Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Snökaos!

Av Malin wiper - 20 februari 2010 07:56

     


Som ni säkert förstår så är vi och många andra insnöade och för att överhuvudtaget ta sig ut så gäller det att skotta. Min man är lite bättre i dag i hostan så han är på väg ut nu. Dessutom fortsätter det att snöa för fullt så nån färd till Jönköping törs vi nog inte göra. Det blir till att gå  ner till vår lokala klädaffär "Selma" som har jättebra kläder men ibland hittar jag inget eftersom jag är överviktig. Jag brukar klara mig med XL och ibland Large. Kläder är numera så olika på storlekarna och ibland kan en storlek vara bra men plagget passar inte ändå p.g.a skärningen.

 

   

Så här ser det ut på bron, den syns knappt.      

 

  

 

Här kan man skymta dom översnöade cyklarna som snart är begravda i snö. 

 

    

Min man gjorde frukosten i morse och han hade vräkt på med massor av ljus så det var en salig blandning men stämningsfullt...     

 

   

 

Här ett bakverk som kallas "snöbollar"

 

Klicka här om ni vill ha receptet på bollarna 

 

Ta det försiktigt i dag och sköt om er...   

 
 
Berith

Berith

20 februari 2010 09:28

Jo, vad mycket snö ni fått !!
Här är det sol och - 21 grader , skönt
att komma in i stugvärmen igen !! =))
Önskar dig en fortsatt trevlig helg =))
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Systern

20 februari 2010 09:58

Godmorgon!
Här är samma snökaos som hos er. Kent var ut två gånger i går och skottade men var tvungen att gå ut nu igen då det kommit så mycket i natt. Det är mest synd om Pipen eftersom han inte vill göra på lådan. Men Kent försöker hålla rent en yta närmast väggen i rabatten så han kan gå ut och göra ifrån sig.
Håll er inne om ni kan för det rasar från alla tak och många istappar är rätt tunga vid det här laget. Vi skulle åkt till mamma men tror inte vägarna är farbara ännu. På radion uppmanar de folk att hålla sig inne. Kan inte komma ihåg att det varit en liknande vinter här nere sen jag flyttade hit 1974.
Ha en bra dag och hoppas det bli kul ikväll!
kram fr Maria

 
wiper

wiper

20 februari 2010 10:02

Berith: Ja verkligen. Vad härligt att ni har sol.

Ha en bra dag
kram

Systern: Ja nu går det bara med nöd och näppe att ta sig in till samhället. Ja det är inget vidare för Pip Larsson kan jag förstå. Vi åker bara ner och kollar kläder i dag och finns det inget så får jag ta nåt ur garderoben. Åk inte till mamma, ingen idé att ta några risker.

Ha en bra dag och hälsa Mr K
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

20 februari 2010 11:16

Tänka sig vad mycket snö ni fått även i södra Sverige. Hela landet verkar ha fått rätt gott om snö denna vinter.
Trist bara att det ska vara så himla kallt också här uppe. -22 just nu men strålande sol. Men inte ens vovven vill gå ut... Vilken härlig låt du bjöd på här med Coolio! Har aldrig hört talas om mannen, men ska lyssna mer på hans låtar. Gillade denna skarpt!
Hoppas ni är så friska ikväll så pubkvällen blir av. Låter trevligt, var över 3 år sen jag var på puben!
Önskar er en riktigt trevlig kväll!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 februari 2010 12:16

Monica: Ja du det var länge sen det såg ut så här. Vi har bara - 4 grader. Kul att du gillar Coolio ;)

Det var ett år sen vi var ute på kvällen.

Ha en riktigt bra dag och kväll själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Karin o svartnosarna

Karin o svartnosarna

21 februari 2010 01:00

Nej nu får det nog räcka med snö,visst är det mysigt men så tungskottat.Vi får se om man kommer ut imorgon bitti det driver in precis utanför vår ytterdörr.
Var ut en stund nu o fotade har ju drivit så hemskt mycket snö på taken,men guben säger att det ska hålla.
Kylan biter sig också kvar,just nu har vi -15.-
Önskar dig en skön morgondag,kramis Karin o svartnosarna.

http://Bloggplatsen/kajsa-varg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards