Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Malin wiper - 1 mars 2010 14:57

     



Lite smakprov på vad som komma skall i denna snörika och utdragna vinter. Jag älskar vintern men märker nu att efter en sån här lång vinter så börjar det även pocka i mig efter våren. Ibland har vi knappt haft nån vår, sommaren har kommit direkt och då känner man sig också lurad på konfekten. Jag klarar snart inte av att titta ut så bländad blir man av det kritvita. 


    

Av Malin wiper - 1 mars 2010 14:15

  

Jag gick in på Ritz och tog mig en cappuccino när jag ändå var inne i samhället. Jag känner mig nästan helt återställd från förkylningen utom att jag är ovanligt trött och orkeslös.

 

    

Kolla dessa frestande nygräddade wienerbröd i olika varianter. Jag är som tur inte så sockerberoende längre och det känns lite märkligt. Jag har gått in tre skärphål i midjan. Det syns inte så väl men kläderna sitter bättre och ansiktet är lite smalare säger min man. Det kommer att ta några månader att gå ner dom kilona jag förutsatt mig att få bort. 

 

    

Promenerade förbi vår teapiaffär "Knuten" gick in och handlade denna vetekudde som ligger i ett avtagbart fodral som går att tvätta. Jag har en sån sen förut men den har inget fodral och det är inte optimalt. Jag har visat upp min förra i bloggen förut och den är kamoflaugemönstrad. Det är så praktiskt att kunna bara hänga den på axlarna. Kudden kostar 80:- utan fodral och 100:- med fodral

 

  

Dom tillverkas på detta Dagcenter men Knuten beställer från dom till sin egen terapiaffär.  

 

    

Hittade även äggkoppar i trä till mina stearinägg som jag skall ha som en extra detalj när vi har främmande på mat som inte sker så ofta numera men jag ser fram emot att börja umgås lite mer med folk igen. Jag har skrivit om detta förut och man ställer ett ljus vid varje tallrik och tänder ljuset när gästerna sätter sig ner. Dom går ju även att använda som vanliga äggkoppar. Jag hade tänkt köpa nåt högre och elegantare men gillade dessa enkla avskalade äggkoppar. Äggljusen är köpta på "Butik Ingelund" och finns i vitt, benvitt och beige    

   

Av Malin wiper - 1 mars 2010 12:38

         

 

Detta klipp har jag fått från min son som själv gått på musikgymnasiet i Härnösand för många år sedan. Tack sonen! det var kul att få ta del av...  

 

     

 

Så här skrev min son till mig på mejl om detta klipp:


Den här gruppen startades när jag gick musikgymnasiet, av en lärare där.

Så vitt jag vet håller dom fortfarande på. Brukar vara mycket humor under

spelningarna. Den här tyckte jag var kul.

 



      

Av Malin wiper - 1 mars 2010 12:20

  

Jag har varit ute och promenerat och det var inte det lättaste. Det är både halt och lite blötsnö. Dimman ligger tung och det ser lite spöklikt ut.      

 

   

Jag promenerade in till byn, vill inte fastna på nån cykelväg utanför samhället. Ingen hinner skotta bort all snö och så här ser det ut på min frissas yttertrappa.

 

    

Risk för takras är det också överallt. Jag är jätterädd att halka och slå mig eftersom jag har ett skadat knä med en broskfraktur och sen en ny höftled sen snart 3 år tillbaka.        

 

   Hos "Mimmis magasin" stod denna uppkäftiga stora blomkruka i skylten. Det roliga med den är att den avbildade kvinnan håller i ett hundkoppel och själva hunden finns att skåda på ena sidan om krukan och där gör den sina behov...    Krukan är jättedyr med sina 580:- . Den går att använda både till krukväxter och vas.

 

   

På vår blomsteraffär hade dom fått hem nya blomkrukor som såg gamla och krackelerade ut, dom var rätt häftiga.

 

       

 

 

Av Malin wiper - 1 mars 2010 09:46

        

 

Maksim en klassisk pianist med lite tuffare framtoning. Här framför han låten "Exodus".

 

Maksim Mrvica föddes 1975 och är en populär pianist från Kroatien. 2003 släppte han sitt debutalbum "The piano player. Han spelar även vanlig traditionell klassisk musik av dom stora mästarna. Det finns massor av klipp på Youtube där han är ensam vid sitt piano och ger konsert för stor publik.

 

Klicka här för att gå in på hans hemsida



   Jag önskar er alla en härlig första mars och var försiktiga, det är halt ute...    

Av Malin wiper - 1 mars 2010 09:28

  


Välkommen första mars...  så här såg det ut när jag öppnade sovrumsfönstret. Just nu känner jag mig instängd som i en bomullsvante. Stora lätta flingor faller och nu är min man på väg att gå ut och skotta så vi kommer ut i dag. Han skall till tandläkaren 11.00 Änderna sitter på snödrivan och väntar på mat och mitt dåliga samvete gnager eftersom vi legat för länge.

 

         

 

Det känns nästan lite för mycket nu att snön inte vill släppa sitt grepp. I går var det varmgrader och nästan allt rasade bort från taket och snön började bli lite så där smutsbrun, ingen vacker syn visserligen men man fick en liten känsla av en kommande vår...  Jag älskar verkligen vinter och snö men nu känns det lite för mycket och för länge.

 

   

 

   

 

Det går inte att få fram hur otroligt vitt det är just nu och det ligger som ett större klistrat lager på varje trädgren. Jag hade tänkt byta headerbild här så småningom men den få bli kvar ett litet tag till för några vårkänslor infinner sig inte just nu. Det blir ingen naturheader denna gång utan jag håller på att förbereda bildtagning mm. Det kommer att bli mer teater över headern.

 

   En liten snövit pärla som går att finna på "Irma lotta" plus lite annat i smyckeväg.

 

   

 

Runt cyklarna har det smällt så dom ligger så fint i snön och ser lite spöklika ut.

 

         Det känns som om man vill gå ut och lägga sig i snön och göra en snöängel...  

 

   

     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards