Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Gloria Estefan!

Av Malin wiper - 17 mars 2010 06:43

                         

 

Lite lugn morgonmusik med Gloria Estefan "Con los anos qu me quedan"

 

Klicka här för att komma in på Gloria Estefans hemsida

 

           

 

Lite om henne från wikipedia:

 

Gloria Estefan, egentligen Gloria María Milagrosa Fajardo, född 1 september 1957 i Havanna, Kuba, är en kubansk-amerikansk sångerska, bosatt i Miami.

Hennes band heter The Miami Sound Machine. Hon har skrivit många låtar och även någon barnbok. Gloria Estefan är gift med Emilio Estefan Jr. och har två barn med honom, Nayib (1980) och Emily Marie (1994).

Hon gav ut julalbumet Christmas Through Your Eyes 1993



  

Eftersom Gloria Estefan kommer från Kuba så passar det bra att sätta in en av mina tändare från tändarsamlingen som skall föreställa en cigarr än om den ser lite konstig ut. För att tända så drar man ner den grå knappen på vänster sida. Den trekantiga grejen längst upp på höger sida trycker man upp och då kommer en cigarrsnoppare upp.

 

  

Kuba verkar ha blivit ett resmål att räkna med.

Klicka här för att få reda på hur stor reskassa man behöver för att besöka Kuba

 
 
Berith

Berith

17 mars 2010 07:50

Godmorgon =)
Underbar musik och underbara bilder på påsksaker du bjuder på =)
Man blir riktigt påskinspererad =)))
Önskar dig en riktigt bra dag vännen , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

17 mars 2010 09:06

Hej igen
Du har så sant i det du skriver hos mig i din kommentar ! =)
Vi har alla olika bagage och vi har alla våra sätt att hantera saker på ,så sant så =))
Jag är född överoptimistisk =)) Jag har alltid varit sådan ,(och det stör en del ;)) men visst , även jag har mina stunder , annars vore jag ju inte mänsklig ;)
Psyket har även jag haft mina törnen av under yngre år , och det är inte lätt att ta sig upp från ett mörkt hål , tro mig jag vet , för jag har varit där ...kanske det gick lättare för mig att ta mig upp än det är för andra , efter som jag i grund och botten alltid har varit en positiv personlighet ,som "bara" behövde hitta tillbaka till den personenheten igen...jag vet inte .....
Men man ska inte gå omkring och ha dåligt samvete för att man inte alltid är positiv och inte alltid tänker positiva tankar , för det gör ingen , inte ens jag !! =)
Men jag fastnar inte i det negativa tänkandet längre , låter det passera som en virvelvind och sedan väljer jag glädjen , det är mitt sätt att hantera saker och ting =))
Andra har sina sätt , det finns inget rätt eller fel , var och en måste hitta sitt sätt och det är inget man gör över en kafferast =)
Rom byggdes ju inte över en natt och jag har kämpat med mig själv och mitt "jaget" i många herrans år ;))
Jag tycker att du väldigt är positiv och glad ,sedan om du har dina stunder och dagar ....det har vi ju alla =))
Önskar dig en fortsatt bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

17 mars 2010 10:48

Berith: Vad fin och gullig du är. Jag som haft sån ångest för det jag skrev i din blogg, det blev helt fel :( du har ju helt rätt i att motionerar man så blir man positivare jag har själv erfarenhet av detta. Jag fick mig en tankeställare efter det jag skrev och har ändrat mina tankar lite och skall gå ut på en promenad som går till på ett speciellt sätt som är bra för stressade personligheter. Jag förstår att du har dina svackor också men att vara positiv är en bra gåva. Jag har mejlat dig. Jag skall även försöka vara mer positiv och blev peppad av ditt inlägg som sjunkit in mer och mer.

Tack snälla du som tog detta så bra och såg igenom min klumpiga formulering.

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
christina

christina

17 mars 2010 10:51

Hej och tack för att du tittar in till mig och lämnar vänliga kommentarer. Tyvärr hinner jag inte alltid titta in till dig, men jag kommer så småningom och dina ord betyder mycket för mig. Är inne i en rörig period med diverse saker som händer. Hoppas att det snart lugnar sig. Kram Christina

http://www.christinaahl.blogg.se

 
wiper

wiper

17 mars 2010 14:40

Christina: Ja men du är verkligen duktig på att fotografera. Gillar din blogg där jag hämtar lite kraft genom att njuta av bilderna. Förstår att du har fullt upp.

Sköt om dig
Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards