Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Malin wiper - 12 april 2010 15:53

        

 

Louie Bellson är en av världens bästa trummisar och jag har varit på en konsert med honom i Gävle i början av 80-talet. Jag fick även träffa honom live och prata lite och han var en charmerande person men väldigt uppe i varv så jag som själv är en stressad personlighet blev helt stirrig...     Han var så otroligt pigg och fartfylld...  Jag hittar inte autografen just nu för jag håller på att sätta in alla autograferna i nya album och få bättre ordning. Tyvärr dog han förra året men blev i alla fall 86 år gammal. Jag var medlem i Gävle jazzklubb och umgicks i musikerkretsar.

 

                      

 

Louie Bellson, född Luigi Paulino Alfredo Francesco Antonio Balassoni 6 juli 1924 i Rock Falls, Illinois, död 14 februari 2009 i Los Angeles, Kalifornien, var en amerikansk storbandstrumslagare. Han blev ibland kallad "en av de tre stora" tillsammans med Gene Krupa och Buddy Rich.

 

             

 

Louie Bellson spelade med alla de stora orkesterledarna under storbandstidens glansdagar: Count Basie, Tommy Dorsey, Duke Ellington, Benny Goodman, Harry James och Woody Herman. Under senare år fungerade han som inspiratör och mentor för många unga trumslagare samtidigt som han ledde egna orkestrar. Han var aktiv fram till sin död den 14 februari 2009  

 

                

 



              

Av Malin wiper - 12 april 2010 15:07

           


Min man kom hem med tre filmer som han köpt på vårt "Video Hollywood" priset var 99:- för alla tre. Denna ovan "Kiss Kiss Bang Bang" trodde jag skulle vara en riktig skitfilm när jag började titta på den. Filmen som är en action/komedi från 2000 är en riktig höjdarfilm som jag satt som klistrad vid hela tiden och bara mådde bra. Stellan Skarsgård och Chris Penn är helt fantastiska i filmen. Jag trodde inte att Stellan Skarsgård kunde spela en sån rolig karaktär. Här visar han verkligen vilken mångfacetterad skådespelare han är.

 

  

 

För regin står Stewart Sugg och jag måste säga att han fått till en närvaro och nerv i sin filmregi. Filmen blir bara bättre och bättre ju längre man ser på den. Sen gör alla dom andra skådespelarna ett bra jobb också så filmen som helhet har allt man kan begära. Jag har inte nog med superlativ för denna film...  

 

         

 

Tyvärr så gick Chris Penn bort redan 2006 så han blev bara 41 år gammal. Hans tidigare drogproblem och övervikt sägs ligga bakom hans för tidiga död. Dödsorsaken var förstorat hjärta. Han är bror till skådespelaren Sean Penn som rönt många framgångar på filmduken.

 

  

 

HANDLINGEN:

 

Felix har tröttnat på att döda folk. Men även en ex-yrkesmördare ska ju ha något att göra, så i väntan på något bättre gör han ett försök i barnpassningsbranschen. Nu är kanske inte ?barn? det rätta ordet för den utvecklingshämmade unge man han får i uppdrag att passa.

 

  


Bubba är nämligen 34 år gammal ? men har tillbringat hela sitt liv inlåst på sitt rum. Därför tycker Felix att det
är hög tid att grabben får upptäcka världen utanför pojkrummet, och tar med sig Bubba på en bar ? där han snabbt får smak för både kvinnor och sprit.

 


Men när de har det som trevligast börjar kulorna vina kring öronen på dem. Felix gamle arbetsförmedlare har beslutat att det är högst olämpligt att Felix går runt och visar sig på stadens gator. Han vet helt enkelt för mycket. Så nu har stadens övriga yrkesmördare fått i uppdrag att likvidera honom...

 

Filmen kan inte få annat än högsta betyg av mig som är 5 filmkameror av 5 möjliga...  Jag både skrattade, grät och njöt...  


              


  


Detta är Moheda bio som drivs ideellt av Moheda scoutkår.

 

Klicka här för att gå in på biosidan. 

           

Av Malin wiper - 12 april 2010 08:55

  


I lördags när vi var ute i storstan så fick vi frosseri och fikade två gånger...  Först var vi till Habo och sen ett tag efterråt till Café Lakatos. Det blåste och var kallt i lördags och affärerna stänger tidigt och på Lakatos är det varmt och gott...  Vi tog ett nytt gott te och två mörka chokladtryfflar var. Sen kom Maria Lakatos och frågade om vi inte ville provsmaka en ny glass med tiramisusmak...  vi klarade inte av att säga nej och den var supergod.

 

  

 

Vi fick hela skålen full...  Tyvärr så fick jag IBS i går av allt frossande så vi kunde inte åka tillbaka till Café Lakatos i går då dom hade musikunderhållning. Nu är detta bara mitt fel för jag skall kunna säga nej och ha den diciplinen. Nu är det måndag och jag börjar på ny kula. Min man skall som vanligt till museieföreningen och umgås lite, han är även webbansvarig där.

 

Klicka här för att få ett recept på "Tiramisu"

 

  

 

Mr T har kört bort en massa skrot från vårt plåtskjul och nu är det bara detta kvar som skall rensas. Det finns flera stora fina krukor som jag skall sätta blommor och ställa på eller nedanför yttertrappan. Lite blomlådor som också skall upp. Vi måtte ha mått dåligt inann snön kom eftersom vi ínte plockat in grejerna.

 

   Nu önskar jag er alla en härlig måndag. Här har vi strålande solsken och varmare än i helgen. Jag skall snart ta min långsamma promenad...   

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards