Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Malin wiper - 3 maj 2010 15:09

 

      

Ett soft skönt melodifestivalminne...    

 

Maja Gullstrand, född 30 september 1980 i Helsingborg, svensk musiker som slog igenom i dokusåpan Fame Factory, 2003-2004.

Släppte 2004 jazzalbumet HemligheterBert Karlssons skivbolag Mariann Grammofon AB


  

 

Klicka här för att komma in på Maja Gullstrands hemsida. 

 



             


I dag blev inget som jag tänkt, det blev istället en morgonrocksdag...  Morgonrocken ovan finns tydligen hos H & M. Den är rätt snygg med sin volang nertill. Nu håller jag på att titta på filmer jag hyrt och häromdan såg jag en riktig höjdare som jag skall recensera så fort jag hinner.

 

   Nu skall jag försöka pussla ihop mig lite så jag är i bättre form i morgon... take care out there...   



Av Malin wiper - 3 maj 2010 14:38

  


Sen blev vi bjudna på kaffekalas hos syrran och svågern. Det var så skönt att sitta där och koppla av. Mamma var med och det kändes kul att vi kunde träffas allihopa.

 

  

 

Vi satt inte ute denna gång för det blåste lite och det är svårt för mamma med trappor. Vi vräkte i oss både glasstårta och annat kaffebröd så i dag rullar man fram...  men gott var det.

 

   

Fia-Lotta låg ute på framsidan och bara kopplade av och myste. 

 

  

 

Jag såg inte till katten Nisse som var ute på äventyr men Pip-Larsson lät sig villigt fotograferas.

 

  

 

Han rullade runt och riktigt njöt av våren efter en jobbig vinter. 

 

  

 

Syrran hade en sån snygg blomkruka som stod på en högtalare. Den har hon tydligen fått nylingen.   

 

  

 

Svågern håller på att sätta potatis i såna här pallkragar och det kommer att bli jättebra.

 

        ffpotatis...         

 

  

 

Jag avslutar med ett roligt fotomontagekort som finns hemma hos mamma. Min man har satt våra huvuden på tecknade kroppar. Vi hittade bilden i en tidning för flera år sedan. Det är mitt huvud på hon med glassen, min mans huvud på mannen och han i kiosken är min son...  Jag brukar göra collage till födelsedagar och då brukar jag spexa med lite sånt.

 

Ha en fortsatt bra dag... 

 

Av Malin wiper - 3 maj 2010 14:16

     


Här sitter min syster och hennes mans hund Fia-Lotta så snällt vid pappas grav. Det var så soligt och fint när vi var där. När pappa begravdes för 5 år sedan på denna lilla fina skogskyrkogård så var det inte många gravar men nu har det tillkommit många och det prunkar av blommor och utsmyckningar.

 

  

 

Syrran satte påskliljor sist och dom är så fina att dom får stå kvar ett tag till. Vi satte 2 st blå växter som jag glömt namnet på. Dom satt vi på varje sida om liljorna och nu är det tid att pynta lite igen efter en lång vinter.          

 

   

Här en bild på lite längre håll och pappas grav är längst bak till vänster.

 

  

 

När man är på väg ut så dyker detta fina ställe upp vid minneslunden. Där kan man sitta och bara slappna av och tänka en stund vid fontänen.       

 

Av Malin wiper - 3 maj 2010 09:36

               


Här är mamma och jag på väg ner till bilen. Vi skall åka till pappas grav och syrran med man hängde med också.

 

           

 

Tyvärr funkar det inte på bloggplatsen just nu så min text kom inte in men försöker igen.



Här en av mammas favoriter Mats Paulson med " Visa vid vindens ängar"

      

  


Mr T med svärmor på väg ner med hissen.

Av Malin wiper - 3 maj 2010 08:53

          


Nu är jag så stressad för jag kom inte in här i går när vi kom hem och det har tagit sån tid att göra iordning korten att jag är alldeles snurrig. Sen har det låst sig här så jag har fått börja om flera gånger. Jag är ensam hemma för mannen är nu på museieföreningen och sen blir det projektet han är med i. Tack för era kommentarer som alltid uppskattas av mig.

 

 

   


Vi åker alltid över Borås numera, det går fortare med motorvägen. Här är vi nu på knalleland och en affär där dom har herrkläder och även mattor billigt. Mattafären var inte öppen och några kläder behöver inte mannen just nu.

 

  

 

Den här skulpturen i form av en elefant stod utanför Claes Ohlson.


   


Det här stället heter "Young thai" och låg förut inne vid Knalleland men nu en liten bit därifrån. Det var unga Thailändare som hade stället och maten var supergod. Vi hade längtat efter den maten så vi gick in för att äta lunch där.


   


Inredningen var jätteläcker lite 50-tals retro. 


   


Här satt vi och det kändes som man satt i en bil.

 

  

 

Så kom maten in och det såg fantastiskt ut. Alla råvaror från kyckling till grönsaker hade hög kvalitet men såsen var en katastrof som drog ner anrättningen rejält. Den hade ingen smak alls utan var bara som en segflytande massa. Jag skedade lite över riset men det la sig bara ovanpå och jag blev illamående. Kunde inte äta mer än några kycklingbitar och grönsaker men såsen klistrade sig fast på dessa så det var inte lätt att undvika. Vi såg ju att det inte var samma personal där utan helt nya. Dom hade nog bara köpt namnet "Young thai". Jag vet inte om dom hade samma sås till allt utan annan mat där kan ju vara bättre.

 

  

                 


Min man är inte lika kräsmagad så han åt mer än mig och försökte undvika såsen så mycket som möjligt. Vi blev tvungna att åka och leta efter ett fikaställe för jag blev inte mätt. Tyvärr så kommer jag att sacka efter i dag med inlägg och besök på era bloggar för jag klarar inte att stressa och måste komma ut och promenera också.

 

Fortsättning följer................ 


  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards