Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2009

Tragedi!

Av Malin wiper - 30 december 2009 20:17

  


Jag känner att jag måste gå in här och skriva av mig lite. Vi har fått reda på en hemsk sak alldeles nyss. Jag har berättat förut att vi har ett grannpar tvärs över gatan som nyss flyttat till en lägenhet i samhället. Dom orkade inte riktigt med huset längre så deras yngsta son köpte huset och flyttade in med sin fru och två små flickor bara för ett tag sen. Vi var och hälsade på våra gamla grannar för ett tag sen i deras nya lägenhet och blev bjudna på smörgåstårta och gott att dricka till. Dom var så glada att sonen tog över huset så att det finns kvar i familjen. Jag har träffat sonen ett antal gånger och sist när föräldrarna flyttade ut och vi var där med en flyttårta och annat.

 

  

 

Min man skulle gå ut ett ärende och träffade våra gamla grannar vid sonens hus och han tyckte att frun såg lite annorlunda ut och hennes man satt kvar i bilen. Då frågade min man hur julen varit. Då sa hon: men vet ni inte vad som hänt?. Vadå hänt sa min man och då berättade hon att deras son som övertagit huset fick ont i benet i juldagarna och åkte upp till sjukhuset men blev hemskickad igen. Bara efter en stund hemma blev det akut och ambulans till sjukhuset. Det visade sig att han drabbats av mördarbakterien och dom har nu måst amputera båda benen ända upp och nu ligger han nedsövd på ett stort sjukhus.

 


 

Dom vet inte om dom fått bort allt eller om han kommer att klara sig. Det är så fruktansvärt tragiskt så jag finner inte ord. Har gått omkring och gråtit och känner mig så ledsen för deras skull. Känner så med alla och tänker på om det skulle hända min son eller nån annan i familj och släkt. Mördarbakterien har sånt snabbt förlopp och svår att stoppa. Allt känns så overkligt nu. Jag kommer att höra av mig till våra gamla grannar i morgon för att höra hur det går. Vilket fruktansvärt slut på året för familjen.  

 

  

 
 
Sussi

Sussi

30 december 2009 20:52

Men fy så tragiskt!! Jag rös när jag läste det här inlägget. Hela den här familjens tillvaro kommer ändras nu!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

30 december 2009 20:58

Men så fruktansvärt... finner inga ord....

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

30 december 2009 21:31

Sussi: Ja det är hemskt och man ryser som du säger. Ja det blir en stor omställning för hela familjen.

kram

-Nena- Så känner jag också, finns inga ord
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Placebohoe

Placebohoe

30 december 2009 21:47

Tack så mycket :) Polen är väldigt härlig på sommaren :)

http://placebohoe.blogg.se

 
Lisa

Lisa

30 december 2009 21:50

Näe men fy så fruktansvärt säger jag med,,Förstår att du blev illa berörd av detta,,Jag har Aldrig hört talas om en sån Bakterie också,,,fy sjutton så mycket elände det finns,,man blir ju helt förstörd..
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Placebohoe

Placebohoe

30 december 2009 22:07

Hemskt :( hörde precis talas om dem för någon vecka sedan bara :/ Hör gärna av dig hur det blir med honom, känner verkligen mycket medlidande :(

http://placebohoe.blogg.se

 
wiper

wiper

30 december 2009 23:07

Placebohoe: Då skall jag försöka åka dit en sommar.

Lisa: Det känns inte bra i kroppen nu efter detta så jag får lugna ner mig lite. Det är inte så många som drabbas varje år.

Ja det finns mycket elände
kram

Placebohoe: Vi visste ingenting för vi har inte träffat grannarna på ett tag. Tack för dina fina ord och jag talar om sen hur det går för dig.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

31 december 2009 07:15

Oj så tragiskt och hemskt!! Sänder en stor kram...

http://petrano1.bloggspace.se

 
Pisan

Pisan

31 december 2009 08:09

Nämen jösses vad fruktansvärt! Nu sitter jag här med tårar i ögonen, stackars familj! Vilken tragedi.... Ja, det är väl så att det finns fler saker än svininfluensa att vara rädd för nu för tiden, folk vet bara inte om det.... Jag såg en hel massa hemskt när jag praktiserade på infektionskliniken i Gbg. Mördarbakterien blir ju vanligare och vanligare nu också, det finns ju inget bot heller. Det om något är ju nåt att vara rädd för.
KRAM på dej vännen!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards