Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Malin wiper - 11 maj 2010 19:19

   


Jag lånade denna bild från kew Grafik för den var så fin men sen såg jag att det var en vinterbild...  den får vara kvar i alla fall för det är så kallt ute...   . Min man är just nu på fotokurs med museieföreningen så jag är ensam hemma. Förut var han på möte med sin aktivitetsgrupp. Dom förbereder sig för att starta ett socialt företag. En idé som kommer från Italien från början. Det är arbetslösa som kommer samman i en grupp och hjälper varandra att komma igång med nåt. Det har slagit väl ut på flera ställen. Jag skall be min man göra ett gästinlägg och berätta lite mer. Han har arbetat deltid det sista på jobbet och sen blev det kris och många fick gå.

 

                  Denna är också från kew Grafik       

 

Han har inte mått bra av att bara gå hemma så jag ser vilken skillnad det gör för honom att komma ut dom timmar han orkar. Han kommer hem glad och nöjd och det gör mig jätteglad också. Jag behöver också göra nåt så jag träffar lite mer folk. Vi isolerade oss när vi blev sjuka och då kommer man ifrån allt umgänge med vänner och bekanta. 


                                 


Just ser jag en film som heter "City island" som är en komedi från 2009. Jag har sett hälften och den är jättebra och lite annorlunda. Skriver om den i morgon. 

 

   Nu önskar jag alla en skön kväll vad ni än skall göra...    

Av Malin wiper - 11 maj 2010 16:52

  


Jag såg en film för ett tag sen som heter "The Fighting Temtations". Det är en komedi från 2003 i regi av Jonathan Lynn. I rollerna ser vi Cuba Gooding, Beyyoncé Knowles, Mike Epps mfl.

 

                 

 

Handlingen:

 

När Darin Hill plötsligt blir avskedad från sitt jobb på en reklambyrå i New York vet han inte vars han ska ta vägen. Men lyckan vänder när han får veta att han ska få ärva en hel del pengar från en släkting. Men på ett vilkor; han måste resa tillbaka till sin hemstad och leda den förfallna gospelkören till dess forna storhet!

 

               

 

Först tyckte jag filmen var jobbig men det blev lite bättre efter ett tag och musiken i filmen är den stora behållningen. Den glimmar till ibland med lite humor men inte är det nån riktig höjdare men ändå sevärd och lite underhållande. Sen har jag ett svagt minne av att jag sett den för länge sen men minnet börjar bli kort...  

 

Den får ändå 3 svaga filmrullar av 5 möjliga för att den tog sig lite en bit in i filmen och för att musiken är bra.

 

        

 

Av Malin wiper - 11 maj 2010 12:22

             

Syrran målade en tavla för ett tag sen och jag gillar den mer och mer för varje gång jag ser den. Jag gillar färgerna och även att texten är i tidningspapper. Jag tolkar tavlan på mitt sätt och fantasin sätts igång. 

 

       

 

Min man fick en ljudbok av syrran när vi var där men vet inte om han lyssnar på den just nu.

 

  

 

Klicka här för att läsa vad boken handlar    

 

Klicka här för att läsa om författaren Helena Von Zweigberk.

 

       '  

 

Mr T och jag var in och fikade på Ritz konditori för några timmar sen. Dom nya ägarna har fått så mycket blommor att det nästan inte ryms och det är som ett blomsterhav i lokalen.

      

Av Malin wiper - 11 maj 2010 07:17

 

        

 

Jag tittade på kulturnyheterna i går och såg att sångerskan och medborgarrättsaktivisten Lena Horn dött i en ålder av 92 år. Jag visste inte ens att hon levde längre. Hon var en av mina föräldrars favoriter. Jag har själv inte lyssnat aktivt på henne men låten Stormy weather gillade jag och den är en klassiker.

  

             

 

Lena Mary Calhoun Horne, född 30 juni1917 i Bedford-Stuyvesant, Brooklyn, New York, död 9 maj2010 i New York City, New York, var en amerikansksångerska och skådespelerska.

Hon växte upp med sin frånskilda mor, som var skådespelerska till yrket, och tillbringade en stor del av barndomen med att följa med modern på turné eller hos släktingar. Horne hoppade av skolan som sextonåring för att sjunga i kören på den berömda Cotton Club i Harlem och blev så småningom populär jazz- och balladsångerska i nattklubbskretsar 

   

 

Klicka här för att läsa lite mer om vad som skrivs om Lena Horne. Där finns också ett klipp med hennes mest kända låt "Stormy Weather".

 

   

 

Av Malin wiper - 11 maj 2010 06:44

  


Jag följer Talang i tv 4 och höll tummarna för Could Mountain Band som jag haft nöjet att se live några gånger. Jag utbringar ett stort Grattis sill bandet, dom gick till semifinal Hurra!  Nu blir min väninna ia glad också för dom är hennes vänner sen länge.

 

        

 

Klicka här för att se en större bild av bandet. Detta är ett band som verkligen är musikanter och kan sina instrument. Dom sjunger otroligt bra också. Live så är dom om möjligt ännu bättre. Jag hade ett musikklipp inne förra gången jag skrev om bandet så ni kan gå in på kategorier "Musik" på höger sida och välja musik så dyker dom upp.

 

  

 

Fortsätter att hålla tummarna för er och hoppas att ni ror detta iland. Jag önskar er i bandet en härlig tisdag...  

 

Hoppas ni mina bloggvänner och andra läsare haft en sömnrik natt och får en givande dag     

 

Jag sätter in klippet ändå från Talang eftersom det finns dom som inte hört dom och det blir bökigt att leta efter klippet.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards