Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Ett virrvarr av saker!

Av Malin wiper - 26 mars 2010 13:13

   


                                  


Min man gjorde ett tappert försök att ta lite bilder på mig men jag ser bara konstig ut...  fick i alla fall en bild. Jag köpte mig en halsduk på Butik Selma och den är jättefin men syns inte så bra på bilden.

 

   

Här syns den för mycket istället men den är lite mörkare och lite glittrig.

Det är så varmt ute nu att man kan ha en vårjacka med nåt tjockt under.        

 

   

Torghandeln är i full gång men det är så soligt att dom måst dra ner ett extra skynke.

 

   

Hos Akleja blomsterhandelprunkar tulpanlökar och andra blommor utanför på gatan.

 

   

Restaurang Martini har underhållning på påskdagen.

 

   

Gruppen heter Stanfur och inträdet är 80:-. Vi var där när Lalla Hansson gjorde ett toppenframträdande och kvällen var oförglömlig. Dessutom har dom jättegod mat där och personalen är helt underbara och trevliga.

 

Klicka här för att komma in på en sida och se lite mer av Stanfur   

 

    

Utanför ICA hittade jag dessa två fina hundar. Ägarinnan kom ut och hon sa att den lilla är en "Drever" den stora en "Golden retriever" Dessa hundar har växt upp tillsammans och är hanar båda två.

 

klicka här om ni vill läsa lite om hundrasen Drever. 

 

    

En granne har så fina gamla betonkrukor på sina stenpelare.

 

   

Hos Selmas kläder säjs jättefina T-shirts i olika färger för 149:-/st. Handlarna tycker att det är så härligt att kunna ställa ut sina lockvaror nu när det är så härligt ute.

 

   

En annan granne har satt ut lite påskris i en gammal mjölkhämtare och det ser så inbjudande ut. Jag brukar inte påskpynta så mycket och vissa år har det kanppt blivit nåt men i år har jag i alla fall köpt några tuppar och har lite sen förut.      

 

 

 
 
Petra

Petra

26 mars 2010 16:03

Du blev ju jätte fin på bilden!! Tack för dina otroligt värmande och fina kommentarer på min blogg!!Kram på dej och ha nu en riktigt fin helg ...

http://petrano1.bloggspace.se

 
Cattis

Cattis

26 mars 2010 16:19

Du ser jättefin ut. Härligt med halsduk. Nu finns det ju så fina så man kan ha dem året runt. Skönt för nacken med så man slipper bli kall vid drag.
Tack för ditt inlägg i min blogg.
Jag känner mig jättepigg idag. Skönt när man har en sådan dag.
Kram och ha en jättebra helg

http://www,bergbrink.blogg.se

 
Monica

Monica

26 mars 2010 16:51

Åh, vad mycket fina foton du hade i detta inlägg! Jättefin halsduk i härliga vårfärger! Vad läckert med bilden av påskriset och de rosa fjädrarna, är det vitt ris? Och tulpanlökar i kruka, så fint, de måste ju stå bra mycket längre än i en vas!
Och torghandel och klädställ ute...Det luktar verkligen vår hemma hos er!
Hoppas ni får en underbar helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

27 mars 2010 08:04

Petra: Tack snälla du ;) Varsågod! du skall inte bli utsatt för nåt sånt, du har inte gjort nåt fel tvärtom.

Varm kram

Cattis: Tack snälla du ;) Du det finns hur många fina som helst i halsduksväg. Vad bra att du känner dig pigg, det glädjer mig

Ha en jättebra helg själv
kram

Monica: Tack snälla du;) Jag vet inte om det är vitt ris, det tänkte jag inte på. Ja det luktar vår så det smäller om det ;)

Hoppas du också får en underbar helg
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards