Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Malin wiper - 25 mars 2010 17:12

  


Nu har jag behandlat min nacke och tagit det lugnt, är jättetrött i dag och får finna mig i det. Huvudsaken att jag kommer upp på morgonen i tid så jag kan gå min promenad. Jag var in till Mimmis Magasin i dag också för att köpa ett tyg som passar ihop med ett annat jag köpt förut. Ni får se sen när jag sytt klart. Det kommer att ta tid för jag måste sitta i omgångar vid symaskinen p.g.a nacken.

 

    

Då visade det sig att Mimmis dotter fyller år i dag. Hon har fått en jättefin dekorationskrona av Akleja blomsterhandel. Kronan är i stål och kostar 225:-. Den går att placera varthelst man vill. Antingen inne eller i trädgården. Hon sa att man kan även sätta en blomma i den som man låter slingra sig upp runt kronan. Jag trodde hon fyllde 22-23 år och blev väldigt förvånad när jag hörde att jag gissat fel på åtskilliga år. Hon ser mycket yngre ut än sin ålder. Glömde fråga om jag fick berätta hur mycket hon fyller och då vill jag inte sätta ut det här.

 

   Stort grattis till dig...  Ha en fin kväll...    

 

   

Jag köpte en uppseendeväckande vaxduk som kostade 49:-/m. Den kan man även ha i sommar på sitt trädgårdsbord.

 

   

Här en liten bild över deras tygbalar. Här ser vi Mimmis dotter igen.

 

   

Hittade en grytlapp med dalahäst en sån har jag aldrig sett förut, häftig...  

 

  

I Jönköping i går så gick jag förbi en antikvitetsaffär och fotade genom gallret dom fina keramikfåglarna. 

 

   

När jag var på väg hem från samhället så mötte jag min man som var på väg in till byn och han vinkade för fullt...  Han lyssnar på musik eller ljudbok när han promenerar.

         

  

Av Malin wiper - 25 mars 2010 14:11

  


Cinas grafik. Jag har fått nåt fel när jag skall länka till ord i bloggen. Det brukar bli en annan på den texten men nu blir det samma. Jag får därför stryka under orden ni kan klicka på för att komma in på olika ställen.

 

  

 

Jag var in och köpte lite mer äggkoppar till mina äggljus på "Knuten" terapibutik och dom hade en sån fin gammal kaffekanna med påskris så jag kunde inte låta bli att fota.

 

  

 

Gick sedan förbi vår blomsteraffär "Akleja" som också hade en massa fint. Denna hink med massor av växter och utsmyckningar kostar 280:-

 

  

 

Dom hade också en massa påskris som stod utanför på gatan. Här har vi en fantastisk vårdag med både sol, varmare och snösmältning så det knakar om det.

 

Klicka här för att komma in på Akleja blommor

 

MINA EGNA BILDER FRÅN DOM SMYCKADE TRÄDEN LÄNGS TORGGATAN

 

  

 

  

 

  

 

    

 

Av Malin wiper - 25 mars 2010 09:42

        



Jenne Moreau har även sjungit in en del låtar. Jag tycker inte hon är lika bra som sångerska som skådespelerska. Nu blev jag sittande här alldeles för länge så jag säger hej till er alla nu...  

Av Malin wiper - 25 mars 2010 09:26

  


Jag letade efter hissar eftersom jag skrev om broscher i form av en bellboy=piccolo. Då hittade jag en bild på en gammal film som heter "Hiss till galgen" med Jeanne Moreau. En kille sa för många år sedan att jag var lite lik henne.

 

          

 

Klicka här för att läsa vad det står om filmen. Jag skall själv gå in och se om den finns att köpa. Jag visste inte att hon levde fortfarande.

 

 

            

 

Jeanne Moreau, född 23 januari 1928 i Paris; fransk skådespelerska.

Hon studerade vid Dramatiska teaterskolan i Paris och gjorde såväl scen- som filmdebut 1948. Emedan hennes teaterkarriär omgående blev en stor succé, bland annat vid Comedie-Française, hade hon mindre framgång på filmduken.

 

           Bellboy

 

Hon fick sitt genombrott i en film av Louis Malle 1957, Hiss till galgen. Hon kom sedan under tre årtionden att förbli Frankrikes ledande och mest respekterade aktris. Hon är inkarnationen av fransk kvinnlighet - intelligent, intuitiv, sofistikerad och sensuell.

Moreau, som har haft två korta äktenskap, har erkänt att hon blir förälskad allt för lätt, och att hennes dröm är ett hus med sju sovrum, med en älskare i varje rum för varje dag i veckan.

 

                    

 

Av Malin wiper - 25 mars 2010 07:45

  


Önskade att vi alla bloggvänner kunde träffas över en kopp kaffe...    Vad kul det skulle vara. Jag har drömt en massa konstigt i natt bl.a att jag fick en hemsk hjärtklappning och det kan jag få ibland också, vet ej om det är stress eller nåt annat men i drömmen så öpphörde hjärtklappningen helt plötsligt och jag kunde inte känna hjätat och förstod att jag var död...  det var fruktansvärt obehagligt och jag vaknade upp direkt och fick för mig att jag inte fanns längre utan att jag var inne i ett  hologram eller nåt annat... . Nu är jag tack och lov tillbaka till verkligheten och min kära man fixar frukosten så jag får blogga lite...  I dag skall jag bara sköta om kroppen med promenad och nackskötsel med varm vetepåse och "Valdemarskrage".

 

   

 

I går var vi även in till Röda korsets Second hand. Dom är inhysta i ett jättefint gammalt trähus. Vi var där första gången för 10 år sedan när vi flyttade till Småland. Kollade i skyltfönstren först och där fanns en del keramiktavlor med motiv och jag kom att tänka på hur populära dessa var för ett antal år sedan och man trodde att dom skulle få ett samlarvärde men nu vill ingen ha dom och nästan alla såna är inlämnade på second hand. För det mesta var det landskapsblommor på dom.

 

   

 

Fast i skylten såg jag några riktigt snygga som inte var lite annorlunda med en annan färgskala och glasyr. Denna keramiktavla med löven var verkligen fin men jag har ingenstans att sätta upp nåt längre utan då får jag byta ut det jag redan har.

 

 

  

 

Den här med råddjuret på var inte heller så tokig och inte dessa dussingrejer med blommönster såsom timotej eller blåklocka.

 

  

 

Kolla in denna apoteksburk från förr. Den tunga glasproppen kändes häftig att sätta i burken. Jag hade köpt den om den inte vore så kantstött på locket. Dom hade haft en hel rad med såna jättefina gamla apoteksburkar men dom gick åt direkt.  

 

  

 

I skyltfönstren hade dom satt påskris i gamla vaser och servisen på höger sida var från dödsboet. Den såg nästan oanvänd ut och hade ett finare märke som jag inte kom ihåg. 

 

  

 

Denna servis såg helt ny ut också. Den går att kombinera ihop med annat och kannan som står längst bak var i en tidlös stil.

 

Fortsättning följer.............. 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards