Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Malin wiper - 6 mars 2010 14:47

  


Det är så vintervitt och fint nere vid ån nu att det är riktigt njutbart och att solen skiner gör inte saken sämre.

 

  

 

Jag förvandlade mig själv i fotoprogrammet till vintervitt face...    

 

  

 

Så här ser det ut från baksidan av vårt hus ovanför vårt sovrumsfönster. Hoppas det rasar ner snart. Det är ändå rätt vackert.

 

   

 

Den här goda tårtan fanns att beskåda på Ritz konditori. Det är en chokladtårta toppad med grädde, nötter och päronklyftor.

 

 

  

Av Malin wiper - 6 mars 2010 13:39

  

Här är vi på väg in till "MA skor" och det var rätt mycket folk där och härlig stämning. Myrna vår tandhygenist mötte upp oss därinne och vi fick överlämna vår blomma. Dom hade fått rätt mycket fina grupper redan.

 

   

Mr T gick direkt till herrskorna för att kolla om det fanns nåt och dom hade rätt mycket att välja på än om dom hade fått lite bekymmer med leveranser eftersom det var stopp i Kina.     

 

    

Här en svart finsko som var lätt och snygg

 

    

Även en brun snygg kollade han in.      

 

    

Jag tycker att min man skall köpa ett par såna här till sommaren. Jag tror han gillade dom också.      

 

   

 

    

Dessa gillade jag till max och skall jag ha en klack så får den inte vara så mycket högre än denna. Jag uppvuxen i en generation som inte gick i så höga klackar med undantag för Lill-Babs och några till....  Dom kostar tyvärr nästan 800:- och det har jag inte råd med denna månad men jag skall absolut gynna affären och handla så mycket jag kan lokalt som möjligt.    

 

    

Dessa gillar jag också konstigt nog eftersom jag mest har stilrena skor och det är fullt med utsmyckning på dessa. Jag hade några liknande i slutet av 60-talet.    

 

    

Min man tyckte att dessa såg roliga ut så han fick nöjet att hålla upp dom framför kameran...    

 

   Sen har vi lite extremare skor som det fanns massor av. 

 

       

 

   

Dessa var faktiskt riktigt snygga i blågrön mocca. Dom ser inte så obekväma ut.          

 

    

Gallerskor fanns det massor av och några av dom modellerna var moderna på min tid också.

 

   

Allt var inte högklackat utan det fanns massor av olika modeller och former.

 

   

Det var verkligen välplanerat och det fanns en egen avdelning för barnskor.

 

   

Här är väskavdelningen och mittemot finns det andra tillbehör. Priserna varierar från 199:- och uppåt.        

 

    

Aftonväskor fanns det gott om också 

 

    

Här en jättefin bänk att sitta på när man provar skorna

 

    

Även dessa med karborrband och rejält med utrymme.        

 

Jag köpte ingenting denna gång men kommer så att göra i framtiden eftersom det fanns nåt till alla. 

 

Jag hittade ingen hemsida på nätet så jag får fråga nästa gång jag går dit.

 

     

 

              

Av Malin wiper - 6 mars 2010 12:57

  


Innan vi gick till vår för dagen nyöppnade skoaffär så besökte vi blomsteraffären som ligger mittemot och heter Acleja blomsteraffär. Här ser ni den glada ägaren. Tack för att du ställde upp på bild...  Jag har inte varit inne där så mycket sen det blev ny ägare men jag skall bättra mig för det var hur fint som helst och allt var så stilfullt och både blommor och tillbahör var av varierande slag så det finns nåt för alla. Vi köpte en blomma för att ta med till skoaffären men jag glömde tyvärr att ta en bild på den. Krukan var giftgrön och jag valde en vit primula till krukan. Ett långt tag nu har det bara varit vita och svarta krukor som gällt i ganska avskalade former men nu helt plötsligt så exbloderar det av färg och det är så roligt.      

 

    

Här en krukväxt som heter "Sanserveria" ser ut lite som en svärmors tunga men i rund form. Krukorna är härligt lila.     

 

    

Dom har lite av varje på blomsteraffären. Dessa lampor var urtjusiga med sin korviga kroppsstrumpa i ett sammetsliknande material. Bredvid i ett ställ handstöpta ljus. Det är väldigt luftig och estetiskt och fint inrett i affären. Det är otroligt att ett sånt här litet samhälle har så många fina och inspirerande affärer. Det fanns hur mycket snyggt som helst men jag får ta mer foton nästa gång.

 

    

Dessa ljusstakar med sina oranga ljus var jättesnygga och även blomkrukorna i fönstret med sina oranga blommor i lite 70-talsstil.         

 

    

Dom har även vita och svarta krukor men nu finns det verkligen att välja mellan. Som synes så är krukorna både i lite kantiga, runda och fantasifulla former.

 

         

 

    

En liten översiktsbild där man ser dom svarta krukorna i bakgrunden men även färggranna krukor.         

 

    

Dessa färdiga grupper i grönt och orange var helt underbara. 

 

   

Här ser man hur långt det sträcker sig inuti affären och till vänster har dom alla fina snittblommor.

 

     

Lite påsktuppar och annat pynt har också kommit fram till beskådan.

 

Blomsteraffären heter "Acleja blomsterhandel"

 

Klicka härför att komma in på deras hemsida 

 

Klicka här för att komma till "Animatiewereld" där jag lånat mina avdelare till detta inlägg  

 

  

 

Fortsättning följer...................            

Av Malin wiper - 6 mars 2010 08:08

        


Som vanligt vaknar vi till solsken och enligt väderrapporten kommer våren hit till södra sverige nästa vecka. I dag känns det som jag dras åt flera håll. Skoaffären har invigning och Butik Ingelund har öppet. Jag måste även åka till färgaffären "Syntema" för att få råd om vilken vitfärg jag skall måla detaljerna på filmklappan med. Tyvärr får jag begränsa mig för nacken är i dålig form och jag hade dimsyn igen när jag vaknade.

 

  

 

Nu gör mannen iordning frukost...  vad bra man har det...  mitt hjärta klappar för jämnställda män... det pratas så mycket om sexigt nu för tiden och det tycker jag är sexigt. Blir ens partner sjuk så är det självklart att jag tar på mig den rollen och tvärtom. Bara för att man är kvinna så behöver man väl inte gilla städning och annat hushållsarbete som känns som ett nödvändigt ont. Nu svävade jag ut lite och hade inte alls tänkt skriva nåt i detta ämne utan bara att min man gör frukost och jag bloggar...   

 

   

 

Jättetråkigt att Stefan Sauk åkte ur Let´s dance i går. Nu har det gått lite för långt med "Rädda Willy" visst är han en rolig snubbe men dansa kan han inte. Jag har själv träffat honom på hantverksmässan "Elmia" i Jönköping så nu kanske min autograf står högt i kurs...     

 

          

 

Claudia Galli var suverän som vanligt och hon är min absoluta favorit. I går visade dom en skräckfilm på svt som heter "Rum 1408" som jag ångrar att jag inte spelade in så jag kunde se den på dan. Försökte börja se den på kvällen men blev så rädd och fick sånt obehag i kroppen att jag var tvungen att stänga tv:n så nu får jag hyra den istället.

 

            

 

1408 är en amerikansk film från 2007, regisserad av den svenska regissören Mikael Håfström. Den är baserad på en novell av Stephen King. Huvudrollerna spelas John Cusack och Samuel L. Jackson.

 

  

 

I går fick jag i alla fall färdigtfållat en av mina två dukar jag köpte på Mimmis Magasin och det är den blå. Stolarna sköpte vi på second hand men skulle vi ha klätt om för länge sen för tyget på dom är inget vidare snyggt. Vi har köpt tyg för länge sen men det har inte blivit av att klä om än men min man säger att han kan ta itu med det till veckan.

  

      Här har jag ställt tuppen som jag köpte på Butik Ingelund för att se hur den gör sig mot den blå duken.

 

           

 

  

 

Dessa små filthjärtan fotade jag på ICA. Det fanns röda också i en skål.

 

Jag önskar er alla en härlig lördag. Sköt om er...    

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards