Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 april 2010

Av Malin wiper - 1 april 2010 19:22

  


Innan vi åkte hem i dag så gick vi in på second hand och denna IKEA lampa sålde dom för 25:- när vi sen var till IKEA så kostade en likadan lampa 89:- men var nu nedsatt till 62:- på fyndlagret. Turkos verkar vara den nya modefärgen i vår och sommar vad jag kan se när jag går runt i affärer.

 

           

 

  

 

Dom sålde 10 såna här nygamla fat i emalj som är tillverkade hos Kockum. Priset var satt till 45:-/st. I etiketten inuti fatet står det Kockum och bästa kvalitet. Dm var helt oanvända och jag var så sugen på att köpa ett men vad skall man ha det till?. Förut använde dom såna fast lite större till handfat med en stor kanna bredvid.

 

Klicka härför att komma in på en sida där kockum har emaljerat både gammalt, nytt och annat.

 

  

 

Här håller min man upp en ägguleseparerare i form av en vit kanna. Den var faktiskt riktigt fin och kostade 25:- vi stod och funderade men bestämde att inte köpa den ändå.

 

     

 

Sen dök vi på ett skoskåp när vi gick in på deras möbelavdelning. Det var knappt använt och jag vet att ett sånt kostar mellan 800-900:- på IKEA och jag vet inte om detta kommer från IKEA eller nån annan inredningsaffär. Vi frågade personalen vad dom ville ha för detta. Dom visste inte så chefen kallade ut från sitt kontor och vi blev paffa när han sa: 150:-...  Vi köpte det direkt för att ha i vår lilla yttre hall där vi nu haft ett jätteklumpigt och opraktiskt skoställ.

 

   

Här har vi nu placerat skoskåpet och den lilla hallen blev större och luftigare. Nu blir jag tvungen att snygga till lite runtomkring också...  funderar på att köpa en ny matta som passar bättre och sätta upp en tavla eller nåt annat över skåpet. Sen finns det plats för nåt ovanpå skåpet också...  det blir en hel kedjereaktion...  

  

Av Malin wiper - 1 april 2010 16:04

  

Denna bild har jag lånat av Vicke. Han gör såna fina och roliga animeringar. Vi kom hem tidigt från Jönköping för jag är så otroligt trött och har så varit ett tag. Är jättepigg halva dan sen är det kört och jag tror att det är nån slags vårtrötthet. Ljuset påverkar mig och jag tål knappt gå ut utan solglasögon. Vi hade det i alla fall trevligt dom få timmar vi var där.

 

   

Naturligtvis besökte vi Café Lakatos och härliga Maria Lakatos. Hon hade köpt in en ny choklad som vi fick provsmaka. Vi fick smaka en med 42% cacaohalt och den var jättegod så jag var tvungen att köpa en kaka med mig hem...  det är en sån man bara tar en bit nån gång då och då av som all kvalitetschoklad.

 

Klicka här för att gå in på hemsidan för denna choklad ovan "L Artigiano"

 

    

Maria hade bakat två sorters Cheese Cace. Den ena med aprikos o persika.

 

    

Den andra med jordgubb. Hon tyckte vi skulle ta varsin bit men då sa jag att jag inte ville för viktens skull men då sa hon att dom inte är så söta och att hon använt kesella i och det är mycket magrare. När vi började äta så fick vi gåshud så gott var det och inget sötsug dök upp utan den var lättäten och krämig. När man äter en vanlig chees cace så blir man helt stinn och mätt men inte av denna. Hon säger som så att har man bara bra ingredienser i sina bakverk så blir dom inte lika söta, sliskiga och fettbildande.

 

    

Hon hade sånt fint påskris med videkvista uppepå disken. Hon och Annica plus några till var och såg Sarah Dawn Finer på Elmia i lördags och hon sa att hon är i världsklass och dom hade haft gåshud när hon sjöng. Dessutom hade hon jättebra musiker med sig och själv hade hon ett bra mellansnack mellan låtarna. Maria Lakatos fick en skiva signerad av henne och när vi var där så satt hon på den så vi fick njuta till kaffet av Sarahs röst.

   

Av Malin wiper - 1 april 2010 15:03

      


Först och främst vill jag säga att jag inte lyckades lura er så nåt April, april behöver jag egentligen inte skriva...  Själv gick jag på detta med hull och hår i morse när syrran ringde och lurade mig...  Jag blev så upprörd och ilsken att mitt humör sjönk i botten...  Jag tänkte...skall EU bestämma över oss hela tiden och nu även begränsa oss vid datan... 

 

       

 

Tyvärr så skrev jag ett halvt inlägg i går som jag inte publicerade utan ville vänta tills i dag och fyllde på med aprilskämtet. Då blev det lite fel på datumet och det har flera av er uppmärksammat...  

 

  

 

Så här löd aprilskämtet:

 

I dag är jag lite uppretad och det känns inte bra nu när när påsken inleds. Jag har haft svårt till och från att komma ut på nätet på sista tiden och i går fick jag reda på att EU bestämt att inom kort kommer vi användare tilldelas varsin kvot och när den är full så får man vänta tills nästa månad...  Jag kan inte med ord beskriva hur upprörd jag blir på alla dessa paragrafer och bestämmelser inom EU

 

  

 

Vi var in på vårt Video Hollywood i går för att lämna tillbaka filmer som vi lånat. Ägarinnan var där och jag fick fota lite.

 

  

 

Här är Mr T på väg in.

 

  

 

Här ser ni några Påskgula tändare från min samling...  Den platta Blendtändaren har jag fått av min son och den är speciell för den är så platt. Kamelen köpte jag för många år sedan. Min son har köpt en tändare i Enköping där han bor som jag skall hämta när jag åker till honom.

 

  

 

Här en liten överblick över videobutiken. På mitten står det en pall full med gamla filmer till lågt pris.

 

  

 

Dom har väldigt mycket lösgodis och det är alltid färskt och gott. Jag har jämfört och detta godis är bland det bästa vanliga godiset jag ätit. Nu har dom dessutom luckor som stäns automatiskt och då kan det aldrig bli torrt. Dom fyller på ofta för det går åt rätt mycket godis där.

 

  

 

Här lite mer godis med papper på. Dom har ägg i olika storlekar som man kan fylla till ett billigare pris ser det ut som.

 

  

 

Grafikbilden kommer från Cinas Design.

 

 

Av Malin wiper - 1 april 2010 09:49

RÄTTELSE

 

  

 

Jag hade skrivit i ett inlägg nedan att dessa ljusstakar från Butik Ingelund kostade 990:-/st...  och det är naturligtvis helt fel...  dom kostar 99:-/st...  hur tokigt det kan bli när inte huvudet är med och man har bråttomt i sitt skrivande...  

 

  

Av Malin wiper - 1 april 2010 09:15

  


GLAD PÅSK! Nu åker jag till blåkulla och tar med mig min man på kvasten eftersom jag inte har nån katt. Hoppas han blir insläppt. Mitt blåkulla heter: Jönkpingskulla...   

 

     

Av Malin wiper - 1 april 2010 08:24

     


Jag önskar er alla mina fina bloggvänner och andra läsare en härlig skärtorsdag...     


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards