Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Malin wiper - 9 mars 2010 16:36

Hej alla fans!
Nu är jag hemma igen efter två dagar på vårt fina sjukhus i Värnamo. Ansiktet hade ju närkontakt med hallmattan p.g.a blodtrycksfallet men det har redan börjat läka ihop. Dock kan ni se här hur det ser ut.

 
  Färggrant eller hur.


Tack så mycket för det stöd ni gett mig genom min "wiper". Sköt om er och ta det lungt på toaletten      

 

  

 

Ett sätt att landa mjukt...     

Av Malin wiper - 9 mars 2010 16:08

  


I morse såg jag färdigt filmen "Falskt Alibi" som jag skrev om häromdagen.

 

  

 

Filmen är från 2009 och den mest kände skådespelaren i filmen är Michael Douglas som verkligen kan spela en dubbelnatur med psykopatisk läggning. Han är till synes en skicklig åklagare att räkna med tills han träffar på Jesse Metcalfe som spelar Journalist i filmen. Han vill gärna vill bli känd och få ett scoop som tar honom raka vägen till Pulitzerpriset. Journalisten gör nästan vad som helst men jag kan inte berätta så mycket för då blir det förstört.

 

      

 

Jag har aldrig sett den skådespelaren i nån film förut så det är en ny bekantskap. Amber Tamblyn är också ny för mig och hon gör sin roll jättebra. När man tror att filmen är slut så blir man jättebesviken för det är så förutsägbart och blir bara som ett stort utropstecken. Då tar filmen fart igen och blir spännande. För regin står: Peter Hyams

 

          

 

Lite mer om handlingen:

 

Åklagaren Mark Hunter ligger bakom rekordmånga fällande domar och går med stormsteg mot guvernörsposten. Den unge grävande journalisten C.J Nicholas är dock övertygad om att Hunter planterat bevis i flera av fallen. Med tidernas scoop inom räckhåll planerar C.J att få sig själv anklagad för mord, avslöja korruptionen och i sista stund bevisa sin oskuld. Men Hunter kommer honom på spåren och är beredd att göra vad som helst för att tysta C.J för gott.

 

        

 

Filmen var lite så där halvbra så jag kan inte ge den mer än 3 filmprojektorer av 5 möjliga. Klart sevärd ändå. Tyvärr hittar jag ingen trailer till filmen på Youtube.

 

                

 

        

Av Malin wiper - 9 mars 2010 12:25

        

 

Louis Daniel Armstrong, ibland även kallad Satchmo och Pops, född 4 augusti 1901 i New Orleans, Louisiana, död 6 juli 1971 i New York City, New York (av en hjärtattack), var en amerikansk jazztrumpetare, kompositör och sångare, upptäckt av King Oliver i New Orleans där jazzen blev född. Armstrong använde "officiellt" 4 juli 1900 som födelsedatum men föddes egentligen den 4 augusti 1901.[1]

 

 

            

 

 

Louis Armstrong var ofta på tv när jag växte upp. Han  var en riktig musikant. Han är tidlös så man kan fortsätta att njuta av hans musik.

 

          

 

Klicka här för att gå in på Louis Armstrong "House Museum"



  

Av Malin wiper - 9 mars 2010 11:17

  


Detta är Göran Engman som har varit med i serien "Skärgårdsdoktorn". Han är jättebra på att sjunga också. Han åker just nu omkring med en föreställning om Elvis Presley. I kväll 19.30 uppträder han på Avesta teater och kören bakom honom består bl.a av min väninna ia som sjunger med Lilla kören i Avesta. Hon är en otroligt bra sångerska och instrumentalist. Hon har varit med i många bluegrassband mm och spelat kontrabas och sjungit. Jag skulle så gärna vilja vara där och lyssna. Även ia:s svägerska Mrs M är med i kören. Hon och ia har haft en musikgrupp ihop och varit ute och spelat mycket förr.

 

  

 

Så här ser Avesta teater ut

 

Klicka här för att gå in på en sida som handlar om Göran Engman

 

  

 

Klicka här för att höra hur han sjunger en Elvislåt i Nyhetsmorgon

 

Klicka här om ni vill höra Göran Engman bli intervjuad ang föreställningen i nyhetsmorgon. Det är ia själv som gett mig alla länkar. Jag kommer att tänka extra mycket på henne och kören när det går av stapeln i kväll. Jag får kanske lite foton och annat senare.

 

           

 

 

 

Klicka här för att gå in och kolla lite om Göran Engman

Av Malin wiper - 9 mars 2010 11:09

  


Det är så vackert ute nu och solen får det vita att se ut som vispad grädde...  Jag orkade inte promenera så jag tog bilen och åkte ner till samhället för att kolla in folk och annat. Kunde inte undvika att gå in och ta mig en cappuccino med en smörgås på Ritz konditori...  Jag är så glad att min man mår bättre så jag kände att jag måste fira lite i min ensamhet.

 

  

 

Det fanns en del läckerheter som vanligt och dessa smördegsbakelser med jordgubbar ser helt underbara ut.

 

   

 

Påsken håller på att göra sitt intåg och dessa små godbitar stod så dekorativt och liksom skrek....ät mig...  

 

   

 

När jag kom hem så väntade en liten andhane på mig en bit från snökanten mot vattnet. Jag hämtade min fröpåse och vips så kommer hur många soml helst flygande.

 

      Nu väntar jag bara på att min man skall ringa och berätta om han får komma hem i dag.

 

    

Av Malin wiper - 9 mars 2010 09:05

  


God morgon gott folk. Har nyss pratat med min man och dunderkuren med penicillin har redan börjat verka så hans mage är bättre och han är så pass pigg att han antagligen får komma hem i dag men vet inte säkert förrens efter ronden. Jag kommer i vilket fall som helst att åka upp till honom. Han tackar så mycket för ert engagemang och medkänsla...    Själv har jag sovit lite bättre i natt och känner mig mer utvilad. Ute skiner solen och det är bara nån minusgrad. Jag skall snart ut och mata både änderna och sen fylla på hos småfåglarna.

 

  

 

Sen skall jag åka och tanka bilen som jag inte gör så ofta numera eftersom mannen skött om detta. Ingen vidare jämnställdhet av en som propagerar för detta....  Jämnställdheten skall ju vara åt båda hållen.

 

        

 

Otroligt att John Lennon skulle ha fyllt 70 år i år om han fått leva. Nu blev han bara 40 år gammal efter att ha blivit skjuten 1980. Här älskar han sin Yoko Ono som i år blir otroliga 77 år gammal. Hur fort rusar inte tiden iväg?.

 

Ha en fin och hjärtlig tisdag...  

 

        

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards