Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Malin wiper - 3 mars 2010 18:40

        

 

Här kommer ett klipp som min son tipsat mig om. Lite annorlunda arkitektur.



          


Hårtork med två funktioner...  den ena inte så rolig...  fast antar att den går igång genom att man trycker på avtryckaren. Eller också är det ett montage.

Av Malin wiper - 3 mars 2010 17:57

  

I dag har jag även varit en sväng till vår färgaffär "Syntema". Vi har köpt rätt mycket material och tapeter där när vi renoverade hall, sovrum och kök. Mitt ärende nu var att köpa griffeltavelfärg till en filmklappa som jag själv skall tillverka med lite hjälp från min man. Ni kommer att få följa tillverkningen och jag hoppas det kommer att lyckas. Filmklappan kommer jag att ha som rekvisita till min nya kommande "header".

 

   

Jag fick hjälp av denna trevliga tjej som jag fick till att ställa upp på bild. Tyvärr så tog jag bilden på för långt avstånd så hon syns inte så tydligt som jag hade velat.

 

Klicka härför att komma in på "Syntema" färgaffär 

 

    

Här ser ni färgen och även en maskeringstape som jag skall använda mig av. bakom ligger filmklappan som Mr T har sågat till och den blir större än en vanlig normalstor klappa eftersom den skall synas tydligt. Nu är den grundmålad med vit färg 2 gånger. Jag är tvungen att grunda den en gång till sen skall griffelfärgen på. 

 

   

Dom sålde  ut en del billigare och jag hittade jättefina album med bra papperskvalitet som jag kommer att använda till autografer. Albumen var nedsatta till 25:-/st och dessa har varit betydligt dyrare. Jag köpte 2 st men skall gå dit och köpa några till eftersom dom är helt perfekta.

 

   

Det fanns massor av roliga hantag och detta var en höjdare som jag själv skulle vilja ha flera stycken och sätta på våra garderobsdörrar.

 

   

Detta är också roligt. Det finns så mycket att välja på numera.

 

   

 

 Jag hoppas ni får en härlig och givande kväll...  


Av Malin wiper - 3 mars 2010 15:08

  

     

  

Efter min promenad så gick jag på trendspaning i samhället. Vi har så många bra affärer och det är viktigt att man gynnar dessa så vi får ha dom kvar. Tog en sväng in på "Mimis Magasin" där har dom allt från tyger, garn och presentartiklar.

 

   

Precis som dom ställer ut nedsatta tyger så har dom även garner ute som säljs billigare. Även ett helt skyltfönster med garn och stickade kläder.

 

   

Det finns garn av alla de slag men jag själv kan inte sticka p.g.a nackskadan och bristande intresse. Tur att det finns andra som är duktiga på detta så man kan köpa sig nåt hemsickat ibland.

 

   

Det känns lite romantiskt och skirt när man kollar på vår och sommartyger. Dessa var helt underbara i verkligheten, svårt att få fram på bild.

 

   

Ytterligare en vårgardin och den ser nästan ut som vår halltapet... 

 

   

Här en hylla i plåt eller konstsmide.      

 

    

Ytterligare en i form av en stol. Kul grejer och lite annorlunda. Tyvärr hade jag varken papper eller penna med mig så jag kan inte tala om vad grejerna kostar. Får se till att jag har en liten penna och ett miniblock nästa gång.

 

   

Dessa insekter i nåt slags ståltrådsmaterial tyckte jag var jättefina och roliga. Vilken kul grej att ha på ett passande ställe som väggprydnad.

 

    

Det verkar var mycket giftgröna färger i år.

 

    

Jag köpte två disktrasor som jag skall ha i två klädnypeklänningar som jag skall ge bort förutom klädnypor som också hör till. Listan kan göras lång på hur mycket grejer dom har där.

 

Klicka här om ni vill gå in och kolla Mimmis Magasins hemsida. Personalen är helt underbar.

  

Av Malin wiper - 3 mars 2010 09:33

  


Vi hade tänkt börja med bacon och ägg på morgonen igen som vi gjorde ett tag för man håller sig mätt fram till lunch men vi vaknade för sent. Ingen vidare öppning på morgonens inlägg med pistolformar till ägg men jag tyckte bilden var rolig...  Sen kan den symbolisera hur upprörd jag blir av detta med den unga 24-åriga tjejen som mist sitt barn i cancer och inte får nån sjukpenning.

 

Det är tydligen så att mista ett barn är ingen anledning till att vara hemma så nu är sorgen avskaffad också precis som sjukdomar. Tack och lov så har folk reagerat och visat sitt stöd. Jag själv känner inte igen denna värld full av nya paragrafer som gör att all medmänsklighet är som bortblåst. Vem orkar gå till Arbetsförmedlingen samma dag som ens lilla barn dött?. Nästa steg är väl då att man inte får gå på begravningen heller. Det är ren och skär ondska och det blir bara värre.

 

Klicka här för att läsa mer om detta

 

  

 

Ute är det strålande solsken och i dag skall jag försöka ta mig ut för febern är väck men jag känner mig inte helt kurant. Är innte i en liten deppsvacka.  Efter min utbrändhet så kommer dessa depressionsperioder lite då och då som jag får leva med men jag har lite hjälpmedel att ta till så det inte rusar iväg. Flera år efter utbrändheten så har jag fått jobba med mig själv och tagit itu med saker som måste bearbetas. Jag har gjort mig av med ett stort bagage och lärt känna mig själv som jag inte gjort förut eftersom jag rusat genom livet för fort. Jag blev lite personlig nu men kände att jag måste få ur mig lite.

 

  

 

Så här fint kan man göra med en gammal toalettstol...  vi får ta och åka till återbruket och köpa 100 st och placera ut i trädgården...  undrar hur folk skulle reagera...  vi skulle i alla fall få en folkvandring hit. Det går att kalla det för installation...  Jag måste ju i alla fall avsluta detta inlägg med nåt kul i allt elände jag skrivit på morgonen...  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards