Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Datafläkt!

Av Malin wiper - 22 april 2010 21:44

  


I dag har jag i alla fall mejlat till Elisbet Höglund fast jag räknar inte med att få nåt svar men jag var tvungen att få ur mig det jag ville säga henne. Hon har blivit rätt nedsablad efter det hon skrivit sin kolumn och det med rätta. Att blogga har blivit som terapi för mig än om jag tar i lite för mycket ibland för mitt eget bästa. Min man kollade upp datan eftersom den lät så mycket och efter att han gjort rent vid fläkten som hade lite damm på sig så är datan tystare än när vi köpte den...    den låter absolut ingenting och det är så skönt och lugnt att sitta här...  Nu får vi hålla dammet borta från datan.

 

     

 

Klicka härför att kolla in sidan där jag hittade dessa datafläktar.

 

 

 

I går innan vi åkte på konserten så skulle jag snabbtorka håret innan jag plattångade. När jag satt i kontakten så gick strömmen i både sovrummet och vardagsrummet. Jag satt i ny propp men så fort jag satt i kontakten så gick strömmen igen. Då tog jag torken till köket och prövade och då blev den så upphettad så jag höll på att få brännskador på öronen och förstod att torken inte funkade längre. Har inte haft den så länge men garantin har gått ur i alla fall.

 

   

Då är det tur att man har en resetork som denna hofällbara...  Den har jag haft längre än den andra men har inte använt den lika mycket.

 

           

 

Kan ni tänka er att denna pistol är en hårtork?...  Jag hittade den här   och det finns mer roligt att kolla på den sidan.

 

    

 

 

God natt och sov gott allihopa...      

          

 
 
Vicke

Vicke

23 april 2010 05:39

jag hoppas att du får en fin dag nu

http://web.comhem.se/animeramedvicke

 
Lena

Lena

23 april 2010 07:22

Det är bra!! Ge henne vad hon tål, komma med sådana uttalande sen tro att hon kommer undan. På henne bara!!! :)

Kram
Lena

http://wilenas.blogg.se

 
Berith

Berith

23 april 2010 08:10

Godmorgon vännen =))
Du gjorde helt rätt som skrev till Höglund !! =)
Uch då , en överhettad hårtork är inte att leka med...
Då vi bodde inne i stan för en massa herrans år sedan och vi var bort bjudna på middag en lördag och jag skulle blåsa håret , så slocknade inte det bara i våran lägenhet , utan huvudssäkringen i huset gick , så alla hyresgäster i huset fick mörkt...hahaha....oj vad jag kände mig dum....som tur var så kunde hyresvärden komma och byta huvudsäkring ...hahah....ja en hortork kan verkligen ställa till det...hahaha...
Ha en riktigt trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Helga

Helga

23 april 2010 08:31

Bra att du skriver ner vad du tycker och skickar iväg - det har jag också gjort en gång. Jag fick inget svar men man har iaf sagt ifrån.

http://helga1.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

23 april 2010 09:20

Vad bra att du skrev vad du tyckte och tänkte om det hon skrev. Ibland måste man bara få ur sig sånt annars går man och tänker på det bara..

Skönt att fläkten blev tyst. Man tänker inte så ofta på att det kommer in damm i datorerna. En rengöring skulle man nog behöva göra ganska ofta

Sv. Jag hade hunnit byta till sommardäck men däcken är så dåliga i möntren så jag behöver köpa nya och det har jag inte gjort än! Lat Lat Lat hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

23 april 2010 11:28

Vicke: Tack! det hoppas jag du får också
kram

Lena: tack för dom orden ;) vad roligt det lät =)

Ha en fin fredag
kramar

Berith: Vilken grej du var med om och jag kan inte låta bli att skratta för det lät som en komedi ;) tur att du inte blev skadad i alla fall. Ja jag tyckte själv att jag gjorde rätt annars hade jag bara grubblat på detta. Tycker så synd om alla sjuka och arbetslösa för dom får dubbla straff.

Ha en fin helg själv
kramar

helg: kul att du också tycker att det var rätt. Ja nåt svar väntar jag inte

Ha en fin fredag
kramar

Sussi: ja du ibland måste man bara göra nåt. Att rengöra datan är viktigt men vi har slarvat lite.Tråkigt att du måste köpa nya däck.

Ha en fin fredag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards