Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Malin wiper - 17 mars 2010 14:58

          



             

Av Malin wiper - 17 mars 2010 14:21

     


Jag har inte hunnit blogga så mycket än i dag för jag har haft fullt upp på morgonen. Håller på att lära mig en metod som heter "Mindfulness" som passar bra till såna personlighetstyper som mig. Jag är en stressad person som ändå lugnat ner mig lite dom sista åren. Tyvärr så har jag svårt att leva i nuet och det yttrar sig i att när jag är ute och promenerar så kan jag inte bara njuta av bara det jag upplever just då utan tankarna går i huvudet vad jag skall göra när jag kommer hem och sen fortsätter det rulla i huvudet. Efter min utbrändhet så tål jag inte lika mycket som förr.

 

              

 

Nu har jag fått en övning där jag måste promenera långsamt och bara fokusera på promenaden och allt runtomkring. Spänna sinnena hörsel, syn och lukt. Jag måste gå minst 30 minuter. Det var så otroligt svårt att gå så sakta så jag var helt slut när jag kom hem och hade som en strypsnara om halsen. Det tog en lång stund innan jag blev normal igen. Detta måste jag träna på varje dag.

En positiv sak är ändå att jag hörde mer ljud och såg mer saker runtomkring mig. Detta har jag aldrig prövat så jag ger det en chans.

 

Klicka här för att läsa om denna metod.

 

 

          

 

Av Malin wiper - 17 mars 2010 13:56

Detta fick jag av syrran genom mejl och tycker det var så bra att jag sätter in det i bloggen.
 
 
        
 
Två nunnor är ute och går. Den ena kallas för Syster Matematik  på grund av sina matematiska kunskaper, och den andra kallas Syster Logik, därför att hon är så logisk. Det börjar mörkna och de är fortfarande långt från klostret.

 

        


S.M: - Har Du lagt märke till den man som följer efter oss? Gud vet, vad han vill.


S.L: - Det är väl logiskt, han vill våldta oss.


S.M: - Åh, stackars oss, med detta avstånd är han i kapp oss om en kvart. Vad ska vi ta oss till?


S.L: - Det enda logiska vi kan göra är att gå fortare!


S.M: - Det hjälper inte!


S.L: - Naturligtvis hjälper det inte, han gör också det enda logiska, han går också fortare.


S.M: - Nå, vad tar vi oss till? Med denna hastighet är han i ifatt oss om en minut.


S.L: - Det enda logiska är att vi delar upp oss och tar var sin väg. Han kan ju inte följa efter oss båda två.


Mannen beslöt sig för att förfölja Syster Logik och Syster Matematik kommer hem helskinnad till klostret. Hon är mycket orolig för Syster Logik, men så äntligen dyker hon upp.


S.M: - Syster Logik - gudskelov! Berätta, hur gick det?


S.L: - Det skedde det enda logiska, han kunde ju inte följa efter oss båda, så han valde mig.


S.M: - Ja, ja, det märkte jag nog. Men vad hände sedan?


S.L: - Det enda logiska. Jag började springa så fort jag kunde och mannen började också springa så fort han kunde.


S.M: - Och vad hände?


S.L: - Det enda logiska, han hann ifatt mig.


S.M: - Åh, nej! Vad tog du dig till då?


S.L: - Det enda logiska, jag lyfte upp min kjol!


S.M: - Åh, nej, kära syster! Vad gjorde mannen då?


S.L: - Det enda logiska, han drog ner sina byxor.


S.M: - Oj, oj! Vad hände då?


S.L: - Jo, det är ju helt logiskt. En nunna med kjolen uppe kan ju springa fortare än en man med byxorna neddragna!


Och till er som trodde att denna historia skulle bli fräck: Be snarast "Fader Vår" 3 gånger och så tillbaks till arbetet!


                


Av Malin wiper - 17 mars 2010 06:43

                         

 

Lite lugn morgonmusik med Gloria Estefan "Con los anos qu me quedan"

 

Klicka här för att komma in på Gloria Estefans hemsida

 

           

 

Lite om henne från wikipedia:

 

Gloria Estefan, egentligen Gloria María Milagrosa Fajardo, född 1 september 1957 i Havanna, Kuba, är en kubansk-amerikansk sångerska, bosatt i Miami.

Hennes band heter The Miami Sound Machine. Hon har skrivit många låtar och även någon barnbok. Gloria Estefan är gift med Emilio Estefan Jr. och har två barn med honom, Nayib (1980) och Emily Marie (1994).

Hon gav ut julalbumet Christmas Through Your Eyes 1993



  

Eftersom Gloria Estefan kommer från Kuba så passar det bra att sätta in en av mina tändare från tändarsamlingen som skall föreställa en cigarr än om den ser lite konstig ut. För att tända så drar man ner den grå knappen på vänster sida. Den trekantiga grejen längst upp på höger sida trycker man upp och då kommer en cigarrsnoppare upp.

 

  

Kuba verkar ha blivit ett resmål att räkna med.

Klicka här för att få reda på hur stor reskassa man behöver för att besöka Kuba

Av Malin wiper - 17 mars 2010 06:08

     


I dag fick jag tända lampan lite tidigare för att gå upp till en ny dag. Jag har lite att ordna med så jag bloggar lite tidigare än vanligt. Det är skönt att vara uppe innan det ljusnat. Först nu 06.00 börjar det dagas. Det var så skönt att sitta och dricka sitt kaffe och läsa en tidning i lugn och ro.  Nu ser jag att det har snöat lite i natt, det är som ett mm tunt lager som verkligen lyser upp.

 

   

I går när jag var in på vår kiosk och spelbutik "Konfekthörnan" så hade dom gjort så påskfint överallt och ställt fram bort med fint godis i olika former.

 

  

 

Jag försökte fota vidkvistar som ägaren tagit dit och dom var extra stora och fina. Bilden blev lite suddig så jag hade antagligen för bråttomt...  

 

   

Hon sålde porslinsägg för 69:-. Locket går att ta bort så man kan lägga lite godis i.    

 

    

Hon hade ställt upp allt så fint och inbjudande. dessa chokladharar kostar 10:-/st.

 

    

Det fanns ägg med cellofanpapper runt för 95:-. Det var så fint utplacerat ovanpå en gammal sockerlåda som numera är en fin inredningsdetalj. Vår spelbutik har funnits långt innan vi kom hit och har lyckats överleva trots att ICA öppnade spelhörna för några år sedan. Kul att folk är trogna sin spelbutik som även har så mycket annat och det är kul att gå in och slänga ett ord med dom trevliga som jobbar där. Jag kan inte hitta att dom har en hemsida så jag skall fråga dom nästa gång jag går dit hur det ligger till.              

 

    

Här ser ni färdiga godispåsar som dom själva har satt ihop.

 

  

 

Hoppas ni får en lycklig dag...       

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards