Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Let´s dance!

Av Malin wiper - 27 mars 2010 08:09

  

God morgon allihopa! Vi har vaknat tidigt på sista tiden och det känns toppen. Blev ledsen i går när Claudia Galli och Tobias inte vann Let´s dance. Jag tycker att hon har sån utstrålning, värme och karisma. Jag tror att dom andra vann på sin sista showdans som var mer publikfriande. Visst Mattias var jättebra men Claudia har nåt speciellt och hon är så självklar på dansgolvet.

 

          

Jag gillar dessa tvås personlighet mer än dom andra men missunnar dom inte vinsten för dom har arbetat lika hårt och det var så jämt. Det är inte illa heller att komma tvåa. I går hände det igen, mina viktiga kort försvann. Jag höll på att rensa bort kort och en mapp kom med av misstag så nu har min man kört ett program som skall rädda det som räddas kan. Nu har jag bestämt att än om jag sparar ner viktiga kort på min externa hårddisk så skall jag ändå bränna ut dom på cd.    

 

             För att ni talade om vad denna röda kraftfulla buske är för nåt. Det är Lambergsfrua och Monicasom visste detta. Det är en Kornell

 

Klicka här för att läsa om kornell 

 

   

Nu blir det lite mer tackande...  Jag har inte kunnat äta våfflor på länge så vårt våffeljärn står i källaren. Berith mejlade mig då ett recept på gluten och laktosfri våffelsmet. Sen talade Monica om att det finns ett recept på Maizenapaketen också. Hon sa även att man kan använda glutenfri mjölmix.

 

Tack snälla ni nu kan jag äta våfflor när jag känner för det...     

 

            

klicka härom ni vill gå in på sidan där jag hittade bilden ovan  

 

I dag kommer det att rulla på för vi funderar på att åka till Jönköping för att gå på Tändsticksområdets stora second hand som går av stapeln varje lördag. Sen har vi den stora torghandeln på västra torget. Det är möjligt att vi går på dagbio också, vi får se hur mycket vi skröpliga stackare orkar...     

      

  

 
 
Sussi

Sussi

27 mars 2010 13:07

Jag blev också lite förvånad när Mattias vann. Claudia har varit bättre hela sässongen men i finalen var faktiskt Mattias lite bättre. Hur och en det gick så blev jag inte besviken. Det var två härliga människor kvar i finalen. Och jag tror nog Claudia är nöjd med sin andraplats då hon trodde att hon skulle åka ut första gången eftersom hon trodde att hon inte hade nån som kände igen henne och ville rösta på henne ;-)

Det är jättebra att det finns recept för alla nuförtiden. Våfflor som är så gott också :-)

Ha en bra lördag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

27 mars 2010 17:03

Det var en spännande och bra final av Let´s Dance. Men som du säger så tror jag Mattias och Cissi vann mycket på slutdansen som var väldigt bra och annorlunda. Tråkigt att dina bilder försvunit från datorn igen. Hoppas din man kan rädda dom! Ha en fortsatt fin lördag!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 mars 2010 17:13

Jag förstå verkligen att Claudia blev grymt besviken över att inte vinna. Hon har varit och är så suveränt bra, som om hon vore proffs. Både hon och Matthias var värdiga att vinna och jag tro att det var showdansen som avgjorde till hans fördel. Jag har en känsla av att alla lyften i Claudias showdans förtog lite av intrycket.
Så har du fixat och trixat så fint igen på din presentationsbild och i den avslöjande kameralinsen. Du upphör aldrig att imponera på mig :)
Mina varmaste och soligaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 mars 2010 17:22

Jag glömde nämna, att jag skrivit en liten kommentar till dig hos mig.
Kramar i mängd!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

27 mars 2010 17:38

Sussi: Jag håller med om att Dom hade ett bättre shownummer. Det blir inte alltid som man vill :(

Ha en fin kväll
kramar

Monica: Ja det var verkligen spännande så det förslår

Ha en fin kväll
kramar

Lambergsfrua: Tack för dina gulliga ord ;) Ja Claudia har varit så bra hela tiden men dom skulle nog ha gjort ett lite mer sofistikerat eller fräckt shownummer.

Ha en härlig kväll
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards