Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Malin wiper - 26 januari 2010 18:59

              


Sen åt vi vår sedvanliga Sushi på "Futomaki" den var god som vanligt och deras gröna te är jättegott.

 

   

Så här ser det ut på min mans tallrik.

 

Klicka härom ni vill besöka Futomakis hemsida.

 

   

Vi gick förbi en häftig och uppseendeväckande skulptur som är gjord av Olle Brandqvist. Den står så öppet mitt i folkvimlet att den inte går att missa.

 

Klicka härom ni vill gå in på konstnärens hemsida.

 

Av Malin wiper - 26 januari 2010 18:28

  


Vi gick omkring och njöt i Borås och rätt som det var dök denna spelbutik upp. Det blev rena julafton för mig när jag såg att det var smockfullt med roliga tändare i skyltfönstret. Jag var tvungen att gå in och fråga om priser. Ägaren var jättetrevlig och visade villigt sina roliga och intressanta tändare.

 

  

 

Den här tändaren i form av en bergsprängare fick jag för halva priset eftersom han sa att den inte fungerade när det gällde ljudet som skall komma ur den när man tänder, men när vi kom hem så upptäckte vi att det fattades ett batteri och efter att vi satt i ett så kom musiken igång som var nåt slags hårdrock...  Den blinkar också när man tänder.

  

www.homiesonfire.com

 

  

 

Den har en illgrön stormlåga.

 


 

  

 

Jag köpte även denna i form av en bensindunk.

 


 

  

 

Sen visade han mig en tändare i plast som var rätt rolig. Det finns en knapp på mitten av tändaren som man trycker ner och riktar underdelen mot en vägg och då projeceras tjejbilden på väggen.

 


 

  

 

Det blir jätteskarpt men gick inget vidare att fota, detta blev bästa bilden.

Tändaren kostade 55:- men ägaren gav mig den helt plötsligt gratis...  och jag blev både glad och förvånad. Jag sa sen att jag samlade på tändare och då sa han att jag skulle komma tillbaka för då skulle han visa mig fler som han har. Det var tändare där som jag aldrig sett förut. Jag kommer absolut att gå tillbaka dit.

 

 

 

Av Malin wiper - 26 januari 2010 07:15

     


Guldbaggegalan började bra men blev ett magplask. Ingen som helst musikunderhållning att prata om utan skådespelare som härmade hårdrocksgrupp var det enda som bjöds på. Tydligen har svångremmen varit framme på svt. Annars vann dom som skulle vinna en bagge. Noomi Rapac var fåordig med sitt: tack, tack, tack och det var lite trist. Såg att jag missat 2 svenska filmer som skall vara bra. Apan och Det enda rationella.

 

  

 

Dom får jag se på dvd. Bästa manliga skådespelare blev otippat för mig Klas Ljungmark som tydligen gör en toppenprestation i "Det enda rationella" där han spelar mot Pernilla August. Klas Ljungmar kan ses på tv 1 i "Andra avenyn" som gangster. Han höll ett humoristisk tacktal och verkade vara en härlig person. Johan Glans var en katastrof och jag fick inte fram ett enda skratt åt hans skämt, dom fastnade i halsen.

 

  

 

Att jag är uppe så tidigt beror på att vi skall åka till min mamma om några timmar. Ute är det -19 grader. Önskade att en sån här bil körde fram till dörren och hämtade upp oss med tillhörande privatshaufför. Längst bak en liten futtig camper...  den verkar gå att köra från vilket håll som helst och man undrar om en sån finns eller om det är ett montage. Det kan ju finnas nån galning som bygger osannolika bilar för sitt nöjes skull.

 

        

 

Nu blir det inget mer bloggande förrens i eftermiddag då vi är hemma igen.

 

   

 

Jag önskar er alla en fin och händelserik tisdag...    

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards