Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Malin wiper - 22 mars 2010 12:00

Min son har skickat mig en fantastisk bild på en vulkan. Det är en man som heter Marco Fulle som är astronom och spenderar sin mesta tid på att se och fota vulkaner och kometer.

 

Klicka här för att läsa om Marco Fulle och se fler bilder


  


  


Ytterligare en bild tagen av Marco Fulle.

 

Klicka här för att gå in på ytteligare en sida där man kan läsa om honom och se fantastiska bilder från hans resor.

Av Malin wiper - 22 mars 2010 11:01

     

Jag fick en kommentar från en som kallar sig "Josephine". Hon undrade vart jag köpt tyget till vår gardinkappa i vardagsrummet. Vi köpte det på ett ställe som heter "Torpa tyger" i Jönköping. Eftersom vi köpte det på rea så är det inte säkert att det finns kvar. Kul att du gillade tyget...  

 

Klicka här för att komma in på "Torpa tygers" hemsida 


 

Jag har nyss varit ute på min promenad och det var lite jobbigt för jag hade glömt kamerasladden hos syrran så inga kort blev tagna. Fast min snälla svåger skickade den direkt i ett kuvert i går och redan i dag är den framme...  tack snälla du. Jag säger bara så här "inte utan min kamera"...  

 

   

Ännu en skulptur från Borås som finns i Stadsparken     

 

    

 

   

Denna fantastiska skulptur finns att beskåda utanför Högskolan i Borås. Den ser så verklighetstrogen ut att man tror att det är en verklig jätteman som ligger där och vilar sig. Jag kan tänka mig att många bilar bromsat in. Vi åker alltid genom Borås numera när vi åker till Kinna och Skene. Härligt att stanna och äta och gå omkring där i den fina stan som har en del att beskåda vad gäller det mesta.

 

   

Den här plaketten tillhör skulpturen.

 

   

Här en närbild på fötterna.

 

   

Den ser lite skrämmande ut men man blir fascinerad och imponerad av den som tillverkat den.  

 

   

Denna står i Stadsparken och är också väldigt fin och det är så kul att gå omkring och titta på allt. Jag skall ta av fler skulpturer nästa gång vi är där.  

 

   

Den här står på ett annat ställe som ligger mittemot stadsparken och där finns busshållplatser. Den föreställer ett barn med regnkläder och stövlar. Tänk att få det att se så verklighetstroget ut. Skrynklorna på regnkappan är ju så bra gjorda.

 

Klicka här om ni vill läsa lite om Stadsparken i Borås  

 

   

Broräcke nere vid viskan där Stadsparken ligger. Det är fullt med änder och andra fåglar och folk går omkring och matar djuren. 

 

Av Malin wiper - 22 mars 2010 08:14

  

 

Gamla inledningen från Tv Serien "Mission inpossible"

 

       Jag blir så ledsen varje gång en skådespelare som man följt i alla år går ur tiden...  



             


Skulptur från stadsparken i Borås. Jag har tagit fler såna bilder som jag sätter in sen. Borås är skulpturernas stad och dom har rikiga höjdare som är ovanliga. Jag såg ett tv program om detta nyligen.  

Av Malin wiper - 22 mars 2010 07:46

   Min son berättade att Peter Graves från tv-serien "Mission Inpossible gått ur tiden 14/3. Han föddes 1926 och dog i en hjärtinfarkt.

 

  

 

Så här såg han ut som lite äldre.


http://sydsvenskan.se/familj/dodsfall/article638124/Peter-Graves-dod.html



Vi har nu ringt vår internetleverantör och han sa att vi skulle koppla förbi vår router. Då visar det sig att routern som vi nyligen köpt inte fungerar. Nu får vi ha endast en data tills vi kommer till storstan för att få byta routern som vi har garanti på.

 

  

 

Bänk som jag fotade i Borås. Där har dom alltid fina och olika bänkar överallt.

 

  

 

Ytterligare en bänk vid viskans vatten

 

Nu skall jag bara göra mig i ordning för en promenad och sen går jag in på era bloggar. Kram på er alla goa bloggvänner och andra läsare.

 

  

 

Här en bänk som man kan antingen sitta på eller stå lutad mot. Det går säkert att stå där och läsa eller ha sin lap top på sommaren...  

 

 




Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards