Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Malin wiper - 16 mars 2010 14:11



      


  


I dag när jag var ut till brevlådan och hämtade posten så låg detta stora paket där. Jag blev så nyfiken och överraskad att jag måste in direkt och slita av papperet...  

 

               

 

Då visade det sig att min bloggvän Lilian har skickat en present till mig...  Hon har en blogg som heter Fru Gretas pyssel och namnet har hon tagit efter sin svarta vackra katt Greta. Lilian är jätteduktig på hantverk och gör en massa olika saker. Jag är så glad att hon signerat den under också med både hennes namn och katten "Fru Greta"...    

 

             

 

Jag blev så rörd och glad åt hennes tilltag att ge mig en sån här hushållsrullehållare som hon tillverkat själv. Jag har sett den i hennes blogg för ett bra tag sedan och frågade då om hon sålde såna för jag ville i så fall köpa en och nu fick jag en av henne...    . Jag har länge gått och kollat för att hitta nåt liknande men inte funnit nåt. Du har verkligen fått till den fint och jag gillar dom gröna ögonen. Tyvärr blev bilden lite för mörk så kattens nos och morrhår syns inte som hon målat dit så fint. Får ta en ny bild lite senare.

 

           

 

Denna bild har jag fixat själv på en sajt jag är med i. Inte så bra men jag lär mig nog att göra lite proffsigare grejer så småningom.       

 

             

 

Hon har fräst ur en skåra så det är bara att trycka ner prydnadskatten.

 

             

 

Vi hade glömt att köpa nytt hushållspapper så jag skickade iväg Mr T ner till byn men han köpte fel färg men det får duga tills vidare. Hade velat ha mönstren i rött, svart eller grönt.

 

           

 

Inte nog med detta utan hon hade även tillverkat ytterligare en topp till hållaren i form av en kaffekopp....    så jag kan byta när jag känner för det. Tusen tack snälla Lillian...  jag uppskattar detta till tusen...    

 

   

 

Dessutom kom min man hem med nya frimärken och motiven är svarta katter just nu...  vad passande...  Om jag hade kunnat ha husdjur så hade det varit en katt som gällt. Jag är särskilt förtjust i svarta katter.

 

            

Av Malin wiper - 16 mars 2010 11:55

  

Jag känner mig som en fårskalle som inte kan gå ut och promenera utan att dras till samhället och dess konditori...    Jag har i alla fall tagit en längre promenad så den lilla kakan jag tog har jag nog gått bort. Vi blir lite försenade med vår lunch eftersom min man måste åka med ett papper till sin tanläkare för att få en remiss för sin inflammation i en tand. Det måste åtgärdas.

 

   

Så här ser mitt lilla fika ut från Ritz Konditori. Dom har börjat påskpynta och på varje bord står en fin tupp.

 

TVÅ FRESTELSER

 

  

 

Denna variant av tårta har jag inte sett hos dom förut. Konditorn skall ha en eloge för sina fina bakverk. Även den trevliga och härliga personalen...        

 

   

Här ser ni ytterligare en variant av deras bakelse i glas. Glömde fråga vad denna innehåller men det är i alla fall geléblanka bananskivor på toppen.  

 

  

 

Jag fotade lite hus och detta är en liten blomsteraffär som inte håller öppet just nu, vet inte om det är nedlagt men nu på slutet så var det nyöppnat med snittblommor och blomkrukor. Det ser rätt tomt ut därinne. Huset är jättefint och lite inklämt bland både moderna och gamla hus. Det ligger mitt emot Apoteket.

 

   

Snart ett minne blott...    

 

  

Nu har Butik Ingelund fått en lite reklampelare på sidan om vårt andra café i samhället. Det tycker jag är toppen så dom kommer ut med att dom finns och har en jättefin affär bara en bit utanför inre samhällskärnan vid kvarnen.  

 

   

Jag börjar mer och mer uppskatta dom gamla järnsmideshantverken i både trappledstänger och balkonger. Denna vackert tillverkade balkong i smide finns att beskåda i ett hus mitt emot Apoteket men på baksidan av huset. I huset har förut funnits en fotoaffär som sen flyttade in till torget men fick läggas ner efter nåt år. Där huserar nu min frissa.       

 

    

En av våra grannar som reparerat upp detta hus jättefint har behållit det gamla fina hjärnsmidesstakete och det är som pricken över i:et.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards