Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Malin wiper - 14 april 2010 16:33

  


Efter att jag varit till handelsträdgården så promenerade jag en stund. Efter det gick jag ner mot kvarnen och vattnet. Fick sån lust att bara gå omkring vid vattnet och njuta av hur fint det är där. Jag satt mig på en bänk en stund och bara slappnade av och kollade ut över sjön där inte så mycket änder och andra fåglar finns just nu.      

 

  

 

Jag satt mig på den här bänken som stod i en dunge lite undanskymt. Bilden ser lite knäpp ut eftersom ett halvt tefat som det hette förr, sånt man åker på i snöiga backar. Det ser ut att sväva i luften (passande) men låg på bänkslutet.

 

   

En liten andhane fick jag ändå ett kort på.

 

   

Helt plötsligt kom jag att tänka på sångaren Roy Orbison. Han var verkligen stilbildande med sina svarta kraftfulla glasögonbågar. På sista tiden ser jag många män både på tv och i stan som har annammat detta mode.       

 

    

Nu fick jag sån lust att sätta in ett klipp med honom. Han har en tidlös röst och en egen ton. Tyvärr dog Roy Orbison 1988 endast 52 år gammal i en hjärtattack. Han var en Amerikansk musikartist, kompositör och sångare. Hans image gick aldrig att ta fel på, nästan alltid klädd i svarta kläder, solglasögon av modellen "Ray-Ban Wayfarer och en gitarr av märket "Gibson". Hans genombrott kom 1956 när han sände en demo av låten "Ooby Dooby" till skivbolaget Sun Records, låten spelades in och blev en hit.

 

 

 

Klicka här om ni vill läsa mer från wikipedia om Roy Orbison.

 

Syrran har skrivt en jättebra recension i Mark Bladet för ett tag sen då hon var och såg en föreställning med en Roy Orbisonimitatör som var otroligt bra. Om ni vill gå och kolla så finns den i v 13 sidan 29. Mark Bladet står under medialänkar på höger sida.

 

     

Av Malin wiper - 14 april 2010 13:58

  


Här ser ni "Vaggeryds handelsträdgård" som är jättestort. Under alla dessa år så har dom hållit en hög kvalitet på sina växter och köper man där så vet man att det håller hela sommaren,  en som jag som inte har några gröna fingrar kan klara av blommorna utan att vara proffs.

 

   

Jag fick lov att fota inne i växthuset och ni ser ju vilka långa rader med växter som tronar upp sig. 

   

Snart är det dax att börja plantera lite.  

 

   

Dom har alltid många fina färdiga grupper också.

   

 

    

Det gick inte att få fram på bilden hur häftiga dessa är. Silver och kopparfärgade och glansiga 

  

 

Vaggeryds Handelsträdgård ligger på Esplanaden 4. Dom har ingen hemsida. Jag är inte så nöjd med bilderna och urvalet jag gjorde så det får bli lite finare nästa gång. Hade för bråttomt som vanligt...   

 

     

Av Malin wiper - 14 april 2010 08:36

         


Snart så rullar grannarna ut sina ekor i ån för det känns nästan sommar. Det finns faktiskt både kräftor, gädda, aborre, mört och ål i vår å. ån kommer från Hjortsjön och mynnar ut i Lagan. Vi har en camping vid Torsbo. 

 

 Vi hade själv kunnat ha både båt och brygga nere vid vattnet men har inte orkat ta tag i detta p.g.a att vi varit sjuka. I sommar så hoppas jag att min man kan fiska lite. Han har både flugfiskat, metat, pimplat och fiskat med drag. Dessutom har han haft kurser i både flugbindning och draggjutning. Fast det var så länge sen och han verkar inte ha så stort intresse av detta längre utan nöjer sig med ett kastspö. Han har varit ute några gånger med min svåger som har en bra båt.         


klicka här för att läsa lite om Vaggeryd med omnejd.       


Jag har tyvärr sovit lite för länge men det är inte nåt att göra åt utan lägga på ett kol så nåt blir gjort. Först promenaden och sen lite mer rensning. Det känns verkligen i kroppen att jag hållit på med detta och jag måste ta paus jätteofta men nu ser jag åtminstone slutet och det skall bli skönt att få ordning uppe på vinden.

 

  

 

Tack för era alltid läsvärda kommentarer...    Det handlade mycket om hårklippning. När jag dejtade min man för 20 år sedan så frågade han mig om jag kunde klippa hår?. Jag ville imponera dumt nog så jag hörde mig själv som i en dimma säga "Ja"...  Han kom hem till mig och jag började klippa och det slutade med att han fick gå akut till frisören och dom var tvungna att snagga honom och det tog sen jättelång tid innan håret var utväxt igen... . Tur att han är så snäll och tålig och inte visade med en min nån ilska eller frustration. Jag är förvånad över att jag har klippt honom nu några gånger och att det blivit så bra...     


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards