Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 april 2010

Borås Burger Bar!

Av Malin wiper - 4 april 2010 18:53

  

 

Vi stannade i Borås på hemvägen också för att fota lite. Det blev en promenad i en rätt påskaftonstom stad men flera restauranger hade öppet och även tagit ut sina sommarmöbler och det känns så vårigt att man kan sitta ute redan nu. Vi gick förbi ett skyltfönster som fångade vårt intresse. "Borås burger bar". Vi gick in och kollade meyn och det visade sig att alla såser, dressingar och sallader var hemgjorda och även kålsalladen som såg jättekrämig ut.

 

  

 

Här ser ni den trevlige ägaren som bjöd på sig själv och talade om för oss att brödet kommer helt färskt och varje dag och jag kan tala om att det var inget vanligt hamburgerbröd utan frasigt och smakrikt.

 

  

 

Burgaren var så långt ifrån Mc Donalds man kan komma. Rena gourmématen. Han stekte omsorgsfullt medans vi väntade och det kändes verkligen att det var riktig köttfärs och inte dessa pressade konstigheter som annars serveras på dom vanliga hamburgerställena. Som ni ser så är pommes friten större än vanligt och så god att vi bara häpnade. smaken och kryddningen var helt perfekt. Om ni har vägarna förbi Borås så kan jag rekommendera detta ställe. Han sa att han har sina stamkunder som kommer tillbaka hela tiden. Jag är annars inte mycket för denna sorts mat men detta var lite extra och vi blev glatt överraskade.

 

    

 

Klicka härför att få ett recept på hemmagjord pommes frites

 

Dom har ingen hemsida och när jag kollar på nätet så hittar jag inte deras adress konstigt nog så jag får fortsätta leta och återkommer om adressen.

 

  

 

Vi satt på barstolar vid fönstret för att kunna titta ut i folkvimlet.

 

  

 

Innan maten kom in så hände en liten lustig episod. Jag var utanför och fotograferade skylten och då ropade denna killen på mig. Han hade en tunnbrödsrulle i handen och frågade om han inte kunde få bli fotad... . Då sa jag till honom: vill du verkligen komma in i min "tantblogg"...  då sa han att det vill jag verkligen...  jag blev så full i skratt och ville ju göra honom till viljes...  Jag tycker det var lite gulligt... 

 

 

 
 
Sussi

Sussi

4 april 2010 20:44

Det är precis så där en hamburgare ska se ut för att det ska smaka rktigt bra. Såna hamburgerställen borde det finnas fler av!

En kul kille du träffade på :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Margit

Margit

5 april 2010 02:51

Hej Wiper!!!
HUR o när hinner du att lägga in o skriva allt i din blogg!!! Jag beundrar dig!!! Du hinner med att vara på så många olika ställen också...och vi får vara med dig...i bild och berättelse!!!
Kramen min kära bloggvän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Berith

Berith

5 april 2010 07:58

Godmorgon =)
såg riktigt gott ut , även för en som inte äter sådan mat ...hahah...
Det är underbart med spontana människor , precis som den unge mannen i bilen var ;)
Önskar dig en skön annandag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

5 april 2010 12:03

Det var riktiga hamburgare det! Blir jättesugen nu när jag sett dem :-) Önskar er en fin annandag! KRAMAR! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

5 april 2010 12:34

Pisan: Verkligen! vi nöjt men inte magen ;)

Ha en fin dag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards