Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Din frisör!

Av Malin wiper - 19 februari 2010 13:00

           


Innan det var dags att gå till frissan så tog jag med mig min man för en fika på Café Ritz...  ovanligt va?. Han kände sig så pass bra och kände att det funkade. Fick ett tips av syrran att köpa Echinagard droppar som skall tas varannan timme i ett dygn då kan förkylningen backa tillbaka. Han har åkt till Apoteket för att se om dom har detta där. Han har ingen feber.

 

 

   

En överbliven tårtbit som tycks skrika: jag vill bli uppäten...  men inte av oss.

 

           


I går kväll höll jag på att bli tokig av längtan efter en bit mörk choklad. Jag köpte en Lindts mörk 70%-ig chokladkaka. När jag tagit en bit så bad jag Mr T att gömma den på ett ställe som bara han visste annars hade jag gått och tagit en bit till...  nu får jag be honom om en ruta högst 1 gång/dag...  Tänk att det skall vara så svårt. 

 


Vi har varit ute så lite och roat oss på kvällen dom senaste åren så jag vet inte vad jag skall ta på mig men en av hårfrissorna skulle också gå på Pubafton och sa att det inte var så märkvärdigt och man behövde inte klä upp sig till tänderna. Jag är inte snygg i kjol och klänning när jag är överviktig så det blir ett par finjeans som jag bara haft 4 gånger så dom är rätt nya. Har inte kunnat ha dom på ett tag men nu har jag gått ner några kilon och dom sitter bättre. I morgon åker jag till Jönköping och köper mig nåt snyggt på överkroppen. Sen gör ju smycken sitt till också. 

 

   

det är dessa jeans som är snyggare i verkligheten.Sen har jag ett par skor med liten klack som passar till.


Jag blev jättenöjd med håret som vanligt för min frissa är jätteduktig. Nu har jag längre baktill och håret är väldigt urklippt så jag behöver inte gå dit på länge nu utan det kommer att hålla sig bra länge. Kan inte ta nåt kort innan jag tvättat håret eftersom det inte var helt nytvättat.  



Klicka här om ni vill gå in och kolla lite frisörsaxar som säljs på Tradera  


 
 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

19 februari 2010 13:34

Tack snälla för gullig kommentar hos mig - och dotter Maria blir säkert också glad, när hon läser den;) För visst var det hon på bilden, när hon pratade med brorsan Peter. Hon hade på sig en mörkblå topp som är lite glittrig (blev blankare på fotot än i verkligheten) och ett par snygga jeans - så jeans och en snygg topp blir nog en perfekt klädsel för dig på pubaftonen. Grattis till de där kilona som försvunnit - men visst är det svårt och tråkigt att hela tiden tänka på vad man stoppar i sig.
Skickar de allra soligaste kramar från ett snövitt Karlstad

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Systern

19 februari 2010 14:19

Hej igen!
Jag skrev nog fel vad gäller doseringen, tror det är 20 droppar. Men det står på flaskan.
Ha en bra dag och ta det lugnt i snön.
kram fr Maria

 
wiper

wiper

19 februari 2010 14:58

Lambergsfrua: Ja men hon var jättefin och även hennes blus. En sån skulle jag vilja ha när jag blir lite smalare. Det är inte så många kilon men alltid nåt. Nu har magsäcken krympt ihop så jag orkar inte äta lika mycket.

Ha en härlig fredag i ett snövitt Värmland
Kraaaaaam

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

19 februari 2010 15:10

Systern: Ok för nu har han köpt dropparna och vet då hur mycket han skall ta. Tack än en gång.

Ha en fortsatt fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
frugreta

frugreta

19 februari 2010 19:06

min mamma kör med dom dropparna,och dom funkar bra på henne och hon kurerade moster oxå så hon klarade helgen iallafall.Hoppas ni får kul på pubkvällen:)

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

19 februari 2010 20:43

Smart drag att be din man att gömma chokladen. Det blir lätt så att man äter alldeles för mycket. Det är ju gott ju hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

19 februari 2010 23:14

Jag brukar också gömma godis så att jag inte ska hitta det,,hahaha (Dåligt) Näe men faktiskt har jag lagt undan ibland och sen glömt bort det,,Men detta var bra,,Jag brukar säga till min gubbe att han INTE får köpa nåt på affären bara för att vara snäll,,jag går in för att gå ner jag med,,
Blir kanon med Jeans på pubkvällen! så roligt att ni går ut mer o mer,,jag saknar det så jag får ta o dra med min gubbe ut ja med,,
Tack för dina omtänksamma kommentarer!
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

21 februari 2010 14:00

Lisa: Ja men då gör du samma sak ;) Ja jeansen var bra men fick ta en annan blus. Ja du man behöver komma ut ibland.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards