Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Lättande besked!

Av Malin wiper - 8 mars 2010 12:29

  

 

Nu är det bara en tidfråga innan detta rasar ner från taket. Det är bara - 1 grad just nu så det smälter så det knakar.

 

  

 

Min man ringde efter att dom gått ronden och han har en inflammation som han nu behandlas med dropp för. Sen kommer han att få äta penicillin i några veckor framöver. Läkaren trodde detta berodde både på hans divertikulit och även en tand som är under rotfyllning men tandläkaren har inte fått bort inflammationen i tanden och det kan ställa till det när man äter varan och haft hjärtinfarkt. När han kommer hem så skall han be tanläkaren om en remiss till Jönköping där han får specialbehandling och eventuell operation för tanden.

 

  

 

Alla prover är inte klara än för dom har måst skicka iväg en del av dom. Hans hjärta verkar i alla fall fungera och diabetesen har inte blivit värre. Mr T ville inte att jag skulle åka dit i dag när jag sovit så dåligt. Min man är så trött och ligger mest och sover. Dom trodde inte att han fått nån ny stroke. Nu är det bara att vänta och jag känner mig lite lättad nu.

 

        

 

Jag har hyrt en film som heter "Falskt Alibi" en thriller från 2009. I rollerna: Jesse Metcalfe, Amber Tamblyn, Michael Douglas mfl. Jag lägger mig ner och kollar filmen i sovrummet och slumrar till om det slumpar sig så...  

 

       

 

Handlingen i korthet:    

 

Kändisadvokaten Martin Hunter har ett oklanderligt rykte om sig att sätta kriminella bakom lås och bom och har redan en fot inne för att vinna posten som guvernör i det kommande valet, men när den ambitiöse gröngölingsjournalisten C.J Nicholas börjar utreda Hunter som misstänks ha fifflat med bevis för att säkra sina domar...

 

 

        

 

Jag orkar tyvärr inte besöka era bloggar just nu men svarar på era kommentarer...  

 

 
 
frugretaf

frugretaf

8 mars 2010 15:43

Tänker på er o minns när jag var gift en gång i tiden,min man hade svår diabetes o åkte ut o in på sjukhus med insulinkänning.Så jag förstår din maktlöshet när ens kärlek är sjuk.Kul i eländet att han har gått ner 6 kg mitt i alltihopa.
Kram till er båda
lilian med fru.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

8 mars 2010 16:41

frugreta: Ja precis så känns det. Tack för din medkänsla
Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
margit

margit

8 mars 2010 17:31

Wiper,
Oh, vad jag har varit orolig för er..under dygnet. Tittat tidigare idag och sett att du inte hade lagt in något i din blogg så då förstod jag att det hänt....nåt...speciellt....Förstod att det var med maken eftersom du nämde det i går...
Och nu när jag läst..hur han ramlat ihop ...och tom okontaktbar....
så blir man glad att "Allt är väl", med honom efter omständigheterna Man förstår dina tårar och ängslan och oro...över det allra värsta.
Så när jag läste allt du skrev, så kom tårarna på min närjag läste hela händelsen...
Skönt att det INTE VAR NÅN STROKE!!!
Va bra att han nu ligger kvar på sjukhuset och får behandling för sin Divertikulit...
Ja tänk vad livet kan förändras på några ögonblick....skönt att Ambulansen fanns "så nära" så den kom så snabbt...och att ni fick hjälp...och snabbt kom på sjukhuset.
Kram på dig!! /Din bloggvän Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Monica

Monica

8 mars 2010 17:44

Skönt att gubben din fått hjälp och att det inte var något jätte allvarligt som hänt!
Hoppas filmen inte var alltför spännande så du har kunnat slumra till lite :)), utan sömn orkar ingen...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 mars 2010 18:49

Margit: Du är för gullig och omtänksam margit och det värmer mitt hjärta. Ja du jag är så glad att det inte var värre utan jag får tillbaka min Mr T som jag längtar så mycket efter. Livet kan verkligen förändras på bara en sekund och man får vara glad att det inte blev värre.

Ha en fin kväll goa fina du
Varm kram

Monica: Tack gulliga du. Jag har inte sett klart filmen än men den är inte så bra som jag trodde. Ja utan sömn så går det inte känns det som.

Ha en fin kväll goa du
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards