Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Malin wiper - 7 maj 2010 16:53

   

                    

 

Den här låten med Elvis har Roy Brown skrivit, han har jag träffat i slutet av 70-talet, jag tog en autograf men rev sönder den senare för han sa nåt oförskämt som jag blev stött av. Nu med facit i hand så ångrar jag mig...  Jag fick en plats längst fram så jag fick verkligen njuta av hans framträdande. Han sjöng även låten själv. Roy Brown föddes 1925 och dog redan 1981. Han var en pionjär, Rythm & bluessångare, låtskrivare och musiker.          

 

Klicka här för att gå in och läsa mer om honom.

 


 


Nu är det nåt som är galet på bloggplatsen. Bloggen tar sån lång tid att ladda in. Jag trodde att jag fått in dåliga bilder så jag har bytt ut dom men ingen förbättring. Det ser ut som musikklippet är borta. Är det problem för er när ni kommer in här?. Att fixa fet stil går inte för halva menyraden är borta.           

Av Malin wiper - 7 maj 2010 16:39

  


Jag fick tidningen i brevlådan i dag från syrran så nu sätter jag in artikeln än om det blir lite lösryckt och konstigt för att ni skall kunna läsa.

 

           

 

      

 

           

 

   

 

Vi matar våra fåglar fortfarande för vi fick flera förpackningar med frön av syrran för deras fåglar gillade inte dessa. Våra äter som om dom aldrig sett ett frö förut...  Vi får då nöjet att se olika sorters fåglar även såna som håller till i skogarna. Dom behöver mycket nu när dom häckar.   

Av Malin wiper - 7 maj 2010 13:28

  


Nu har jag fått ihop lite till second hand igen. Tar en paus nu för vi är försenade med lunchen. Här blåser det nästan storm och min man fick springa ut och jaga kartonger och annat som flög omkring på gården...  vi vill ju inte att nån skall få våra grejer i huvudet...  Nån promenad i dag är inte att tänka på så jag grejar inne istället.

 

  

 

Här följer två saker som jag inte vet om jag skall lämna in till second hand men dom har legat nerpackade så länge nu så jag måste ta ett beslut. 

 

 

  

 

Detta servettställ köpte jag hos en hantverkare 1994 och står signerat med K.J Kom inte ihåg ens vart jag köpte detta tyvärr. Under står det: made in portland.

 

  

 

Denna lilla gräddkanna köpte jag på second hand för flera år sedan och det är en "Arabia" den är nr 31 i ordningen.

 

  

 

Detta onödiga som jag aldrig använt går i alla fall till second hand. Till och med prislappen är kvar. Dessa är chabloner som man använder för att göra mönster på sin "Cappuccino".

 

  

 

Så här ser dom ut och man lägger dom ovanpå kaffekoppen och strör cacao eller annat över.

 

           

 

Klicka här för att komma in på en sida där det finns ett recept på cappuccino. Rulla ner en bit på sidan för det finns annat där också. 

 

   

 

Det blev lite kris med syrrans katt Pip-Larsson men efter att dom satt in annan antibiotika så har han nu hämtat sig. Dom ringde och sa att han stod och skrek och bara ville komma hem...  Pip-Larsson har råkat ut för mycket under åren men som sagt, en katt har nio liv. Vi är så lättade att han nu är på väg hem från Borås. 

Av Malin wiper - 7 maj 2010 08:28

          

Ja då är det fredag igen och många skall ta på sig feststassen och ha lite kul. Här blir det som en vanlig dag och jag skall färdigställa vinden. Jag laddar även lite för söndagen då mötet kommer att äga rum ang nedläggningen av Lindäng. Jag hoppas Borås Tidningen kommer i brevlådan i dag så jag kan sätta in artikeln här. Jag vet inte hur mycket bloggande det blir i dag för jag vill ha klart vinden och det känns att det blir för mycket med båda sakerna. Det går bara att stå rak på mitten av vinden sen lutar det och jag får gå lit böjd och det är ingen höjdare för nacke och rygg. Det är därför det tagit så lång tid. För en oskadad skulle städningen på vår vind ta högst en dag eller bara några timmar. Jag måste vila mellan varje moment.

 

  

 

Jag är lite orolig för syrran och svågerns katt Pip-Larsson i dag. I går kom han hem och skrek så ynkligt och då såg dom att han var uppsvullen på benet. Dom åkte in med honom direkt och det visade sig att han blivit ormbiten. Dom satt in antibiotika och han fick ligga över. Hoppas han är bättre tills i dag och får komma hem...    

 

                     

 

Det kommer mig att tänka på en oro vi haft för min svåger som fick vänta 5 veckor på ett besked från läkarna efter att ha genomgått en operation. Han fick ett negativt besked och det gjorde att han slipper gå igenom en massa jobbiga saker och kan nu fortsätta sitt liv. Vi är alla så glada och tacksamma för detta för att inte säga hur Mr K känner det...    

 

            

 

För Mr K min min snälla svåger spelar jag Kentas låt "Just i dag är jag stark" 

 

 

 

Jag och en väninna träffade på både Kenta och Stoffe i Kungsträdgården när jag bodde i Stockhom.  Min väninna bodde i Nyköping och var och hälsade på mig över helgen. Vi var bara på väg genom parken för att gå hem till min lilla lya. Dom flörtade med oss och ropade och ville att vi skulle göra dom sällskap men vi tordes inte gå fram och prata för vi var väldigt unga och rädda...  Sen blev dom ju kändisar med filmen "Dom kallar oss mods". Tyvärr så är dom båda borta nu. Jag tycker att låten är jättebra och han har en häftig rå röst och låten är väldigt positiv.

 

 

  

Klicka här för att läsa om Kenta eller Kenneth Gustafsson som han egentligen heter.

 

Klicka här för att läsa om Stoffe som egentligen heter Gustav Svensson. Han gick verkligen ett tragiskt öde till mötes

 

          

 

Naturligtvis var jag och såg filmen som då väckte uppmärksamhet. Min väninna och jag tyckte att dessa killar var så ursöta. Min ungdomsväninna dog endast 40 år gammal i cancer och efterlämnade man och två små flickor som hon fick rätt sent i livet. Jag tänker ofta på henne...  

 

               

  

Dom kallar oss mods är en svensk dokumentärfilm från 1968 regisserad av Stefan Jarl och Jan Lindqvist. En film som skildrar ett gäng unga stockholmkillars tillvaro i utkanten av samhället, däribland Kenta och Stoffe. Filmen är den första delen i Stefan Jarls så kallade mods-trilogi. De andra delarna är Ett anständigt liv och Det sociala arvet.



Filmen fick, i Stockholms tidningar, överlag bra kritik. Den uttryckte solidaritet med själva projektet, vilket innebar att skribenterna i huvudsak tog avstånd från en formell och estetisk värdering av filmen. "En mer konventionell kritik skulle kännas som en cynism gentemot en problematik vars lösning alla har ansvar för", skrev Carl Henrik Svenstedt i Svenska Dagbladet 

 

      

   Nu surrar jag vidare och återkommer lite senare. Ha en fin dag och sköt om er...  

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards