Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Malin wiper - 25 januari 2010 20:17

  


Nu har jag en högtidsstund med Guldbaggegalan och öppningsnumret var jättebra och ännu bättre hade det varit om Johan Glans hade kunnat sjunga...  Lena Endre kunde faktiskt sjunga hjälpligt.

 

  

 

Hoppas verkligen att en av filmerna i Stig Larsson triologin vinner som bästa film. Alla tre filmer borde vinna egentligen som en helhet. Sen att Noomi Rapace vinner bästa kvinnliga huvudroll tar jag för givet. Det har gjorts många bra filmer 2009 och det verkar fortsätta även i år.

 

  

 

Hittills är galan jättebra och jag måste fortsätta titta nu. Johan Glans är lite fånig och inte en komiker i min smak. Lite lättköpta skämt tycker jag att han körde med.

 

   Ha en fin kväll...   

 

 

Av Malin wiper - 25 januari 2010 14:18

 

 

Här ser ni ett Star wars schackbräde för inbitna Star wars-fan

 

Klicka här om ni vill gå in och kolla sidan 

 

Jag spelar ledmotivet till Star wars för min son som älskar dom filmerna och även samlar på lite Starwars prylar. Han har själv spelat massor av sån musik när han var med i en blåsorkester

  


John Towner Williams, född 8 februari1932 i Floral Park, Long Island, New York, är en amerikanskfilmmusikkompositör. Han är en av de mest erkända filmmusikkompositörerna i världen. Bland Williams mest ihågkomna filmmusik hör temat från Stjärnornas krig-filmerna, Indiana Jones-filmerna och Hajen. Fram till 2006 har han fått 45 Oscarsnomineringar, det är bara Walt Disney som har fått fler.


  


John Williams med sin oscar.

Av Malin wiper - 25 januari 2010 13:45

  


 Gör lite mer reklam för min sons bok "Bianca" som är en scifi roman. Den finns att köpa på www.vulkan.se där kan man även läsa några sidor ur boken så det går att få en inblick i vad den handlar om.

 

 

 

  

 

   Detta bokmärke i rostfritt stål kommer från "my Heart" presenter från hjärtat. Den kostar 79:-

 

Klicka här om ni vill besöka sidan som har mycket annat också 

 

  

Av Malin wiper - 25 januari 2010 08:26

     


Mr T fixar frukost så jag får göra mina inlägg på morgonen. Nu är det kyligare ute igen -15 grader. Tur att vi köpte en påse med solrosfrön till änderna. Kommer det att vara så här kallt så får vi nog mata svanarna också. I morgon skall det vara en ljusmanifestation ang sjukreglerna men jag har sökt som en galning på nätet och hittar ingenting om detta. Det är så dålig upplysning i detta att jag får ge upp. Åker till mamma istället och följer med henne till sjukhuset. Hon har såna besvär med sin näsa och fått stå i kö i ett helt år för att bli undersökt. Hon har polyper som dom inte velat operera bort för hon är så gammal, istället har dom gett henne medicin som skulle ta bort polyperna men så har inte skett. Nu skall det utredas om dom ändå skall operera henne. Hon är fysiskt stark så jag tror hon klarar detta.

 

  

 

Jag skickade ut Mr T med kameran i går för att fånga våra sångsvanar med kameran. Tyvärr fick han zooma in rätt mycket eftersom dom var en bit ut i vattnet. Ibland kommer dom springande för dom tror det vankas mat. Sångsvanar har inget fint läte men dom låter ju i alla fall, det gör ju inte knölsvanar. Vi har sett många dramatiska scener nere vid ån när sång och knölsvanar drabbat samman. Vi har filmat det hela och det gäller att jag lär mig nån gång att lägga in klipp på Youtube som inte skall vara så svårt. Får be min son att visa mig.

 

 

 

Här följer ett litet axplock av dom bilder Mr T tog. 

 

  

 

  

 

  

 

  

 

 

 

   Hoppas ni alla får en fin måndag.


 

    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards