Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

En ganska snäll man!

Av Malin wiper - 11 april 2010 12:41

  


Det var inte många filmer som gick mitt på dan, det brukar vara bättre. Fanns bara en film vi inte sett och det är en Norsk lite dogmaaktig som Stellan Skarsgård har en huvudroll i. Jönköping har nog den tråkigaste filmstaden jag besökt. Stolarna är låga och nedsuttna och blir det nåt fel som för oss i går så blir man nedklubbad direkt om man klagar. Nästa gång går vi till vårt eget Folkets hus eller åker till värnamo.

 

             

 


Den norska filmen "En ganska snäll man" med Stellan Skarsgård i huvudrollen har fått pris i Berlin. Det är läsarna av dagstidningen Berliner Morgenpost, stadens näst största, som tycker att filmen är den bästa i filmfestivalens huvudtävlan.

 

             

 

Det lilla vi hann att se av filmen så var både Stellan Skarsgård och dom Norska skådespelarna helt fantastiska. Tyvärr så var det en dålig kopia av film dom visade och text och bild hoppad upp och ner. Har man en nackskada som jag har så blir man ännu mer yr och illamående när inte bilden är stilla. Min man for också illa trots att han inte har min skada.

 

  

 

Till slut höll jag på att kräkas så då var vi tvungna att gå ner och kontakta personalen. Min man pratade med tejen i kassan och hon blev lite sur och menade på att vi hade ju gratisbiljetter...  Det var nästan lika dumt svar som syrran fick när vi var ute och åt tillsammans i Helsingborg.

 

           

 

Kul animering från Vickes.    

 

Köttet var segt och syrran klagade och servitrisens svar var detta: Det är inget vi kan rå för eftersom en del kor är stressade och köttet kan bli segt.... . Vi hade fått fribiljetter när vi tog 4 nummer av Amelia för 100:- så helt fria var dom inte. Till saken hör ju att dom andra i biosalongen inte hade fribiljetter. Dessutom var övrig kvalitet på filmen helt urusel. Jag kommer ändå att se filmen genom att hyra den så fort den kommer ut. Det stämmer så väl detta med att vi har inga rättigheter längre bara skyldigheter.

 

 

 

Efter många om och men så fick vi en ny biljett inte två. Min man skall skriva till biografens chef. Dom som stod i kön bakom oss verkade hålla med för flera klagade på dom obekväma fotöljerna och annat. Det värsta av allt var en skylt på disken där det stod att en viss film visas trots en stor repa på mitten av bilden hela filmen...  men inget avdrag på biljettpriset.

 


 
 
Vicke

Vicke

11 april 2010 16:55

det var ju tråkigt att du inte fick se klart filmen

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
wiper

wiper

11 april 2010 17:51

Vicke: Ja det var ett bakslag :(

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Johan

Johan

11 april 2010 19:31

Kul med en nischad blogg, kul att läsa om lite speciella teman. ska nog kolla upp filmen....

http://www.applet.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

11 april 2010 21:12

Johan: Kul att du tittade in. Jag ser fram emot att se färdigt filmen för den är lite annorlunda och skådespelet är på topp.

Ha en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

11 april 2010 22:42

Det kan man kalla dålig service. Att inte lyssna på sina kunder är oproffesionellt. Tur det finns andra biogrfer!

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

12 april 2010 07:14

Men usch så dåligt av dom! Sånt där blir man så besviken på. Det spelar väl ingen roll om det är fribiljetter eller inte, är det inte bra kvalité så måste ni ju få nya! Jag kan tänka mig att det inte är allt för mycket folk som gick? Tror nog inte dom kommer tillbaka i sånt fall..

Vilket dumt svar om köttet! Det är väl restaurangens ansvar att inte servera stressat kött.. eller??

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

12 april 2010 07:41

Godmorgon vännen =))
Det var ju tråkigt att det blev som
det blev och att ni fick ett sådant bemötande =((
Hoppas att din nacke känns bättre idag och
att denna dag blir en riktigt bra dag =))
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

12 april 2010 11:39

Monica: Ja det var det verkligen :(

kram

Sussi: Ja man blir verkligen besviken för man går på bio för att få bra kvalitet på bilden och ljudet. Det är rätt dyrt också. Detta med köttet var verkligen ett lågvattenmärke och dålig reklam.
kram

Berith: Ja det var inget vidare. Nacken är inte så mycket bättre men magen däremot.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards