Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Malin wiper - 26 mars 2010 16:58

          

Kelly Brianne Clarkson, född 24 april1982 i Fort Worth, Texas, USA, är en amerikansksångerska som vann första säsongen av TV-programmet American Idol (2002).

 

Kelly Clarksons första singel, den hon vann idol med, heter A Moment Like This. Låten Since U Been Gone från skivan Breakaway blev under 2005grammy-nominerad i kategorierna Best Female Vocal Performance och Best Pop Vocal Album. Hennes största framgång fick hon med låten Because of you.  

 

klicka här för att komma in på Kelly Clarkssons hemsida



Av Malin wiper - 26 mars 2010 15:55

  

Utanför Ritz stod en jättefin moped och som ni ser så är det en rätt stor snöhög kvar fortfarande på torget.

 

  

 

   

Bilderna får tala sitt eget språk... 

 

   

En påsktårta i form av en solgubbe.... 

 

   

 

   

   

Denna är ju bara för häftig och smakar säkert så också...     


 

Vi är så trötta och slöa så här blir det inget hålligång...  fast man innerst inne skulle vilja göra nåt kul varje helg och träffa lite folk, det var så kul sist på rockkonsertern. Vi får se om det blir nån bio i morgon på dan. Vi sitter vid varsin data och degar. Jag lyssnar på musik som ia spelar på WWR just nu. Önskar att jag bodde närmare henne så man kunde träffas lite mer. När vi åker till min son i slutet av april förhoppningsvis då har vi bara 8 mil till henne och vi skall då åka dit och träffa henne och mannen. Vi har inte setts sen i augusti då vi var på bluegarassfestivalen i Gränna. Vi hade jättekul då och dom var hos oss och sen besökte vi också Café Lakatos. 

 

Hoppas ni bloggvänner och andra läsare har en fin kväll att se fram emot med ev nåt kul på gång.

 

Guldgrafiken i inlägget kommer från   

 

      

Av Malin wiper - 26 mars 2010 13:13

   


                                  


Min man gjorde ett tappert försök att ta lite bilder på mig men jag ser bara konstig ut...  fick i alla fall en bild. Jag köpte mig en halsduk på Butik Selma och den är jättefin men syns inte så bra på bilden.

 

   

Här syns den för mycket istället men den är lite mörkare och lite glittrig.

Det är så varmt ute nu att man kan ha en vårjacka med nåt tjockt under.        

 

   

Torghandeln är i full gång men det är så soligt att dom måst dra ner ett extra skynke.

 

   

Hos Akleja blomsterhandelprunkar tulpanlökar och andra blommor utanför på gatan.

 

   

Restaurang Martini har underhållning på påskdagen.

 

   

Gruppen heter Stanfur och inträdet är 80:-. Vi var där när Lalla Hansson gjorde ett toppenframträdande och kvällen var oförglömlig. Dessutom har dom jättegod mat där och personalen är helt underbara och trevliga.

 

Klicka här för att komma in på en sida och se lite mer av Stanfur   

 

    

Utanför ICA hittade jag dessa två fina hundar. Ägarinnan kom ut och hon sa att den lilla är en "Drever" den stora en "Golden retriever" Dessa hundar har växt upp tillsammans och är hanar båda två.

 

klicka här om ni vill läsa lite om hundrasen Drever. 

 

    

En granne har så fina gamla betonkrukor på sina stenpelare.

 

   

Hos Selmas kläder säjs jättefina T-shirts i olika färger för 149:-/st. Handlarna tycker att det är så härligt att kunna ställa ut sina lockvaror nu när det är så härligt ute.

 

   

En annan granne har satt ut lite påskris i en gammal mjölkhämtare och det ser så inbjudande ut. Jag brukar inte påskpynta så mycket och vissa år har det kanppt blivit nåt men i år har jag i alla fall köpt några tuppar och har lite sen förut.      

 

 

Av Malin wiper - 26 mars 2010 09:30

      

 

Tyvärr så är det dåligt ljud på alla klipp som jag hittar när Gert sjunger live. Han är 1000 gånger bättre i verkligehten.

 

Gert Lengstrand, född 30 maj 1942, är en svensk sångare och låtskrivare. Han var sångare i gruppen Streaplers från bildandet 1959 och fram till 1966. Han har skrivit många låtar till olika artister och grupper

 



  


Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna häftiga "Cadillack"

Av Malin wiper - 26 mars 2010 08:26

Detta är min systers recension i Markbladet av Rockshowen vi var och såg. Jag sätter in den här direkt för jag tycker hon skrivit så bra...    Vi blev bjudna på detta av syrran och svågern... 

 

                     

 

 

It´s Only Rock And Roll But I Like It

 

I annonsen stod det Rock´n roll show men i första akten lyste rocken mest med sin frånvaro på Skene Folkets Hus i fredags.
 
        
 
Lite drygt hundra personer hade hörsammat annonsen som utlovat bland andra både BB Cunn­ingham, The Cad­­il­lac Band (invalda i Rock­abilly Hall of Fame 2008) samt en hemlig gäst. Kvällen verkade upplagd för succcé
Men efter att Tommy Blom, tidigare medlem i Tages, in­lett med “Slep little girl” gick det i princip bara utför. Även om Tommy har en röst som kan göra de flesta sånger rättvisa så var det inte mycket Rock´n roll som publiken bjöds på.
 
      
  
BB Cunningham lyste med sin frånvaro och när jag i pausen frågade vart han tagit vä­gen blev svaret att han helt enkelt fått en bättre spelning. Får man göra så mot publiken?
I stället för rock bjöds det på bland annat Bob Dylans Mister tamburine man, Leo­nard Cohens Hallelujah och Charlie Chaplins Smile. Vis­serligen bra låtar men inget som jag förväntar mig att få höra på en rock show. 
 
               
 
Utmärkta musiker
 
Förutom de utlovade ar­tisterna Tommy Blom och Gert Lengstrand fick vi även höra Ida Hallgren, som tydligen var stand in för Alicia Hel­gesson. Tyvärr försvann Id­as röst i ljudet från instrumenten och det var ett genomgående problem under kvällen. Sho­wen borde de­finitivt byta  ut ljudteknikern.  
 
      
 
Att sången drunknade i mu­siken betyder inte att musikerna var dåliga - tvärtom. När de drog sina solon kunde man verkligen förstå varför bandet blivit in­valda i Rocka­billy Hall of Fame. Ingen tvekan om att de visste vad de sysslade med och de allra fle­sta av dem utstrålade en så­dan spelglädje att det nådde ända ut till bakersta bänkraden.       
 
I slutet av första akten utlovade Tommy Blom, som var den dominerande artisten i akten, att det skulle bli mer rock i akt två. Så med dessa ord blev det en paus då jag passade på att höra vad övriga i publiken ansåg om showen så här långt. Till min förvåning levde den helt upp till samtligas förväntningar så frågan är om mina förväntningar var för högt ställda ell­er deras för lågt? Oavsett vilket kan jag inte bli annat än glad när människor som går på en konsert blir nöjda. Det skulle visa sig att så blev även jag till slut.
 
    
 
Andra akten
 
Tommy Blom inledde även andra akten och med sitt mellansnack á la Oldsberg gjorde han mig ytterligare besviken. Visst kan Kålle och Ada historier vara roliga men de hör inte hemma i detta sammanhang. Tommy borde ha mycket annat in­tressant och roligt att berätta om från alla sina år i musikbranchen. Efter fram­träd­andet öv­erläm­nande han mikrofonerna till Doa tjerna i “The Inspir­a­tions” som stämde upp i gospeln Am­azing grace. Då kom jag att tänka på bildnotisen jag sett från SPF Mark­bygden. De ha­de haft ett sexmanna blues- och rockband på be­sök, önskade nu att jag befunnit mig på deras möte istället. Det verkade ha varit or­dentligt ös på den tillställningen och det var inget jag än så länge kunde påstå om den här föreställningen. Att tjejerna totalt dissikerade denna ann­ars stämningsfulla gospel bidrog nog också i ganska hög grad till min önskan att fly oljudet.
    
 
Hemlig gäst lyfte
 
Men så kom äntligen vändningen med den hemlige gästen som visade sig vara Glenn Karlsson (bilden snett ner till vänster). Nu blev det äntligen den föreställning som jag förväntat mig att vara på. Med en röst i världsklass, snudd på Elvisvarning, och med många sköna moves började taket faktiskt att lyfta. Enligt min mening sjöng han för få sånger. En sådan stjärna borde fått betydligt mer ut­rymme i föreställningen. 
 
                        
 
Kvällens hjälte
 
Glenn efterföljdes av Gert Lengstrand som med sina 53 år i branchen hade ett både roligt och intressant mellansnack. Men även om mellansnacket var bra så var det naturligtvis rösten och utstrålningen som var den stora behållningen. För min del räddade han kvällen. Att se denne 68-årige rundhylte lille man rocka loss på scenen var en ren fröjd för både öga och öra. 
När jag talade med honom innan föreställningen och frågade om det inte blivit slitsammare med åren att turnéra i den omfattning han gör. Tyckte han tvärtom att det var bättre och enklare nu än förr. 
         
  
– Musiken är min hobby och att ha sin hobby som sitt yrke är ett sant privilegium, sade han. Han upplevde det snarare som att turnerandet höll honom vital och att mötet med publiken gav både energi och glädje. Det är inte konstigt att förstå för han är själv en sann glädjespridare.
Under hans framträdande lyfte till slut taket på Skene Folkets Hus och publiken stod upp i bänkraderna – Den mannen ÄR Rock´n Roll.
 
Maria Johansson

Av Malin wiper - 26 mars 2010 07:37

  


Jag har sovit som en stock i natt och det känns jätteskönt. Drömfångaren gör sitt jobb för det mesta med bara små undantag. Nu är det fredag igen...  tiden är som ett framrusande tåg.

 

  

 

Vad passande att jag då tog ett kort i går på vårt lokaltåg när jag stod och väntade vid bommarna...  Jag skryter över samhället så jag nästan håller på att spricka och nu skall jag berömma tågtrafiken också...    Det är en levande tågbana med många turer/dag. Jag har själv åkt tåget en hel månad när jag blev utredd för mina krämpor i Jönköping i ett projekt som heter "Pila". Det var faktiskt ett rent nöje att åka med tåget och det gick rätt fort och man kom i samspråk med lite folk.

 

       

 

Jag blev dessutom väl behandlad i detta projekt och kände mig inte trampad på som man har hört att folk blir på andra håll. Det finns en sak att klaga på och det är den lilla vänthallen i stationshuset. Där vill man inte gärna gå in och sätta sig eftersom det först och främst är för trångt och instängt. Hela väggarna är fulla av klotter så det ser inget inbjudande ut.

 

  

 

Nu kom precis solen fram och det blir ytterligare en fin vårdag. Det skall ju bli 15 grader varmt inom dom närmaste dagaran så man får nog gå upp på vinden och ta fram lite tunnare jackor. Jag har en trenchcoat som jag tyvärr inte kommer i än fast jag har gått ner några kilon. Den sitter perfekt upptill och ner till midjan men sen funkar det inte riktigt på min päronformade kropp...  det är bara storlek 40 och jag vägde väl 65 kg när jag hade den sist men den är så tidlös och modern fortfarande.

 

 

 Så här ser den ut men är mer insvängd än det ser ut på bilden sen är den lite glansig. Mycket snyggare i verkligheten. Nu finns det hur många modeller som helst av en sån kappa.

 

  

 

Vi har inga planer i dag och kommer att städa undan lite, promenera och möjligen gå på bio men det är final på Let´s dance i kväll och vi kan visserligen spela in det men då blir det inte samma sak. I går såg jag på debatt och hela programmet handlade om vad som hände i samhället Bjästa utanför Örnsköldsvik. Det är så man skäms för dom vuxna som inte kan ta hand om en sån situation utan fegar ur och låter den stackars våldtagna flickan lida ännu mer och dessutom få flytta från orten. Flickor/kvinnor verkar inte vara lika mycket värda som killar/män och det är skrämmande att inget hänt trots att vi skriver 2010. Jag har inte ord för den avsky jag kände när jag såg programmet på "Uppdrag granskning". Rektorn satt och stakade sig och såg ut som ett frågetecken och en sån skall vara rektor....  

 

   Jag önskar er alla en glädjefylld fredag...   

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards