Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Malin wiper - 21 januari 2010 17:11

  

I går när jag var till Butik Ingelund så fick jag en cd skiva av ägaren Christina Randow. Hennes man spelar i gruppen Blue Rain och deras musikstil är folk/rock med lite Irländska inslag.

 

                                             

 

Så här står det på deras hemsida:

 
Blue Rain regerade den lokala musikscenen i Vaggeryd under 1990- och början på 2000-talet. Ingen Hjulafton var komplett utan deras framträdande, och de var en frekvent akt på pubar och restauranger.
 
Trots att de tidvis var kända som ”det irländska bandet” tack vare  den populära låten Long Hot Summer (senare titelspår på deras andra album), är musiken mer att beskriva som en blandning av Rolling Stones, John Fogerty och Tom Petty.
 
Kent Norberg, bandets frontfigur, skriver låtar med texter om livet runt honom, både nära och ute i världen. Idag kan bandet välja från en diger katalog om ca femtio låtar inför livespelningarna.
 
Bandet tog en paus 2003 men återförenades igen 2009. 

 

           
 
Klicka härför att gå in på deras hemsida. Där kan ni lyssna på låtar med gruppen. 
  
 
Jag har nu lyssnat på skivan och både jag och min man tycker att dom är skickliga musiker. Jag Skulle vilja gå och lyssna på dom nång gång så jag skall fråga vart dom spelar härnäst. 
 
    
 
Låten "Love must come first" är den min man och jag gillar bäst.
 
 
Av Malin wiper - 21 januari 2010 09:17

  

 

Erik Torsten "Totta" Näslund, född 1 april1945 i Sandviken, död 19 juni2005 i Göteborg, var en svenskmusiker och skådespelare.

Näslund växte upp i Köpmanholmen och bosatte sig 1970 i Göteborg. Han uppmärksammades som musiker under progg-vågen, då han var med först i Nynningen och sedan i Nationalteatern. Han var också en av frontfigurerna i Tältprojektet. Sedan proggen dött ut har han bland annat varit verksam som bluesartist i Tottas bluesband. Sin stora berömmelse bland de breda folklagren fick Totta med sina soloskivor som gjordes efter 1995.

 

Han avled 2005 efter lång tids sjukdom i cancer. Totta blev 60 år gammal 




   


Klicka härför att komma in på sidan där jag hittade denna bild   



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards