Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 april 2010

Av Malin wiper - 29 april 2010 18:07

  


Vi tog en sväng till IKEA också där jag hittade ett överskast som jag kollat på länge men det var för dyrt då. Det är ett kviltat som förut kostade nästan 599:- för dubbelsäng men nu var nedsatt till 299:-Det är lite orangerött samma som vår rullgardin och väggarna är så mönstrade så vi kan inte ha mönster på överkastet. Till enkelsäng kostar det 199:-. Det finns i flera färger bl.a vinrött. Vårt gamla överkast har gått ur tiden.

 

  

 

Jag hittade även en handgjord korg för 59:- där har jag nu lagt min plattång och hårtork som förut låg i byrån och trängdes med allt annat. Korgen finns även i en mindre storlek för 39:-. Den ser ut som en liten fyrkantig back.

 

   

 

Sen åkte vi iväg till Råslätt för det var så länge sen vi var där sist och dom har några höjdaraffärer där det finns lite roliga saker. Jag skrev om dom i min förra blogg och vi har även varit på Råslättsdagen som går av stapeln varje år med stor marknad och underhållning. Sist var trombonisten Nils Landgren där och jag fick hans autograf.

 

  

 

Hyreshusen i Råslätt ser ut så här i olika färger och området har fått pris ett år för bästa integrerade området. Där bor Svenskar och invandrare sida vid sida och trots att det bor många tusen människor där så är det ovanligt lite brott mm. Det pågår en massa verksamhet och området sjuder av liv.

 

      

 

Vi var in på Amalias blomsterbutik som har mycket annat än blommor också. Jag hittade blompinnar i keramik och man fick 3 st för 10:-.

 

   

 

Dom är rätt tunga så man måste sätta ner dom i en djup kruka eftersom pinnen är lite vek. Dom är utsmyckade med olika frukter.        

 

   

 

Jag köpte två konstgjorda rosor för 20:-/st som dom hade på rea. krukorna köpte jag till rosorna och dom var lite dyrare. Skall ha dom på altan eller på nån annan passande plats...  

 

    

Mitt emot Amalia så finns en affär som säljer billiga nattkläder och mycket annat. Dom känner alltid igen oss på dessa affärer för vi har varit dit och handlat där sen vi flyttade till Småland för nästan 10 år sedan. Jag köpte tunna socker för 10:-/par och märket är nåt Arabiskt. Jag köpte två jättesnygga BH också för bara 30:-/st men dom visar jag inte upp här...    det är lite too much...  Nu har jag glömt vad affären heter så jag får gå ut och kolla på nätet.

 

   

Jag köpte även två nattlinnen, ett lite vardagsaktigt och ett lite finare. Det på bilden är det vardagliga i pistagefärgat linne. Det var halva priset så jag fick betala 70:-. Det går aldrig att få tag på så billiga nattkläder hos dom stora kedjorna. Här finns det för alla både vardagliga, silkiga och jätteläckra saker.  

 

   

Sen blev vi så kaffesugna att vi åkte till Café Lakatos. Här är halva deras utefik och där var det tomt så det gick att fota.

 

   

Vi tog bara några mörka chokladtryfflar var och en dubbel cappuccino.

 

    

Vi åkte sen till Huskvarna eftersom det var så länge sen vi var dit. Vi tog en promenad nere vid hamnen och det var jättevackert överallt.

 

    

Här en massa gamla sjöbodar i olika skick, en del är fallfärdiga.  

 

 

Av Malin wiper - 29 april 2010 17:43

            


Vi åkte iväg till Jönköping och kom hem för en stund sedan. Nu är min man på väg hem till ordf i museieföreningen för att ha ett litet möte. Mr T har ju blivit webbansvarig så det är lite småpyssel och alldeles lagomt för honom.

 

  

 

Vi åkte först och åt lunch på vår nya favoritrestaurang Hot & Gott. Lunchen serverades över disk och man fick välja ris eller nudlar som bas och sen fick man en tallrik som var indelad för olika rätter. Maten är både Vietnamesisk och thai.

 

   

Så här såg nudlarna ut och det var lite grönsaker i också.

 

   

Jag tog inte så mycket för jag gillar inte att ha för mycket på tallriken utan föredrar att hämta mer sen om jag orkar. Kycklingen till vänster med jordnötssås var så god att vi blev helt tysta i flera minuter och bara njöt...  kycklingen var som lite panerad och gul på översidan så det var lite annorlunda. 

Det till vänster är nåt slags grytkött med en massa grönsaker och en mörk god sås. Jag glömde att ta sötsur sås till vårrullen så det fick jag gå och hämta. Vårrullen var den godaste jag någonsin ätit....  Jag var tvungen att gå och hämta lite mer mat sen...  

 

Klicka här för att komma in på en sida där man kan lära sig olika servettvikningar. 

 

 

Apropå förra inlägget med Earta Kitt så har vi ju Ardis som låter lite lik henne på rösten. Hon hade några hits men sen har man inte hört mer från henne.

 

Ardis Fagerholm, född 8 mars 1971 på den karibiska ön Dominica, svensk sångare, kompositör och sångtextförfattare. Hon är mest känd för låtarna "Shotgun" från filmen Vendetta (1995) och "No Man's Land" från filmen Hamilton (1998). Hon släppte två album Love Addict 1994, med singlarna "Ain't Nobody's Business", "Sweet As Candy", "Gimmi Love", "Original Sin" och "Love Addict", och Woman 1996, 


med singlarna "Dirty", "Woman To Woman" och "Get Away From Me". Drog sig tillbaka efter releasen av singeln "No Man's Land" 1998, och har sedan dess bara dykt upp som gästartist på en singel med The Real Group, "Commonly Unique" 2000, och på Merit Hemmingsons album En Plats I Skogen från 2002. Har i det tysta jobbat fram sin egna musikstil som hon kallar Island music.


 Fortsättning följer.......... 

 

Av Malin wiper - 29 april 2010 08:12

Earta Kitt kallades för Catwoman även innan hon spelade med i tv-serien läderlappen. Hon hade ett kattliknande utseende och en helt egen personlig röst. Hon var mycket i Sverige när jag växte upp och förekom ofta på tv. Mina föräldrar gillade henne till tusen och dom satt alltid bänkade när hon var på tv. När hon blev lite äldre så glömdes hon bort lite och spelade då in ett discoalbum. Jag har redan haft inne några av hennes gamla låtar så nu tar jag en discolåt istället som inte är så tokig.

 

        

 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida 

 

                  

 

Eartha Mae Kitt, född 17 januari1927 (angav officiellt 26 januari 1928 under en stor del av sin karriär) i North, South Carolina, död 25 december2008 i Weston, Connecticut (i cancer), var en amerikansksångerska och skådespelerska.

Efter en fattig uppväxt i Södern kom Eartha Kitt till New York, där hon studerade sång och dans. Hon blev känd som sångerska under 1950-talet, även i Europa. Från 1958 har hon också varit verksam som filmskådespelerska. Hon har bland annat spelat Catwoman i TV-serien Läderlappen på 1960-talet.

 

                                     

 

Klicka  här för att komma in på ett galleri där flera konstnärer målar katter på sitt eget vis.

 


         

 

Av Malin wiper - 29 april 2010 07:34

      


I dag vaknade vi lite tidigare och det känns toppen. Vi hade slut på bananer så jag fick ta skinka på mina glutenfria hårdbrödsskivor. När man inte äter vanligt pålägg så ofta så känner man hur salt skinkan är fast den är kokt. Avokadon vi köpte nu sist var så god att man bara njöt. Jag önskar att det var lättare med avocado men man vet inte vad man får och ibland får man slänga flera stycken för dom är så dåliga trots att dom känns lagomt mjuka. Nu skall jag gå och duscha sen åker vi antagligen ut en sväng för i går var jag inte utanför dörren.

 

         

 

Texten på denna sten tycker jag stämmer perfekt...  så det är så synd att vi inte klarar det ansvaret, man borde ha gjort det för länge sen då resurserna fanns på ett annat sätt. Jag förstår varför folk älskar sina husdjuren dom ger så mycket. Nu har dom pratat om att ha hund eller katt på äldreboende för dom har sett att det är bättre än att proppa i dom äldre en massa lugnande medicin. Synd att det skall ta sån tid innan beslut går över till handling. Nästan alla mina bloggvänner har nåt djur.

 

 

                         

 

Klicka här för att läsa om katter och se bilder.

 

Nu önskar jag er alla en fin dag...  var rädda om er...    

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards