Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 april 2010

Av Malin wiper - 16 april 2010 18:22

ÖNSKELÅTEN FRÅN MR T

 

Hade inte en aning om att han gillade denna låt...  

 

   Här har jag smygfotat min man likt en paparazzi...    Han lyssnar på sin ljudbok här och är i sin egen värld.

 

Klicka här för att läsa om paparazzi  


          


Lars Salem Al Fakir, född 27 oktober1981 i Huddinge, Stockholms län, är en svenskpop- och soulmusiker. Han är bror till Nassim Al Fakir, och är mest känd som soloartist, men har medverkat i ett flertal gruppkonstellationer. Han vann 2008 fyra grammisar på Grammisgalan, och medverkade 2010 i Melodifestivalen som joker, där hans bidrag "Keep On Walking" slutade på andra plats.

 

     

 

Just nu lyssnar jag på WWR internetradiooch det är en härlig blandning av musik.

 

   Hoppas ni får en häftig kväll...    




Av Malin wiper - 16 april 2010 17:19

  


Dessa tändstickor köpte jag på en loppis för nåt år sedan, hela asken för bara 10:- rena fyndet. Det är 12 små askar i en större kartong. Dom är riktigt gamla och kommer från ett företag som heter "Compania General de Fosforos". Företaget finns i Argentina och har funnits sen 1860. Jag har nu bestämt att skriva till företaget för att få reda på hur gamla dessa tändstickor är och lite mer information.

 

Klicka härför att gå in och kolla på "Compania general de fosforos".

 

  

 

Dessa gamla tändstickor har jag fått av min son. Han har köpt dom på en antikvitetsaffär och det är en rätt stor ask.

 

  

 

I dag såg jag en otroligt fin och väskött Volvo Amazon i samhället. den såg nästan nylackad ut.      

 

Volvo Amazon, Volvo 121, Volvo 122S, Volvo 123GT, personbil från Volvo, som lanserades den 3 augusti 1956. 

                 

 

Klicka här för att kolla in lite mer gamla Volvo Amazoner och andra bilmärken 

 

  

 

Av Malin wiper - 16 april 2010 15:07


    

Jag har nu varit ute på min mindfullness promenad som jag nu inte kan vara utan för det påverkar mig så positivt. Jag njuter så jag ryser och kan nu slappna av på ett annat sätt och ser saker som jag aldrig lagt märke till förut. Här går jag förbi en tjärn som både svanar, änder och andra fåglar brukar hålla till men nu var det nästan tomt.

 

klicka här för att läsa lite om mindfullness 

 

   

En liten fin bro med ett minivattenfall under.

 

  

 

På andra sidan tjärn så ser man en illröd bro och man undrar ju i sitt stilla sinne hur man tar sig dit...  

 

  

 

Sen gick jag förbi vårt fina Bibliotek som heter "Fenix kunskapscenter".  

 

  

 

En liten interiörbild med uppehållsrum på biblioteket.

 

  

 

Bakom biblioteket byggs det för fullt, det skall bli ett konserthus.

 

   

 

Jag fortsätter ner mot strandpromenaden. Denna brygga har tappat sitt fäste och ligger delvis i vattnet.    

 

   

 

Här en båt full med vatten. 

        

 

   

 

Detta är rena gräddhyllan med exklusiva hus på min vänstra sida och vatten på den andra. Det är ändå skönt att man än så länge får gå denna strandpromenad på en vacker stig.        

 

   

 

Det finns hur många bryggor och båtar som helst utefter stigen och här kan dom gå rätt ner i vattnet på från en stege. 

 

   

 

Det beror på att dom håller på att bygga radhus och ett höghus på ett område ovanför där jag promenerar. Där borde dom istället ha anlagt en park tycker jag. Nu blir det väldigt instängt.

 

   

 

Dessa funkisliknande radhus har dom verkligen lyckats med och detta är bara en del av hela området.


 

Jag mår så bra av dessa promenader att jag fått mindre värk i ryggen.

Allt höll på att bli förstört för mig eftersom jag gick in på apoteket för att fråga om detta med gratis blodtryckstagning. Hon sa att jag bara kunde gå ner till Vårdcentralen och ta mitt tryck. Fick  då syn på affichen där det stod att det  var mellan vissa åldrar som det var gratis och upptäckte då att jag passerat bäst före datum....      

 

  

  

Det är diskriminering och jag blev så ilsken inom mig. Det är nästan lika dumt som Gert Fylking berättade i förkväll i går. Han hade fått ett papper från en försäkring han haft i alla år och där stod det att den nu inte gällde. När han läste vidare så stod det: Slutålder...  det låter inget vidare. Jag kommer att skriva till diskrimineringsombudsmannen. Jag var tvungen att ta till alla mina krafter för att kunna gå promenaden och glömma bort eländet...    

 

 

  

 

Jag får väl ställa mig nånstans som denna gamla dressin som står utanför museiestugan...  

Av Malin wiper - 16 april 2010 09:56

      

 

Jag hade del 1 av detta inne för ett tag sen och jag tycker det är jättekul och han är skicklig...  . Han heter Judson Laipply.

 

             

 

Judson Laipply (född 1976) är en amerikansk inspirationstalare och dansare från Bucyrus, Ohio .  Han är mest känd för sin prestation i Evolution of Dance klippet , som för närvarande är det  Mest sedda Video (Hela perioden), 1 De flesta som favorit (All Time) Video och  9 Mest diskuterade (starten) Video på YouTube , med 140.023.577 visningar per 30 mars 2010.



            


Jag svarar på kommentarer lite senare och besöker då även era bloggar.

Av Malin wiper - 16 april 2010 09:20

  


Det är inte så att ridån har gått upp sent i dag utan jag har hållit på med att fixa i vår stora garderob som min man byggde när vi reparerade detta rum. Draperiet till vår lilla budget closet...  köpte vi i Kinna som är tygriket. Vi är supernöjda med detta som har hög kvalitet till lågt pris.          

 

       

 

Så här ser det ut upptill och alla tomma galgar skall fyllas så jag står och stryker kläder för brinnande livet.      

 

   

Här en liten del av garderoben nertill. Vi har just nu 3 symaskiner men en skall vi ge bort till en gullig tjej som heter Miss M...  Vagnen ni ser till vänster är en IKEA kontorsmöbel men jag har den till mina sygrejer. Det är tre stora hårdplastlådor. Utanför garderoben har jag en lång helfigursspegel så med små medel kan man få en mini walk in closet...  Vi har även tre garderober i hallen och överskåp så vi klarar oss bra.

 

    

Här står jag och stryker medans jag kollar på morgon tv. Håller till i vardagsrummet där det finns större plats.          

 

Denna bild har jag lånat av Vicke som animerar. Den är kul och man får ha lite tålamod...    

 

Klicka här för att se riktiga "walk in closet" som jag själv inte känner nåt behov av. 


 

Jag hinner tyvärr inte blogga så mycket i dag eftersom jag måste få nåt annat gjort också. Vinden vill vi ha klar inom dom närmaste dagarna. Oroligt detta med vulkanutbrottet på Island som kan bli hur stort som helst. Det verkar som vi kommer att få nedfall här i Sverige också.

 

   En liten ros till er alla goa bloggvänner och andra läsare. Tack för fina kommentarer som väntade mig här på morgonen. Ni är toppen och jag önskar er en härlig fredag vad ni än skall hitta på....  

 

             

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards