Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Second hand!

Av Malin wiper - 25 april 2010 09:10

  


I går gick vi först till vår favorit second hand i Jönköping som är Röda korsets på Klostergatan. På andra sidan gatan tronar denna märkliga balkong upp sig och nästa gång jag går dit måste jag kolla om det är en utgång bakom hörnet...  det ser så märkligt ut eftersom man inte ser nån balkongdörr. Vi lyckades komma därifrå med bara en jumper till mig. En svart polo i plysch där ärmen går ner till armbågen. Tyvärr gick den inte att fota, den är nämligen svart med ribbmönster och svår att få fram på bild.

 

  

 

Men jag fotade ett par porslinsstövlar som antagligen fungerar som en vas.

 

Vi åkte sen till Pingstkyrkans second hand i Huskvarna.

 

  

 

Där hade dom en hel hyllrad med bara såna här pråliga porslinsskrin och andra saker.       

 

  

 

Ett sånt här liknande bord har jag sett att en del målar och gör lite kul av. Sidorna går att fälla ner. Denna second hand är jättestor och det är alltid mycket folk i farten. Dom har rätt mycket bra möbler.  

 

  

 

På ett bord stod en servis i rätt många delar som såg helt oanvänd ut. Det var som om den stått inne i ett skåp till beskådan. Servisen var jättefin och rätt modern i sin form.

 

   

Dom har massor av lampor och denna var i pråligaste laget...  

 

  

 

Den här glasburken kunde jag inte motstå för detta märke är rätt dyrt och den var helt oskadad. Den heter "Cult design" och hon som designat denna heter Marita Lord. Burken har en härlig tyngd och känsla och locket sitter som en smäck med ett gummiliknande band inuti.

 

   

Vi åkte vidare till Samhjälpens second hand som jag gillar bäst av dom två. Endast 10 minuter återstod innan dom stängde och jag gick rätt på denna jacka som bara kostade 60:- och såg helt ny ut. Den är mer kallt grön i verkligeheten och satt jättebra på mig trots att storleken bara var 42/44 men den blir ännu finare om jag går ner några kilon. Det stod kapp Ahl i den. Den hade bara ett fel och det var en knapp som fattades på fickan men då kan man flytta ner en som är under kragen.

 

 

   

Jag köpte även en snygg skärbräda eller uppläggningsbräda för 10:-             

 

   

Mr T kunde inte motstå dessa tunna keramikglas av keramikern Agneta Taube från Örebro. Dom kostade 20:-/st och ser likadana ut invändigt.           

 

Klicka här för att gå in på min ena svägerskas keramikblogg. Hon gör jättefina grejer. 

 

 
 
Sussi

Sussi

25 april 2010 13:16

Det är så himla skoj att bara gå och titta runt på second handbutikerna. Kan tänka mig att det kommer in mycket nytt helatiden också.
Vilka fina fynd ni gjorde. Burken var jättefin. Det finns ju så mycket man kan ha i en burk också så det blir aldrig ett onödigt köp :)

Sv. Vad konstigt att du har det så segt på bloggplatsen. Idag fungerar det riktigt bra för mig.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Helga

Helga

25 april 2010 16:12

Jag gillar som sagt också loppis och seciónd hand. det var kul att se vad ni kikat på och vad ni köpte. Bra fynd!

http://helga1.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

26 april 2010 15:40

Sussi: Ja det är det verkligen. Ja vi gjorde en del fynd. Det är inte lika segt i dag.

Ha en fin dag
kram

Helga: Kul att du också gillar loppis och second hand.

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards