Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Café Ritz!

Av Malin wiper - 11 januari 2010 13:36

      


Hej igen! nu blir det tjatigt men jag blir så glad när jag lyckas få bilder på mig själv som går att visa upp... . Jag blir inte bra på foto numera och är stel som en pinne...  Här ser jag ut som en väckelsepredikant...Halleluja!...  

 

 

   


Jag träffade på min kära man på byn så vi bestämde att gå och ta en fika på Ritz innan vi gick hemåt. Här ser ni en av dom trevliga och fina kvinnorna som jobbar där. Jag hade henne inne förut men bilden blev inte så bra då. Om du på bilden går in och kollar och vill se när du var med sist så gå till höger spalt och leta efter kategorier= Café & restaurang.

 

   

 

Vi lyckades motstå alla frestelser i dag också. Här följer en kavalkad av godsaker. Håll för ögonen ni som går på viktminskning...  vill ju inte förstöra för nån...    

 

 

 

     

 

   

 

Mindre modell av den förra.

 

   

 

   

 

   

 

Smörbullarna till vänster är riktigt delikata. Även dom andra.

 

   

 

Nu rinner snart tandvattnet...  

 

   

 

Deras Winerbröd är nåt alldeles extra...  Tänk att ha ett sånt fantastiskt Café i samhället. Dom följer med sin tid och tar in nytt och har nu även cappuccino och espresso mm. 

 

   

 

Så här ser vårt fika ut och jag är så glad att jag motstod alla frestelser. Dessa smörgåsar var jättegoda och deras skinka är lite över det vanliga och inte så salt som den man köpter, dessutom helt fri från en massa fetränder inuti.

 

              

 
 
frugreta

frugreta

11 januari 2010 16:03

Jag får ha haklapp på mej när jag tittar in hos dej,börjar dreggla ner mej annars.
kram

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

11 januari 2010 16:21

Hej hej på dej ;)

Deras Wienerbröd såg ju helt underbart smaskiga ut.
Jag som inte är så glad för kakor och sådant gillar faktiskt Weinerbröd.
Dem hade jag inte kunnat motstå.

http://nena.bloggagratis.se

 
Placebohoe

Placebohoe

11 januari 2010 16:47

Allt ser jättegott ut :) kram

http://placebohoe.blogg.se

 
Lena

Lena

11 januari 2010 16:51

Halleluja!
Det är inte snällt och sätt in så goda bilder, jag drägglar som besatt!!!
Jag försöker att gå ner i vikt, -1,2 kg på en vecka!

Kramar
Lena

http://wilenas.blogg.se

 
Ingen bild

Systern

11 januari 2010 17:04

Har ju hört att det är väldigt religiöst i Småland men att det nu finns särskilda wienerbröd till kyrkkaffet är väl ändå att ta i ;-)
/M

 
wiper

wiper

11 januari 2010 18:09

Systern: Det var därför jag fotade vinerbrödskakan ;) men du är den enda som sett det av alla som kommenterat =)) bra gjort. Du fick mig att skratta också för du uttryckte dig så roligt ;)

Kram

Fru Greta: Nu var du sanslöst rolig :)

kram

-Nena- Kul att du gillar wienerbröd. Jag är inte så förtjust i wienerbröd men dessa är för läckra ändå.

kram

Placebohoe: Kul att du tycker det
kram

Lena: Sorry! ;) Vad duktig du är om du klarar det. Jag tar nog 0.5 kg/vecka.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

11 januari 2010 18:42

Jag blir lika imponerad varje gång du skriver att ni motstått frestelsen..
Jag skulle aldrig nånsin klara av att motstå en av dom där godsakerna :-)

Vi hade också soligt och fint idag -10 grader. Jag satte inte min fot utanför dörren en endaste gång hihi

Ha en mysig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

11 januari 2010 18:52

Sussi: Du är smal så du kan unna dig en godbit ;) jag vill nu bli av med övervikten som jag haft i några år och bli mitt gamla jag igen. Jag får ta till alla mina krafter för att klara detta =) Skönt att du varit inne och bara tagit det lugnt

Ha en mysig kväll själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

12 januari 2010 09:31

Ser sååååååååååååå gott ut :)

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

12 januari 2010 13:14

Petra: kul att du tycker det ;)

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards