Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Femte dagen!

Av Malin wiper - 22 januari 2010 13:19

  


Ang viktminskning så använder jag mig inte av vågen för då tappar jag lusten direkt. Jag är mer överviktig än jag ser ut eftersom jag lägger mest på höfter, baken och låren än om övriga kroppen inte är smal heller. Jag använder mig av måttbandet som är en bra måttstock. Sen märker man på kläderna att dom sitter lösare. Vi är bara inne på dag 5 än så länge och för mig brukar det börja hända lite efter 14 dagar.

 

  

 

Nu skall vi snart åka iväg till Jönköping för att besöka Jönköpings Läns museum och mingla på konstutställning...  Tyvärr kan vi inte dricka nåt glas vin som dom kommer att bjuda på eftersom en måste köra bilen och alkohol innehåller för många kalorier och kolhydrater. Vi skall ändå kosta på oss att njuta en stund på Café Lakatos men då blir det en smörgås till kaffet.

 

  

 

Har sett bland bloggarna att det är rätt många som försöker att gå ner i vikt nu efter julen. Det känns lättare när man är två som hjälps åt. Min man var på väg att ta en tallrik till av soppan och jag var där och sa stopp direkt...    han kollar upp mig också så jag inte smyger ut i köket på kvällen och öppnar kylskåpet...  i går höll jag på att bli galen så sugen var jag. Jag tyckte extremt illa om förslaget om att gravt överviktiga skulle få betala dubbelt så mycket för att flyga. Det är diskriminerande och skall små smala personer betala halv avgift då?. Skall långa människor betala extra?, man kan dra det hur långt man vill.

 

Denna symfoniorkester heter Liepaja och Melo-M. Står inte mycket skrivet om dom men jag tycker klippet är häftig och roligt. 

 

 

 
 
Petra

Petra

22 januari 2010 13:47

jag sätter ALL övervikt på magen och hakan :( !!! När jag går ner i vikt får jag så smala ben så jag ser ut som en stork med stor överkropp och smala ben :)

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

22 januari 2010 14:00

Petra: Du beskrev detta så kul ;) för mig är det precis tvärtom. Min man får också spinkiga ben.

Kram du goa vän

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christel

22 januari 2010 15:29

Tusen Tack för den fina vinsten, jag blev alldeles rörd.
Återigen massor av beröm till dig och Mr T för att ni så generöst delar med er av era upplevelser.Det är en sann glädje att komma in hit varje dag, det finns nog något för alla.
Kram
Christel

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 januari 2010 17:24

Ja du Wiper. Jag kämpar också mot min övervikt nu - och det är sååå trist :( Förr satt sig all övervikt på rumpa och lår. Numera sätter dig sig överallt till och med i ansiktet, som alltid varit smalt. Börjar se smått äppelkindad ut och det är absolut inte jag. Använder du någon särskild metod, eller drar du "bara" in på allt. Det finns ju en uppsjö av metoder numera. Problemet tycker jag är motiornen varje dag - det är ju så rackarns halt ute och ett brutet ben ger ännu mindre motion...
Hur som helst, ha det gott!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 januari 2010 17:40

Sedär, jag är också inne på mitt femte dygn på mitt nya sundare tänkande. (Ja, handlande också, hihi)
Tänkte precis som du att denna gång är det måttbandet som ska få fungera som "våg". Nästan allt fett sätter sig runt magen min, har ingen som helst midja, brallorna bara korvar sig och rullar ner...suck.... Borde ha mammabyxor : (
Men oj vad vi ska bli nöjda och läckra till sommaren, eller hur?
Ha en mysig helg!
kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

23 januari 2010 05:52


Ja fyyy, för detta med vikten.
Jag håller oxå på, men jag är inte SÅ stenhård när det gäller maten som jag är med sött.
Iofs, det blir ju inte nån pizza, kebabtallrik o sån mat nu.

Igår var vi och storhandlade,, o inte en onyttig grej följde med i vagnen.. :o))
Joo,, nu ljuger jag.. :o( , en sak för jag var såååå sötsugen när jag stod i kassan så jag höll på att dö. Å där ligger ju ALLT godis (jag är verkligen en godisråtta), då sa min man till mig att köp nåt då.
Nääee,, sa jag.. jag ska ju INTE äta.
Men, jag gick och smög runt o kika där. Hittade en MÖRK chokladkaka med mintcrisp i, på bara 30 gr. Passar perfekt tänkte jag,, eftersom den dels är mörk & så liten.
När vi satt i bilen hem så delade vi på denna, så jag åt bara 15 gr mörk choklad igår.
Men, det räckte.. det stillade ju suget... :o))

Det är min andra vecka jag håller på.
Jäkla skit man ska tampas med för jämnan.. :o((

Ha en underbar fortsättning på helgen.. // Kram, Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

 
wiper

wiper

23 januari 2010 09:34

Christel: Varsågod snälla du och tack för dina fina varma ord. Vilken snäll tjej du är

Ha en fin dag
kram

Lambergsfrua: Det du skriver känner jag igen och det är samma för mig. Jag går in och svarar på resten på din blogg
Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

23 januari 2010 09:46

Monica: Det verkar vara många som håller på med viktminskning nu. Ja du antingen sätter det sig på mage eller lår och höfter. Ja vi kommer att bli jättesnygga i sommar ;)

Ha en fin dag
kram

Annelie: Ja du det är ju inte klokt att dom sätter godiset vid kassan men smart av handlarna. Bra gjort att du köpte en mörk choklad istället

Ha en fin dag¨

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards