Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Malin wiper - 5 mars 2010 18:46

  


Kate Bush föddes 1958 i Bexleyheath i dåvarande Kent. Hon är Brittisk sångerska och låtskrivare. Hon upptäcktes av Pink Floyd gitarristen David Gilmour. Hon var produktiv fram till 1993 då hon tog en paus för att föda barn. Hon släppte ett nytt album 2005 men har inte turnerat sen 1979.



Klicka här för att komma in på Kate Bush hemsida. Den här låten har jag aldrig hört med henne och den heter "The saxophone song"


                 


Ha en toppenkväll...    

Av Malin wiper - 5 mars 2010 18:36

  


Arbetet med filmklappan framskrider bra och nu är dom två klappdelarna halvfärdiga och när jag drog bort tejpen så blev det jättebra och inget kladd. Nu skall det målas vitt mellan dom svarta linjerna. I dag blir det inget mer gjort för jag blev otroligt trött och gick och la mig.

 

  

Dörrstoppar i form av katter. Priset är 75:- och dom finns hos Mimmis Magasin.

 

Somnade och vaknade med dimsyn och då är det bara att ta fram gelépåsen ur frysen för att lägga på nacken en lång stund. Efter ca 15 minuter så var synen helt tillbaka. Nackskadan gör att en nerv kommer i kläm och det blir svullet. Första gången jag fick detta så blev jag jätterädd och trodde jag höll på att bli blind. Nacken kan ställa till med mycket och när jag varit som sämst så har hela huvudet varit ömt och det var då jag började gå på akupunktur.

 

        

 

          Charlie Chaplin



Av Malin wiper - 5 mars 2010 13:26

        

 

Klicka här för att komma in på Robert Gustafssons hemsida. Den är nåt alldeles extra...    Här kommer ett gammalt klassiskt klipp som håller än...   



Klicka här för att läsa om Ingemar Bergman

 

        

Av Malin wiper - 5 mars 2010 13:15

  


Här är nästa lite kritiska moment i filmklappetillverkningen. Tejp i lamgom bredd klistras på med jämna mellanrum och sen målade jag med griffelfärgen. tapen skall rivas bort innan det har torkat helt. Nästa steg är den vita färgen. Detta kan bli platt fall...   har ingen aning om vad jag håller på med...   

 

     

 

Jag har låtit mig inspireras av Ingemar Bergmans filmklappa som har det mönstret på klappan jag vill åt. Filmklappor kan se rätt olika ut och en del har vit botten med svarta ränder. Bergmans klappa säljs för svindlande priset 20.000-30.000:-

 

Klicka här för att gå in på Bukowskis där dom säljer den.

 

                         

Av Malin wiper - 5 mars 2010 12:52

  

Nu har jag hittat två träbitar till min filmklappa och nu är det dags att tejpa innan jag målar dom svarta. När jag sen drar bort tejpen så målar man med vitt så det blir som pilmönster. Tyvärr måste jag måla svart en gång till på griffeltavlan. Det är lite pyssel.

 

  

Det är dessa två bruna lister som skall målas svarta först. 

 

   

Vi orkade inte laga nån lunch utan tog take away från vår närbelägna kiosk som heter "Nha-Trang". En portion räcker till 2 st så mycket får man. Dessutom är maten supergod och dom verkar ha kommit hit för att stanna. Dom har tyvärr ingen hemsida men jag har skrivit om dom flera gånger och även fotat. Om ni vill kolla så är det bara att gå in på kategorier och under där står Café och restaurang.

 

      

 

Vad sägs om en köttfärskvarn i pistolform?....      

 

Av Malin wiper - 5 mars 2010 08:55

               


Marc Cohn, född 5 juli 1959 i Cleveland, Ohio, är en amerikansk singer-songwriter. Han är mest känd för sin låt "Walking in Memphis" från 1991 som 1995 även blev en hit för Cher. 2005 blev Cohn skjuten i huvudet, men överlevde

 

  



Klicka här för att komma in på en sida om Cher


       Häftig väggödla från Mimmis Magasin  

Av Malin wiper - 5 mars 2010 08:11

         


Jag hoppas ni alla mår bra och har sånt fint väder som det är här. Solen skiner och ingen mer snö i sikte. Det enda som är jobbigt är att det är -20 grader och det är lite för kallt för mig. I dag skall vi ägna oss åt hemmet och jag skall klippa min mans hår så fort han kommer från duschen. Vi har faktiskt sparat in lite p.g.a att det visat sig att jag klarar att klippa honom än så länge men till slut måste han ändå gå och få en mer formad klippning. Nu när jag är blond så kan jag inte tona håret hemma själv utan måste gå var tredje månad för toning och lite slingor. Gör jag det själv så kan det sluta med morotsrött...    

 

        


Jag fick lite tips av Monica ang filmklappan. Det finns griffelfärg som torkar fortare och man kan även använda en skumgummiroller. Fast på min burk står det att man måste ha pensel och färgen tar 12 timmar att torka så tydligen finns det olika griffelfärger. Tack snälla Monica...  jag får testa detta vid nåt annat tillfälle. Nu är klappan klar för omgång två och då blir det till att vänta i 12 timmar innan jag kan fortsätta med den vita färgen. Detta kommer att ta lite tid eftersom jag måste använda en liten vanlig pensel sen när jag gör klappan och underdelen som skall klappas mot...  

 

 

   


   


Nu har det blivit mycket inredning i mina inlägg och ibland faller det sig så. Detta geniala nyckelskåp fanns hos "Mimmis Magasin" Den är i gummimaterial och man sätter bara in sin nyckel i nån av hålen och alla nycklar passar. Min man satt in sin för att visa när vi var där. Tyvärr är den rätt dyr med sina 360:- men den är hur häftig som helst och jag skall försöka spara ihop till ett om jag hinner innan dom är slutsålda.

 

   


Kolla dessa jättefina katt och hundmatskålar som också finns hos Mimmis. 

 

Jag håller på att spara till att åka till min son i början på april. Bara att åka fram och tillbaka kostar 1000:- Nu har jag fått ihop 1.500:- så det börjar närma sig. Vi har inte varit lika ofta till Jönköping på sista tiden och det sparar verkligen in bensinpengar. Jag är inte van att måsta tänka så för när man jobbade så kunde man även lägga undan för en budget och satt aldrig i sjön. Jag är nog en riktig slösa också men har blivit bättre med åren än om jag handlar lite så är det inte så mycket som förr.     


   


Ha en härlig och givande fredag...   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards