Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Tillfällig header!

Av Malin wiper - 5 april 2010 16:06

          

 

Jag kommer att ha denna tillfälliga header(längst upp) tills jag fixat den nya som jag inte tagit tag i än. Den här fotade jag nyss från gatan ner till vår å. Jag har fått lov att fota min kommande header på ett ställe som har en filmridå och då skall jag ha min egentillverkade filmklappa som rekvisita.

 

  

 

Här ser man bänken från vägen, det är så högt vatten nu att det bara är en liten bit dit från bänken. Vi kommer att köpa en ny bänk eftersom denna stått ute hela vintern och trä´t behöver bytas ut. Den kostade bara 500:- och vi har haft den i flera år.

 

  

 

Detta är det jag hunnit plocka ihop till second hand, det blir mer i morgon. Kolla på stolen till höger. Den har jag klätt med döskalletyg...  

 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 april 2010 16:58

Vilket gulligt tyg med både dödskallar och hjärtan! Hjärtana gör susen tycker jag;)
Det ska bli spännande att se din nya header - du är så skicklig att fixa till foton. Jag noterar också att du byter presentationsbild ofta och alltid med en tanke bakom. Läckert, Wiper!
Önskar dig ett fint slut på den här påskhelgen och skickar mina allra soligaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

5 april 2010 17:44

Hej Wiper!!!
Ja visst är det bra att det finns second hand och man kan skänka sina saker som man inte längre vill ha/behöver...
Förut, många år sedan så jobbade jag ofta i Pingstkyrkans second...Varje lördag så hade jag "PÅSSJUKA"...kom med kassar hem..och fullt med grejer som jag köpt, tyckte att jag kasnke behövde det...
För snart 3 år sedan när jag flyttade från min 3 rumslägenhet...till min lilla etta på 26,5 kvm...så körde jag varje kväll påsar/kassar med saker jag inte behövde ha kvar/inte fick plats för...Och jag har INTE saknat nåt av det som jag körde dit...eller kastade...eller gav bort...
Och andra kan köpa billigt det man har skänkt...som man inte behöver...
Många KASTAR BORT...men det är dumt..för alltid kan nån annan ge några kronor för det...
Ja visst är det bra med bloggen! Jag brukade spela ATLANTIS...på datorn...det var MIN hobby...och sen jag började Blogga , SOM ÄR SÅ ROLIGT!!! så äe det min hobby...som ger mycke mera!!
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
-Nena-

-Nena-

5 april 2010 22:03

Vilken härlig head!
Inte så dumt att ha denna utsikt.
Vilket fräckt tyg på stolen.

Ha det så bra
Kramen!

http://nena.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

5 april 2010 22:13

Jättebra att rensa emellanåt, synd att det går så lång tid mellan emellanåt;)
Vilket högvatten ni har, de spår översvämningar här uppe så vi får väl se!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

6 april 2010 12:18

Lambergsfrua: Kul att du gillar stolstyget. Hoppas att jag får till headern som jag vill. Är lite osäker. Jag har gjort kortet i ett montageprogram så alla gör jag inte själv.

Ha en jättefin dag
varm kram

Margit: Vad kul att du jobbat i Pingstkyrkans second hand förut. Förstår detta med påssjukan ;) har den själv fortfarande. Förstår att du trivs i den lilla lya och slipper alla extra onödiga prylar. För mig är bloggen också en hobby.

ha en fin dag
varm kram

-Nena- Kul att du gillar min tillfälliga header. Tyvärr är den lite tråkig motför den jag hade i vinter. Det är lite grått i markerna än så länge. Ja du tyget är inte så dumt.

Ha en fin dag
varm kram

Monica: Ja det känns som en befrielse att bli av med en massa onödigt. Ja vi har lite högvatten men ingen fara än så länge

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards