Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Hyllning till Mr K!

Av Malin wiper - 7 maj 2010 08:28

          

Ja då är det fredag igen och många skall ta på sig feststassen och ha lite kul. Här blir det som en vanlig dag och jag skall färdigställa vinden. Jag laddar även lite för söndagen då mötet kommer att äga rum ang nedläggningen av Lindäng. Jag hoppas Borås Tidningen kommer i brevlådan i dag så jag kan sätta in artikeln här. Jag vet inte hur mycket bloggande det blir i dag för jag vill ha klart vinden och det känns att det blir för mycket med båda sakerna. Det går bara att stå rak på mitten av vinden sen lutar det och jag får gå lit böjd och det är ingen höjdare för nacke och rygg. Det är därför det tagit så lång tid. För en oskadad skulle städningen på vår vind ta högst en dag eller bara några timmar. Jag måste vila mellan varje moment.

 

  

 

Jag är lite orolig för syrran och svågerns katt Pip-Larsson i dag. I går kom han hem och skrek så ynkligt och då såg dom att han var uppsvullen på benet. Dom åkte in med honom direkt och det visade sig att han blivit ormbiten. Dom satt in antibiotika och han fick ligga över. Hoppas han är bättre tills i dag och får komma hem...    

 

                     

 

Det kommer mig att tänka på en oro vi haft för min svåger som fick vänta 5 veckor på ett besked från läkarna efter att ha genomgått en operation. Han fick ett negativt besked och det gjorde att han slipper gå igenom en massa jobbiga saker och kan nu fortsätta sitt liv. Vi är alla så glada och tacksamma för detta för att inte säga hur Mr K känner det...    

 

            

 

För Mr K min min snälla svåger spelar jag Kentas låt "Just i dag är jag stark" 

 

 

 

Jag och en väninna träffade på både Kenta och Stoffe i Kungsträdgården när jag bodde i Stockhom.  Min väninna bodde i Nyköping och var och hälsade på mig över helgen. Vi var bara på väg genom parken för att gå hem till min lilla lya. Dom flörtade med oss och ropade och ville att vi skulle göra dom sällskap men vi tordes inte gå fram och prata för vi var väldigt unga och rädda...  Sen blev dom ju kändisar med filmen "Dom kallar oss mods". Tyvärr så är dom båda borta nu. Jag tycker att låten är jättebra och han har en häftig rå röst och låten är väldigt positiv.

 

 

  

Klicka här för att läsa om Kenta eller Kenneth Gustafsson som han egentligen heter.

 

Klicka här för att läsa om Stoffe som egentligen heter Gustav Svensson. Han gick verkligen ett tragiskt öde till mötes

 

          

 

Naturligtvis var jag och såg filmen som då väckte uppmärksamhet. Min väninna och jag tyckte att dessa killar var så ursöta. Min ungdomsväninna dog endast 40 år gammal i cancer och efterlämnade man och två små flickor som hon fick rätt sent i livet. Jag tänker ofta på henne...  

 

               

  

Dom kallar oss mods är en svensk dokumentärfilm från 1968 regisserad av Stefan Jarl och Jan Lindqvist. En film som skildrar ett gäng unga stockholmkillars tillvaro i utkanten av samhället, däribland Kenta och Stoffe. Filmen är den första delen i Stefan Jarls så kallade mods-trilogi. De andra delarna är Ett anständigt liv och Det sociala arvet.



Filmen fick, i Stockholms tidningar, överlag bra kritik. Den uttryckte solidaritet med själva projektet, vilket innebar att skribenterna i huvudsak tog avstånd från en formell och estetisk värdering av filmen. "En mer konventionell kritik skulle kännas som en cynism gentemot en problematik vars lösning alla har ansvar för", skrev Carl Henrik Svenstedt i Svenska Dagbladet 

 

      

   Nu surrar jag vidare och återkommer lite senare. Ha en fin dag och sköt om er...  

 

 
 
Nästäppta Pisan

Nästäppta Pisan

7 maj 2010 10:50

Vad härligt med ett sådant besked, då kan man pusta ut :-) Antar att svågern är överlycklig just nu. Sådan oro och väntan är ju hemsk.
Har sett dig i BT, Håkan hade med sig den från sina föräldrar igår. Hoppas det blir en uppföljande artikel.
Önskar dig en fin fredag vännen! KRAMAR!!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

7 maj 2010 12:28

Pisan: Jag har inte själv kunnat läsa detta men väntar på tidningen från syrran. Ja du det är så härligt att det inte var nåt farligt med svågern men hade han inte kommit under behandling så...

Det blir många artiklar och vi har nu blivit sponsrade också med både flygblad och affischer.

Ha en härlig fredag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

7 maj 2010 17:07

Bra att din svågar har fått ett postivt besked, vilket vånda att vänta...
Jag tycker Kentas låt är så fin, minns när han sjöng i melodifesteivalen, jag var inte så gammal. Mina kompisar tyckte jag var konstig som gillade den låten. Men den fastnade direkt i mitt hjärta och finns kvar där än.
Önskar dig en riktigt härlig helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 maj 2010 07:51

Monica: Ja du det var hemskt att behöva vänta så länge för honom. Låten är verkligen hoppfull. Förstår att du bara var en liten flicka när den kom till.

Ha en härlig helg själv
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards