolla in lite av hans nya keramik.  

 

            

Hittade dessa alster av honom på en sida som heter "Porslinsbloggen". Hans gamla alster inbringar inte lika högt pris som hans nya. Vi skall ändå ta reda på vad våra ljusstakar är värda.  

 

Klicka här för att gå in på porslinsbloggen där det finns mycket att kolla på. Man får scrolla ner en bra bit innan man hittar dessa alster.

 

   

 

Klicka härför att kolla in saker från 70-talet. Bloggen heter "Farbror Sid Retrospective".

 

Jag har haft detta inlägg på utkast så det är skrivet tidigare i dag. Jag har sån kramp i magen och får nu leva på flytande hela dan och kanske i morgon också men så är det att ha IBSdet kommer som ett brev på posten när man minst anar det. Sen är det lättare att det bryter ut när man inte är i form för övrigt.  

Av Malin wiper - 15 maj 2010 09:16

  

 

Tyvärr gick inte Could Mountain band vidare i Talang i går. Grattis säger jag ändå till bluegrassgruppen som har en fantastisk spelglädje. Dom kommer ändå att få fler spelningar i och med att dom fått visa upp sig. Den unga tjejen som gick vidare hade en jättebra röst. Norrmannnens röst var inte i min smak än om både publik och jury var lyriska. Det var egentligen lite för sockersött för mig. 

 

Dessa hade jag kunnat tänka mig i final "Twisted feet" vilka dansare och att dessutom ha ett budskap var inte illa heller. Dom var sympatiska och ödmjuka. Detta var verkligen det lilla extra och jag älskar dans när den är som bäst.

 

       

 

Klicka härför att komma in på Twisted Feets häftiga hemsida.        



    

Av Malin wiper - 15 maj 2010 09:00

         


God morgon på er alla. Vi var förbi Amalia´s blomsteraffär på Råslätt innan vi åkte hem i går. Dom hade fantastiska blombuketter för bara 119:- dom är ännu vackrare i verkligheten. Jag vet inte hur mycket jag orkar blogga i dag för jag har en hemsk IBS mage och måste behandla mig på förmiddagen. Sen svettas jag och fryser om vartannat  kroppen är ur balans. Jag är ändå glad att vi kom ut lite i går så man har gjort nåt under helgen.

 

  

 

 

   


Vi tittade in på Café Lakatos också och det goda skummet på cappuccinon tyckter aldrig ta slut.


   


Hon hade fantastiska chokladmuffins med ricottaost, citron och lime.


   


Detta är Toscawienerbröd som inte är så söta som vanliga wienerbröd. Degen till dessa är inte nån färdig deg utan kavlad från grunden.


   


Ytterligare en bukett från Amalia.


Jag önskar er alla en fin lördag...         

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards