Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Soffpotatis!

Av Malin wiper - 7 februari 2010 13:58

  


Det blev ingen promenad och inte heller städning. Jag förvandlades istället till en soffpotatis ... . Kläderna blev kvar på galgen och det är  morgonrock som gäller men det är ju söndag "vilodagen" det kan man alltid skylla på... . Mr T har inte heller kommit i kläderna utan sitter inne i sitt datarum och kollar på film så det är ett jäkla liv för jag kollar också på film. Vi får ta nya tag i morgon för i dag funkar ingenting.

 

     

 

Jag visste inte att uppblåsbara galgar fortfarande finns att köpa så jag blev förvånad när jag hittade dessa på en sajt. Förr var dom helvita men nu finns dom även med mönster. Att dom är uppblåsbara gör ju inte saken sämre för när luften är ur så tar dom ingen plats, bara att stoppa undan. Jag kom ihåg att mamma alltid hade massor av såna.

 

   Nu är dom ju riktigt snygga och blanka.

 

Klicka här för att gå in på sidan som heter "Bodesign". På den tiden kostade dom jättelite men nu får man bara två stycken för 69:-.

 

    Ingen idé att visa mig i morgonrock för det är ingen vacker syn så jag tar till denna gulliga hund istället...   

 

   

 

Så här blev det med min Charlie Chaplintavla på fondväggen i köket. Till vänster om tavlan så har jag lister där jag har satt receptböcker och lite prydnader.

 


Lite vackert att både lyssna till och titta på. Hoppingivande avslappning.

 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

7 februari 2010 15:46

Ibland är det skönt att vara soffpotatis också. :)

ha en bra sändagskväll!

http://sockervadd.blogg.se

 
Monica

Monica

7 februari 2010 19:49

Så klart man får lov att vara en soffpotatis i morronrock ibland. Skönt att kunna blunda för alla "måsten" och "borde göras" ibland. Borde vara lag på att bara softa och gå i morronrock på söndagar, hihi..
Ha en fortsatt fin söndagkväll! Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

7 februari 2010 19:51

Hihi ROLIG bild...Jaa som en SOFFPOTATIS har jag me känt mej som idag! Ingen större lust med nåt,,Fast skönt med såna dagar ibland också..För mej blir det lite så när Gubben min jobbar långhelg..han bara vaknar äter och åker när han har 12timmars skift som denna helg..

Håller med dej att vi är lika när det gäller att dona o fixa och Möblera om på bloggen..så det lär nog bli många Headers framöver om dom ska matcha så fort jag byter bilder hihi,,,Vet du jag missade ett mail ifrån dej igår (såg det jättesent)och då hade jag REDAN ändrat på bloggen flera ggr så jag provade med alla 3 som du Breddat,,Men blandade ihop dom,,fast den ena av dom passade jättebra,,Sen bytte jag ju till denna,,Ojojoj så man grejar men skoj är det ju..
Jag har lagt ut halsdukar och hunddressar idag..Har lite rea på halsdukarna!
Ha en fortsatt Mysig SOFF kväll! Eller chilla som det heter nu för tiden!
kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

7 februari 2010 20:30

Skönhetsbloggen: Ja det känns så i dag
Ha en fin kväll
kram

Monica: Ja du men jag går mer i morgonrock än många eftersom jag har mina stunder

Ha en fin kväll
kram

Lisa: Ja då är jag inte ensam. Vilket långskift din man har i helgen. Fast nu hittar jag inga bra bakgrunder så jag får behålla denna tills jag dyker på nån.

Jag skall gå och kolla dina halsdukar. Är så supernöjd med min som jag ständigt har på mig. Inget annat duger :) den känns lyxig.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

8 februari 2010 08:48

Söndagara är soffpotatisdagar ;)

Tavlan blev ju bra där och listerna som du har där bredvid har vi en vid vårt köksbord som vi har lite kryddor på.

Ha en fin måndag.

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

8 februari 2010 10:22

-Nena- Det har du rätt i ;) Ja dom listerna passar till olika saker

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards