Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Café Ritz!

Av Malin wiper - 17 december 2009 13:04

  

Sån här fin utsikt har vi från fönstret nu när snön kommit. Vattnet är isfritt än så länge. Jag har varit ute och handlat på ICA. Det är såna köer redan så alla kassor var öppna. Nästan alla laktosfria produkter utom mjölk var helt slut. Folk har börjat upptäcka att dessa har längre hållbarhet och laktos är inte livsnödvändigt. Konstigt ändå eftersom dessa produkter är dyrare. Min mage har blivit betydligt bättre sen jag började köpa låglaktos eller helt laktosfria produkter så långt det är möjligt. 

 

   

Jag hittade jättefina handgjorda blockljus för 12.90 på ICA. Ett av dom passar ypperligt på ett giftgrönt fat jag köpte på Café Lakatos för ett tag sen. Hade tänkt ha chokladtryfflar på fatet men detta passar bättre. Tyvärr såg jag att det är doftljus jag köpt och såna tål jag inte. Det luktar inget om själva ljuset och det är möjligt att doften är så mild att jag tål den. Dom hade doftljus vid kassorna ett tag på IKEA och jag höll nästan på att få sluta handla där. Dom har en brevlåda där man kan lägga klagomål, önkemål eller skriva nåt snällt. Det var så många som klagade över detta så ledningen beslöt att flytta ljusen längre in i lokalen och det uppskattades verkligen. Alla doftljus har inte sån lukt men jag är lösningsmedelskadad och även mögelskadad och då tar det värre. Har faktisk kännt dofter som jag tålt och är dom milda och behagliga så går det bättre. Är det nån fler som är känslig mot olika dofter?.

 

   

Jag gick in på Cafè Ritz och köpte saffransskorpor som skall vara en höjdare. Nu har jag hamstrat en massa innan jul så det inte blir så stressigt. Tyvärr så kommer inte min mans bror som det var tänkt så vi blir bara tre stycken på julafton. Min svåger fick sån lång ledighet att han kunde åka upp till släkten i övre norrland.

 

   

nbkelser med pärlor på grädden som små juveler. Så man plågar sig själv... 


 

 
 
-Nena-

-Nena-

17 december 2009 15:14

Doftljus klarar inte jag heller, eller annat med sådan stark doft.
I vårt köpcentra finns en affär som säljer tvål, badbomber och en massa annat sådant och ibland när man går förbi så luktar det väldigt starkt så man får ont i huvudet..

Ha en fortsatt fin dag.
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

17 december 2009 16:30

-Nena- Det är nog många som inte mår bra av dessa luktbomber till ljus och tvålar som nu florerar överallt. Jag får både huvudvärk och en bedövningskänsla i huvudet och över munnen. Då vet du vad det vill säga. Tråkigt att utveckligen gått dithän, jobbigt för allergiker.

Ha en fortsatt fin dag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

17 december 2009 18:34

Oj vad jag älskar dina cafè bilder,är ju en riktig godisälskare.Tåtorna ser så goda ut och den med tomten mums,kan nästan känna hur god den är:-)
Tur jag bor flera mil till närmsta kondis,annars skulle jag nog rulla fram :-))
Kan inte vara lätt att vara doftallergiker,jag älskar ju dofter o handlade häromdagen fullt med dooftljus på IKEA
med goa dofter.Däremot så klarar jag inte av doften när bonden har haft ut flytgödset utanför där vi bor,då nyser jag för fult och blir alldeles tilltäppt i nosen.Tur att det inte händer var dag som bonden är ute:-)
Hoppas du mår lite bättre nu,har läst igenom dina inlägg nu och ser att du inte haft det lätt.
Jag går ju på akupunktur behandling nu,men som sagt sjukgymnasten sa precis som du sa att jag ska prata med läkaren om att få en röntgen av höften för oftast så är det något med höften när man har ont som jag har.Kunde ev.vara artros sa hon men det ser man då.
Men datorn kan ställa till det med både nacke o armar axlar när man sitter o skriver mycket.
Vilken snäll o go gube du har som stand in här på bloggen,så rar han è,sen ser han ju så snäll o go ut på din bild över bloggen.
Önskar er en go kväll vänner och kramar på er,Karin o svartnosarna.

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

17 december 2009 21:11

Karin: Tack för dina fina ord och allt du skrev i din kommentar. Hoppas du inte har artros och att inte höften måste bytas ut. Härligt att du tål dofter. Kul att du gillar mina godisbilder ;) jag frossar i att kolla in dom men nu är dom förbjudna. Ja att sitta vid datan länge är förödande så det är bäst att inte sitta för länge.

Ja min man är en riktig pärla i mångt och mycket men alla har vi våra små fel och perfektionism är inte roligt heller.

Jag önskar dig och svartnosarna en härlig kväll också
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
frugreta

frugreta

18 december 2009 14:50

Trist att din nacke inte är som du vill.Det där med dofter är jobbigt,jag är rökare då brukar man ha dåligt luktsinne sägs det.Men inte jag,får migrän av billiga parfymer o tvålar o doftljus.Men fina dyra dofter går bra,konstigt nog.Hoppas din nacke blir bättre snart,kram på dej.
Lilian

http://www.frugreta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards