Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Röda korsets second hand!

Av Malin wiper - 25 mars 2010 07:45

  


Önskade att vi alla bloggvänner kunde träffas över en kopp kaffe...    Vad kul det skulle vara. Jag har drömt en massa konstigt i natt bl.a att jag fick en hemsk hjärtklappning och det kan jag få ibland också, vet ej om det är stress eller nåt annat men i drömmen så öpphörde hjärtklappningen helt plötsligt och jag kunde inte känna hjätat och förstod att jag var död...  det var fruktansvärt obehagligt och jag vaknade upp direkt och fick för mig att jag inte fanns längre utan att jag var inne i ett  hologram eller nåt annat... . Nu är jag tack och lov tillbaka till verkligheten och min kära man fixar frukosten så jag får blogga lite...  I dag skall jag bara sköta om kroppen med promenad och nackskötsel med varm vetepåse och "Valdemarskrage".

 

   

 

I går var vi även in till Röda korsets Second hand. Dom är inhysta i ett jättefint gammalt trähus. Vi var där första gången för 10 år sedan när vi flyttade till Småland. Kollade i skyltfönstren först och där fanns en del keramiktavlor med motiv och jag kom att tänka på hur populära dessa var för ett antal år sedan och man trodde att dom skulle få ett samlarvärde men nu vill ingen ha dom och nästan alla såna är inlämnade på second hand. För det mesta var det landskapsblommor på dom.

 

   

 

Fast i skylten såg jag några riktigt snygga som inte var lite annorlunda med en annan färgskala och glasyr. Denna keramiktavla med löven var verkligen fin men jag har ingenstans att sätta upp nåt längre utan då får jag byta ut det jag redan har.

 

 

  

 

Den här med råddjuret på var inte heller så tokig och inte dessa dussingrejer med blommönster såsom timotej eller blåklocka.

 

  

 

Kolla in denna apoteksburk från förr. Den tunga glasproppen kändes häftig att sätta i burken. Jag hade köpt den om den inte vore så kantstött på locket. Dom hade haft en hel rad med såna jättefina gamla apoteksburkar men dom gick åt direkt.  

 

  

 

I skyltfönstren hade dom satt påskris i gamla vaser och servisen på höger sida var från dödsboet. Den såg nästan oanvänd ut och hade ett finare märke som jag inte kom ihåg. 

 

  

 

Denna servis såg helt ny ut också. Den går att kombinera ihop med annat och kannan som står längst bak var i en tidlös stil.

 

Fortsättning följer.............. 

  

 
 
Berith

Berith

25 mars 2010 08:35

Godmorgon vännen =)
Det hade varit jättetrevligt med en morgon kaffe/te träff =)))
Uch då ...vilken otrevlig dröm..är man stressad eller orolig brukar man drömma obehagliga drömmar..
Du gör helt rätt i att ha en "sköta om dig själv" dag idag ! =))
Vilka underbara saker , den där gamla kaffeservisen blev jag förälskad i och vilket bra pris det var på den...
Önskar dig en bra dag vännen , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

25 mars 2010 09:55

Berith: Ja verkligen och allra helst när man har så bra bloggvänner. Ja du drömmen var ingen höjdare så jag får sköta om mig i dag.

Kul att du gillar såna kaffeserviser. Dom är rena konstverken.

Ha en toppendag kära du
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards