Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Malin wiper - 8 mars 2010 18:34


  

 

John Clayton Mayer, född 16 oktober 1977 i Bridgeport, Connecticut, är en amerikansk singer-songwriter och gitarrist.

Mayer började på Berklee College of Music innan han flyttade till Atlanta, Georgia 1998, där han finslipade sina färdigheter och började jobba på sina två första album Heavier Things och Room for Squares som gick kommersiellt bra och vann multi-platinastatus. År 2003 vann han en Grammy för sången "Your Body Is a Wonderland".

 

Klicka här för att komma in på John Mayers blogg

 


        

Av Malin wiper - 8 mars 2010 18:13

  


Hittade en sån fin och rolig animering hos Vicke så jag lånar den...  Jag tog detta citat på orden och har druckit en god kopp kaffe med min specialbanansmörgås till...  

 

   Vill bara säga att ni är toppen allihopa som engagerat er och skrivit så fina och värmande kommentarer. Det känns som man har ett helt gäng med fina och goa vänner på nätet. Om jag hade obegräsat med pengar så skulle jag hyra ett helt hotell för en helg och bjuda er alla att bo där och vi skulle ha en bloggträff som sällan skådats med allt vad det innebär av mat, musik och gemenskap. Jag tror jag måste köpa en dubbeltriss i morgon...  Mr T hälsar så mycket till er alla...  och tackar.

 

        

 

Denna ros tillägnar vi er alla gulliga bloggvänner och läsare.

 

  

 

Ibland skulle man vilja ha ett universalverktyg med extra många hjäpmedel på så man kunde fixa allt...  

 

  

 

Fina skulpturpar från Mimmis Magasin som får symbolisera värme och gemenskap. Som synes är dom lite könlösa så dom kan representera både kvinna/man, man/man, kvinna/kvinna.  

 

 

Av Malin wiper - 8 mars 2010 13:05

        

 

Maria Haukaas Storeng, född 3 augusti 1979 i Finnsnes i Troms fylke, Norge, är en norsk sångerska. Hon är förlovad med skådespelaren Hans Marius Hoff och är idag bosatta i Oslo. De båda har uppträtt tillsammans i musikalerna Fame & Hair.


Melodifestivalminne 2008




Av Malin wiper - 8 mars 2010 12:29

  

 

Nu är det bara en tidfråga innan detta rasar ner från taket. Det är bara - 1 grad just nu så det smälter så det knakar.

 

  

 

Min man ringde efter att dom gått ronden och han har en inflammation som han nu behandlas med dropp för. Sen kommer han att få äta penicillin i några veckor framöver. Läkaren trodde detta berodde både på hans divertikulit och även en tand som är under rotfyllning men tandläkaren har inte fått bort inflammationen i tanden och det kan ställa till det när man äter varan och haft hjärtinfarkt. När han kommer hem så skall han be tanläkaren om en remiss till Jönköping där han får specialbehandling och eventuell operation för tanden.

 

  

 

Alla prover är inte klara än för dom har måst skicka iväg en del av dom. Hans hjärta verkar i alla fall fungera och diabetesen har inte blivit värre. Mr T ville inte att jag skulle åka dit i dag när jag sovit så dåligt. Min man är så trött och ligger mest och sover. Dom trodde inte att han fått nån ny stroke. Nu är det bara att vänta och jag känner mig lite lättad nu.

 

        

 

Jag har hyrt en film som heter "Falskt Alibi" en thriller från 2009. I rollerna: Jesse Metcalfe, Amber Tamblyn, Michael Douglas mfl. Jag lägger mig ner och kollar filmen i sovrummet och slumrar till om det slumpar sig så...  

 

       

 

Handlingen i korthet:    

 

Kändisadvokaten Martin Hunter har ett oklanderligt rykte om sig att sätta kriminella bakom lås och bom och har redan en fot inne för att vinna posten som guvernör i det kommande valet, men när den ambitiöse gröngölingsjournalisten C.J Nicholas börjar utreda Hunter som misstänks ha fifflat med bevis för att säkra sina domar...

 

 

        

 

Jag orkar tyvärr inte besöka era bloggar just nu men svarar på era kommentarer...  

 

Av Malin wiper - 8 mars 2010 08:18

      


Här var det dramatiskt värre i går och jag fick ringa efter ambulans till min man. Han gick upp på toletten efter att ha legat i sängen flera timmar och när han skulle gå ut från toaletten så ramlade han framstupa och jag kom precis då han ramlade och det var så overkliget som om jag var med i en film för han studsade tillbaka i fallet och slog både näsa och huvud. Det hördes en riktig obehaglig duns och jag sprang fram till honom och trodde allt var slut eftersom jag inte fick nån respons så jag försökte få honom på sidan men där var dörren ivägen.

 

       

 

Till slut skrek jag och skakade honom lätt och efter drygt en halv minut så kom han tillbaka till medvetande men pratade konstigt och och var helt borta. Han fattade inte vad som hänt. I allt detta så hann jag ringa efter ambulansen som var framme hos oss rätt snabbt så dom måste ha varit i krokarna. Dom fick ta prover och kolla upp honom på golvet och det visade sig att blodtrycker var jättelågt så han hade fått ett blodtrycksfall.

 

              


Det var inte lätt för ambulansmännen att få in båren eftersom han låg i den smalaste delen i hallen. Till slut var han ändå uppe på båren men hade svårt att gå så dom fick släpa honom. Jag brukar få en styrka och sinnesnärvaro när liknande händer men denna gång brast det helt. Ingen av oss var påklädda och hade tänkt vila hela dan så jag fick skicka iväg honom ensam i ambulansen och sen komma efter med bilen. Jag var till sjukhuset och då låg han för observation och i ansiktet och på armen har han fått många skrubbsår. Han fick sen åka på datortomografi och dom tog en massa andra prover. Han kommer att få svar nu vid ronden.

 

         

 

Dom har haft honom på hjärtövervakning i natt. En positiv sak i allt elände är att han gått ner 6 kg i vikt sen han var till diabetessköterskan sist och vägde sig.

 

            

 

Jag har sovit så dåligt i natt att jag inte vet om jag orkar blogga så mycket och försöker nu svara på era fina kommentarer men får vänta med att vandra runt till era bloggar. Jag tror ju inte att han får komma hem i dag. Jag har gråtit men försöker stålsätta mig så jag klarar av situationen. Har haft syrran och sonen att prata med och även min mans släkt uppe i Norrland. Tack allihopa! 

 

        

 

Nu skall jag sätta mig ner och ta en kopp kaffe innan min älskade man ringer efter ronden och talar om hur det ser ut.

 

   Jag önskar er alla en fin måndag. sköt om er...    

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards