Öppen Ridå

Alla inlägg under april 2010

Av Malin wiper - 19 april 2010 15:50

  

Jag har inte mått så bra och när min man kom hem och jag förklarade mina symptom så sa han att det lät som pollenallergi. Mr T hade en ask med Sandoz som är just till för detta. Jag tog en och efter ett tag kändes det mycket bättre i andningsvägarna och halsen. Nu måste jag ta en sån varje dag under 7 dagar.

 

   

Klicka här för att läsa om olika slags allergier.

 

Jag är ändå jättetrött och frusen och har inte lust att göra nåt så jag vilar mig resten av dan. Det var därför jag var så trött och konstig i går. Har inte så mycket att skriva om eftersom jag bara varit ute en gång i dag. Nu var det dessutom ett tag sen vi var till storstan. Min man fick gå iväg till Arbetsförmedlingen igen och har nu varit borta flera timmar.

 

         

 

Jag har köpt några smycken av kajsa Varg. Detta är en ängel som sitter på ett lite sidenaktigt band i flera sektioner.     

 

            

Ängeln ser ut så här på nära håll med jättefint mönster och färg. Detta blir ett fint sommarhalsband till nåt passande.   

 

    

Köpte även dessa örhängen som hon döpt till "Lingon" och finns både i som här sötvattenspärlor och helt runda illröda. Jag valde dessa och dom är jättefina och lagomt långa och inte tunga. Jag är nog en av få som inte tycker om lingon...  har försökt men det går inte men för den skull kan man ju ha smycken i lingonform...  

 

     

 

Klicka härför att komma in på en sida som heter "Saxhyttegubben" där säljs en slags lingoncampari som går att blanda till drinkar med, den är helt utan tillsatser och kommer direkt från skogen...        

 

 

Av Malin wiper - 19 april 2010 11:13

  


Jag glömde mina solglasögon i bilen som är inlämnad på service. Tog min cykel och gav mig av för att hämta dom. Jag klarar mig inte utan solglasögon den här årstiden för jag är så ljus och solkänslig p.g.a min översynthet. När jag sen kom hem så hade jag svårt att andas och halsen var som ett sår. Då förstod jag att det är askan som påverkat mig för så här har jag aldrig  känt det förut. Har ju lite problem till och från med luftvägarna eftersom jag är lite allergisk. Jag har fått skölja näsan och även guglat mig i munvatten. Jag har lite hosta och känner mig anfådd. Visste inte att det skulle påverka så, nu törs jag inte cykla på ett tag. Släpper inte detta så får jag ringa vårdcentralen. Min man som har kol och astma hade hosta i går kväll.

 

  

 

Dessa solglasögon skall jag lämna in till second hand. Dom går inte att ha ovanpå mina vanliga och det är onödigt att dom ligger och skräpar. Hade tänkt göra så mycket i dag men det går inte nu när det är så besvärligt i halsen.              

 

   

Här håller dom på att packa upp för fullt.

 

   

I lördags höll dom på att plocka ner påskfjädrarna från alla träd längs huvudgatan. Det såg jobbigt ut men dom var många. 

     

Av Malin wiper - 19 april 2010 07:48

klicka här för att komma in på Paloma Faiths hemsida. Den är urläcker. Jag gillar ridån och skådespelet i mitten på hemsidan...  Sen sjunger hon bra också.

 

 

  

Paloma Faith (född Paloma Faith Blomfield, 21 juli 1985) är en brittisk singer-songwriter och skådespelerska .



  


Klicka här för att kolla vart jag hittat dessa "Bowling Pin lamps"

Av Malin wiper - 19 april 2010 07:17

                 


Det har varit frost i natt men nu ser det ut att bli en solig dag än om lite kallare. Min man var uppe redan 06.00 eftersom vi skulle lämna in bilen på service 07.00 Sen skall han till museieföreningen 09.00 och efter det till Arbetsförmelingen. Dom har startat ett nytt projekt för såna som snart är utförsäkrade och är dom med i det så får dom behålla a-kassan. Dom skall få mer information 10.00 i dag. Då kommer han att vara borta halva dan en tid framöver.

 

                  

 

Klicka härför att kolla en liten fin klocka som man både kan ha på nattduksbordet eller som reseur.

 

Jag skall ta min långsamma promenad som vanligt och sen röja lite mer på vinden. Nu har jag fått ihop 2 påsar till och sammanlagt kommer jag då att ha lämnat in 10 påsar till second hand. Egentligen vill jag inte lämna till Röda korset längre sen skandalen med dom höga lönerna. Jag skall kolla upp om det finns nån annan organisation som inte har chefer som tar ut skyhöga löner.

 

  

 

I går när vi var på konstutställningen så var en från konstföreningen där och hon frågade om jag ville gå med som medlem. Jag bestämde att gå med eftersom jag älskar konst och har varit med i såna föreningar förr. Min man har till och med vunnit en tavla på ett konstlotteri. Så nu är jag med i både museieföreningen och konstföreningen...  Synd att vi människor inte får ett antikvärde...  

 

 

  

 

Nu har vår spelbutik fått in vykort igen med recept på och jag tycker dom är så kul och fina. Nu är det nya recept och detta är kärleks-mums.

 

  

 

På baksidan av kortet står fortsättningen på receptet. Dom är kul att skicka till folk också. Vår spelbutik heter "Konfekthörnan" vackert namn. 

          

 

Ha en fin måndag....  

      

Av Malin wiper - 18 april 2010 21:32

  


Jag har varit lite låg i dag så det har inte blivit så mycket bloggande, jag har legat och läst, sett på tv och lyssnat på WWR och just nu är det klassisk musik som min väninna ia spelar. Det är så vackert och rörande emellanåt, sen kommer ett snabbt stycke helt plötsligt, hon har verkligen ett varierat program.

 

             

 

Nu är det bara att vänta på nattugglan...  Jag hade spelat in "Så ska det låta" i fredags och kollade på det i dag och blev glatt överraskad hur bra det var den här gången. Alla var så underhållande och Shirley Clamp gillar jag både som sångerska och hennes åsikter. 


 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida

 

            

 

Hon blev intervjuad i förkväll och programledarna ville höja henne till skyarna och smöra. Hon sa då att hon var priviligerad som hade ett sånt fantastiskt jobb men såg mer upp till folk som sliter inom vård och andra yrken för lite betalning. Hon tyckte att dom skulle få högre lön och mer beröm, hon kändes ärlig...   sen får man inte hela hennes privatliv upptryckt i ansiktet.

 


God natt! sweet dreams....  

Av Malin wiper - 18 april 2010 16:58

          


Jag var tvungen att ta bort inlägget från konstutställningen. Min man åkte tillbaka för att ta lite mer bilder eftersom jag var i dålig form och både fotade och frågade för lite. När han kom dit så sa hon att hon missuppfattat mig och trodde inte att jag skulle lägga ut tavlorna på bloggen. Jag gillar ändå hennes tavlor så om ni vill se dom så kan ni gå in här . Hon har varit till Vietnam så i mitten på tavlorna nedan är det en fyrkant av guld och rött, lite kinesinspirerat. Det har blivit som olika mönster i tavlorna och man kan se lite av varje i dom.

 

  

 

Min man fick ändå ta en bild av henne framför hennes innovativa nya tavlor som är gjorda på zinkplåt. Plåten är bearbetad med kaustiksoda och har även legat i varmt vatten en tid. Hon varierar sig mycket och det var flera tavlor som jag själv skulle vilja äga. Just nu har vi inte råd men kanske senare. Tavlorna kostar från 1.300:- och uppåt.

 

  

 

Jag googlade på ordet "Färgklick" då kom denna roliga hallhängare upp. klicka här för att gå in på sidan som har annat också

 

 

Av Malin wiper - 18 april 2010 12:27

            

 

Här sjunger Nina Simon till surrealistiska bilder av Rene Magritte. Hon föddes 1933 och gick ur tiden 2003. Hon är en Amerikansk sångerska, kompositör och pianist. Klicka här om ni vill läsa mer om henne.

 

        

 

Klicka här för att gå in på Nina Simones hemsida



René François Ghislain Magritte, född 21 november 1898 i Lessines, död 15 augusti 1967 i Bryssel, var en belgisk målare inom surrealismen



Klicka här för att läsa om surrealism

Av Malin wiper - 18 april 2010 11:54

  


Tavlan här ovan är gjord av Ingrid Schöön Holmberg som har konstutställning i helgen på Folkets Hus. Det började i går och i dag har håller det på från 14-18.00 och vi skall försöka gå dit och titta lite. Jag gillar tavlan ovan som är lite mer färgmättad än många av hennes andra verk. Den triggar igång fantasin lite.

 

         

 

Klicka här för att komma in på Folkets Hus hemsida

 

      

 

Klicka här för att komma in på Ingrid Schöön Holmbergs hemsida.

 

  

 

När jag var ute och kollade efter bilder på stafflin så såg jag att det nu finns staffli för platt tv...  Jag har helt missat detta. Min man hade hört talas om det.

 

Klicka här för att gå in på sidan där jag hittade bilden.

 

       

 

Surrealistisk konst av Sherry Ward. Läs här om henne.  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards