Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Malin wiper - 7 januari 2010 21:56

  


Här signerar Reza IDOL skivan till mig. Jag är så ledsen för dessa darriga bilder.

 

     

 

  

 

Det har varit en lyckad och kul kväll med mycket musik, glädje och även en del bilkollande och provsittning...  

 






http://www.thetam.net/glitter

 

Tack för era fina kommentarer. Jag svarar på dom i morgon för nu är jag helt slut...  

Av Malin wiper - 7 januari 2010 21:32

  


Äntligen var det dags för Reza och Calle att komma upp på scenen och sjunga. Tyvärr så blev många av bilderna lite suddiga eftersom det var folk som stod i vägen och jag darrade till. Dom hade fantastiska röster och sjöng väldigt bra ihop. Det var helt live och Calle spelade väldigt bra på sin akustiska gitarr.

 

  

 

   

 

         

 

   

 

Tjejerna var lyriska över Calle och han har verkigen nåt visst. Han gav allt när han sjöng och man blir lite fundersam om rösten kommer att hålla. Hoppas han får hjälp av sångpedagog så att inte rösten spricker till slut. Mr T tyckte att både Reza och han var hur bra som helst och vi fick rejäl gåshud flera gånger. Jag måste säga att i årets IDOL har dom nog fått fram dom bästa rösterna någonsin i IDOL:s historia 

 

  

 

Dom ställde gärna upp på bild båda två.

 

     

 

  

 

Här har Reza just skrivit autografen till mig. Hon frågade om det var mitt barn som skulle ha autografen...  Då sa jag att det var jag själv som skulle ha den och hon log. Jag blev ändå lite stolt att hon inte frågade om det var till mitt barnbarn...  som jag mycket väl hade kunnat ha för länge sen. Sen sa jag: vi gamla gillar er också...  då skrattade både hon och Calle...ändå var vi inte äldst där... (patetiskt så det smäller om det). Reza var glad hela tiden och skrattade ofta. Jag tycker att Rezas röst är i världsklass och det sa Mr T också. Han har inte följt IDOL.

 

  

 

Här sitter dom båda och skriver för fulla muggar....

 

  

 

Så här ser Rezas autograf ut...  

 

  

 

Här är Calles. Dom måtte ha fått skrivkramp för jag tog även till Pisan och hennes döttrar...  

 

   

  

Av Malin wiper - 7 januari 2010 21:26

  


Innan vi åkte till bilfirman så köpte jag ett nytt autografblock på en scrapbookbutik som är välsorterad. Denna kostar 81:- och har ett fint hållbart papper som är perforerat längst in så det är bara att dra av papperet när man vill sätta in i autografpärmen. Det är egentligen ett block för konstnärer som vill skissa små grejer.

 

  

 

  

 

Sen tog vi varin jättegod smörgås på Café Lakatos med en cappuccino till.

 

  

 

Här en annan bil vi gillade på bilfirman Ford fiesta för 119.900:- I den satt man bra och bekvämt också.

 

  

Av Malin wiper - 7 januari 2010 20:51

  


Vi har haft det toppen på Nybergs bilhall. Detta är den nya delen och allt var så trivsamt och bra. Det var som en liten mässa också där med olika bord uppställda. Ville man så kunde man få ligga på en britz och få ansiktsbehandling. På ett ställe så fick man sitt hår fixat om man ville till allmän beskådan. Det serverades hamburgare med sallad och dricka för 20:- även tårtbitar som vi lyckades stå emot... .

 

  

 

Här ser man ett stort bingohjul som användes när nån köpte en bil. Det handlade om räntan 0.95%-3.25% som sänktes till det som hjulet stannade på. Vi såg att det var rätt många som köpte bilar. Dom hade en del begagnade bilar som inte såg illa ut.

 

  

 

Här är ett bord som Esters kök & bar hade hand om. Det är en jättefin restaurang i Jönköping som har rena gourmematen. Vi har inte varit där än men har tänkt gå dit många gånger men det har inte blivit av. Dom hade en tävling där man kunde vinna en fin lyxlunch med både varmrätt, salladsbord, efterrätt. Tävlingen gick ut på att man skulle slå med en golfklubba bollen in i ett smalt rör och det var en bit ifrån och hålet var inte stort. Min man prövade men efter tredje bollen så var det kört.

 

  

 

Då fick jag för mig att jag också skulle testa. Jag vet att jag har bollsinne men trodde väl aldrig att jag skulle slå in bollen i detta snäva rör. Första slaget var så nära och gick i kanten så jag fick en boll till. Tänkte då att jag skulle slå lite försiktigare och då gick bollen in i röret så nu har jag en fin lunch att längta till...  han som skötte om det hela blev väldigt förvånade att jag fick in bollen.

 

     

 

   Här står jag med klubban och bollen. Jag ser inte klok ut men det bjuder jag på... Ser ut som om jag är kort och hoptryckt. Jag har så lång lugg just nu att jag måste gå och klippa den. 

 

  

 

Dom hade dukat upp på detta fina bord och jag kan inte tänka mig att min lunch blir i den klassen med champagne och hela köret.

 

Klicka här för att komma till Esters kök & bars hemsida

 

  

 

  

 

Här är en Citroen picasso för 85.000 Den var skön att sitta i och inte så låg.

 

  

 

   

 

Innan IDOLERNA Reza och Calle kom så sjöng dessa två på den lilla scenen. Det var en blandning av Beatleslåtar och lite Frank Sinatra mm. Dom var rätt duktiga.

 

    

 

fortsättning följer.............

Av Malin wiper - 7 januari 2010 14:20

  

 

Jag såg en K-special på svt i går om sångeskan Buffy Sainte-Marie och jag lyssnade mycket på henne när jag var ung. Så här står det på wikipedia om henne:

 

    

 

Buffy Sainte-Marie, född 20 februari 1941 i Piapot Reserve, Saskatchewan, Kanada, är en kanadensisk sångerska med indianskt ursprung. Hon tillhörde indianstammen Cree, men blev adopterad som liten och växte upp i Massachusetts, USA. Senare kom hon att bli känd för sina sånger om den amerikanska ursprungsbefolkningen.

 

  

 

Hon skivdebuterade 1964 med albumet It's My Way, där en av sångerna var "The Universal Soldier" som blev hit inte bara med henne utan även med Donovan och Glen Campbell. Hon hade dessutom två Tio i topp-hits i Sverige, "Soldier Blue" och "He's an Indian Cowboy in the Rodeo".

 

  

 

Hon skrev också låten "I'm Gonna Be a Country Girl Again", till vilken Stikkan Anderson skrev svensk text med titeln "Är det konstigt att man längtar bort nån gång", vilken blev en stor framgång för den svenska sångerskan Lena Andersson 1971.

Sången "Up Where We Belong" (som Buffy Sainte-Marie skrev tillsammans med Will Jennings and Jack Nitzsche) sjöngs av Joe Cocker och Warnes till filmen En officer och en gentleman.


  


Klicka här om ni vill läsa mer om henne


  


Min Indianska drömfångare har tagit emot mina mardrömmar sen i augusti då jag köpte den på High Caparall. Jag har haft endast 2 obehagliga drömmar resten har varit av annat slag. Tron kan försätta berg... Den börjar se lite lurvig ut nu, dags att skaffa en ny men den köper jag till sommaren på samma ställe.

 

 

Klicka här om ni vill komma in på en sida med Indiansaker som heter "köp , byt, sälj".

 

  

 

 

Av Malin wiper - 7 januari 2010 12:33

  


Brevpressen ovan är min mammas som jag fotade när jag var där. Den är utom tävlan.

 

     


Ni glömmer väl inte brevpresstävlingen som håller på till 15/1 17.00 Jag har fått in ett bidrag hittills och hon kom in med hela fyra brevpressar. Kolla på kategorier "tävlingar" eller längre ner på sidan. Ni skall rösta på den brevpress ni tycker är finast och det står ett nr vid varje brevpress. Här är min tävlingsmejladress: wiperium@hotmail.se som ni skickar in er bild eller bilder till. Den som får mest röster på sin brevpress vinner en biobiljett.

 

 

 

Jag har kommit en bit på mitt pysslande med att ta bort alla julsaker och återställa ordningen. Det känns bra att få nåt gjort. Ser fram emot kvällen då vi skall åka ut och kolla på lite underhållning. WWR internetradio har börjat sända lite musik igen och jag har saknat dom enormt. Nu skall vi laga till lite lunch. Ha en fortsatt fin dag kära ni...  

 

    

 

 

Av Malin wiper - 7 januari 2010 09:57

  


Nybergs bil i Jönköping har en invigningsfest som börjar i kväll 18.00 Allt är gratis och gäller alla. Vi funderar på att åka dit i kväll för min favorit Reza från IDOL uppträder och även Calle som är Pisans favorit så jag hoppas jag kan få en autograf till henne från Calle. Det kommer nog att vara knakat med folk.

 

  

 

Dom vill ju naturligtvis sälja en bil också...  men där går dom bet när det gäller oss, vi är så nöjd med vår lilla röda. Vi har i alla fall råd att provköra en bil för kul skull. För några år sedan så hade dom jubileum på en annan bilhall och man fick se Charlotte Perelli med dansare uppträda gratis. Hon var bättre i verkligheten än på tv men är inte min favorit. Det är ju inte precis vår åldersgrupp men dumt att säga nej till ett gratisnöje...  

 

 

 

Här en liten bil som går att göra om till flygplan.

 

       

 

 

Detta var min absoluta favorit i IDOL. Tyvärr så höll hon inte hela vägen och valde fel låtar. 

 

 

Av Malin wiper - 7 januari 2010 09:27

Free Orkut and My Space animated Graphics Glitters
click to get Orkut Myspace Animated Comments & Graphics


Här fortsätter det att snöa än om det inte är nån katastrof än. Ser att flera av er knappt får upp dörren för all snö. Vi kom upp 08.00 i dag men har tagit det lugnt och haft en långfrukost. Jag fick aldrig undan några julsaker i går utan låg och degade framför tv:n på eftermiddagen och kvällen. Nu har min man tagit upp en kartong från källaren så nu måste jag ta mig i kragen. Alla här runtomkring har kvar sina adventsljusstakar. 

 

  

 

Här har jat tagit ett foto från sängen där jag ligger och myser och sväller ut...  min son sa att vi skulle ha högtalarna längre ifrån varandra men vi får se hur vi gör. Jag är jättenöjd med tv:n och vi lyckas alltid få en bra bild här fast vi nu har en mindre antenn på väggen utanför. Den gamla var vi tvungna att ta bort när vi plåtade in skorstenen.

 

       

 

 

Vår svenska export over there Yngwie Malmsteen är inte dålig på elgitarren och har spelat med symfoniorkestrar också. Här visar han prov på sin skicklighet.

 

Klicka här om ni vill gå in på hans hemsida

 

     

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards