Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Malin wiper - 1 januari 2010 16:13

  


Jag såg filmen "Reflections" häromdagen som är en thriller från 2008 i regi av Bryan Goeres. I rollerna ser vi: Timothy Hutton, Brendan Price, Tania Sarrias, Fernando Guillen mfl.

 

     

 

Europol agent Tom Brindle (Timothy Hutton) undersöker fallet Pygmalion, en seriell mördare som dödat flera flickor i Frankrike och Spanien. På brottsplatsen erhöll polisen ett DNA-prov liknar Marco Soler (Miguel Angel Silvestre), en spansk militär under 24 år som har ett starkt alibi. Brindle upptäcker att pojken DNA utformades i en fertilitetsklinik och han har en tvillingbror.

 

     

 

Jag tycker att filmen var spännande och inte så förutsägbar som vissa filmer tycks vara så slutet på filmen var oväntat. Thimoty Hutton är inte min favorit men här gjorde han en bra roll och såg inte så slätstruken ut. Han som spelade den misstänkte gjorde sin rollgestalt otroligt bra och trovärdig. Mördaren klär alla offer i en röd klänning och placerar dom väl synliga från ett fönster. Jag hade en spännande och rafflande stund med denna film.

 

Den får 3 filmrullar av 5 möjliga av mig

 

        

 

Av Malin wiper - 1 januari 2010 14:36

  


Jag tog lite fler kort på vår promenad och sätter in dom också. Just nu har vi ätitit en sen lunch och sen bara slöar ett tag. Jag skall städa ur en byrålåda medans jag lyssnar på WWR:s härliga blandade musikkompott. Syrran ringde nyss och deras hund var så rädd för smällarna så dom var tvungna att åka in och få lungande till henne. Tyvärr så sa dom inget om att en del hundar kan reagera på dessa tabletter. Tur att dom tog lägre dos för hon blev helt medvetslös så dom var tvungna att ringa till ett annat ställe och där fick dom reda på att en del hundar reagerar så. Tänk om dom gett henne den rekommenderade dosen...  Vill inte tänka på vad som hade kunnat hända då. Hon är fortfarande lite medtagen och trött.

 

   Här en lite äldre bild på henne

  

  

 

  

 

Här är ytterligare ett nytt hus som tillkommit ovanför strandstigen. Inte så dumt ändå och ännu finare från andra sidan.

 

           

 

  

 

Ett träd höll på att ramla ikull ner vid vattnet.

 

  

 

  

 

Dessa lovikavantar har min brors fru stickat. Jag fick dom en gång när jag fyllde år. Dom är otroligt välgjorda och fina. I år har jag fått mer användning av dom eftersom det är så kallt. Hon är även duktig på keramik och att komponera fina vackra kort med fågelmotiv.

 

  

 

Som ni ser är sjön rätt stor och den heter Hjortsjön. 

  

   

 

  

 

 

Så här står det på wikipedia om hon som sjunger till bildspelet:

 

Carla Bruni, född 23 december 1967 i Turin, Italien, är en italiensk-fransk sångerska, låtskrivare och tidigare fotomodell. Hon gifte sig 2 februari 2008 med Frankrikes president Nicolas Sarkozy.

Av Malin wiper - 1 januari 2010 14:04

  


Vi har tagit vår första promenad men orken höll inte för mer än 25 minuter. Strandpromenaden var den stig vi tog och på flera ställen så pimplade folk och isarna ligger tjocka och starka just nu. Vi har 11 grader kallt och vindstilla.

 

  

 

  

 

Här ser ni stigen vi tog. Det går att gå ända bort till vår camping om man orkar och vill. Det ligger både gamla och nya hus ovanför stigen och alla har dom en strandtomt med brygga och båtar.

 

  

 

  

 

Här är ett av dom nya husen och det är rätt så fint och ännu finare från strandsidan.

 

  

 

Dom har en sån här fin bastutunna nedanför huset. Jag med min klaustrofobi skulle inte kunna vara inne där med sånt litet fönster. Jag skulle vara rädd att jag inte komma ut.

 

  

 

  

 

Tyvärr ser det ut så här i flera av ekorna och det är synd att dom inte dragit upp båtarna.

 

  

 

  

 

Här ytterligare än men det blir ju ett bra motiv för mig i alla fall... .

 

  

 

  

 

Så här skall det se ut.

 

 

Gheorghe Zamfir, född den 6 april 1941, är en rumänsk panflöjtspelare, som har släppt över 200 album varav 90 har sålt guld och platina. Han började med att spela dragspel men övergick sedan vid 14 års-åldern med panflöjtsstudier.

 

  

 

Klicka här om ni vill läsa mer

Av Malin wiper - 1 januari 2010 10:44

  



Dinah Washington (29 augusti 1924 - December 14, 1963) var en blues, R & B och jazz singer. Despite dying at the early age of 39, Washington became one of the most influential vocalists of the twentieth century. [ 1 ] [ 2 ] She is a 1986 inductee of the Alabama Jazz Hall of Fame . Trots dör vid tidig ålder av 39, blev Washington en av de mest inflytelserika sångare i det tjugonde århundradet. [1] [2] Hon är en 1986 INKALLAD i Alabama Jazz Hall of Fame.



        

Av Malin wiper - 1 januari 2010 10:21

     


Vi unnade oss att sova lite längre i dag eftersom det blev lite sent i går. Vi träffade ett grannpar ute på vägen och skålade in nya året med dom. Det har nog aldrig varit så lite smällare och fyrverkeri som i år men vid tolvslaget då kördes det igång ett gigantiskt fyrverkeri som inte gick av för hackor och måste ha kostat en smärre förmögenhet. Det var grannar tvärs över sjön som lät oss kolla in detta. Dom hade nog tillstånd och stod nere vid vattnet. Efterråt blev det helt tyst i samhället och många tycks ha varit bortresta eller struntat i att smälla i år. Nu har vi ätit en Brunch istället för lunch nu när det blev så sent.

 

 

   


Jag hoppas ni har haft en riktigt fin nyårsafton med allt vad det innebär och går in i det nya året med tillförsikt. När man läser årskrönikan så har det hänt mycket tråkiga saker förra året. Vi har nu börjat på dag 1 och min man står i duschen sen skall vi ut på vår första promenad i år som kommer att följas av att vi promenerar varje dag. Det är så stilla ute att man nästan kan höra en knappnål falla.


   


I går i Jönköping såg vi dessa lite u-formade skydd mot vägen. Vi har sett dom förr men inte att dom hade mosaikbeläggning i olika mönster. Det ser jättefint och lite glädjespridande ut. Konstigt att man går förbi så mycket utan att titta sig riktigt omkring.


   


Här är ett till och det finns ytterligare ett. Det är på västra sidan om stan dessa finns.


   


Det känns lite latmask så här första dan vi skall sköta oss och då hade en sån här skobil varit toppen för då slapp man ju gå...    det känns ju ändå då som om man motionerar men i en lite behagligare form...          

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards