Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Julkulor!

Av Malin wiper - 14 december 2009 16:22

  


Efter att ha skrivit dessa inlägg så är jag makalöst trött och orkar inte gå in på era bloggar just nu. Sov uruselt i natt och det kommer surt efter. Hoppas att ni alla har det bra och får en fin kväll. Nu är snön nästan borta och det är bäcksvart ute.

 

  

 

När jag ser denna låda med julgranspynt så blir jag otroligt nostalgisk. När jag växte upp så såg det ut så här. Kulorna låg i precis såna här kartonger. Då var dom i glas och det gällde att vara försiktig och många tappade man på golvet och då var det kört...  då blev inte mamma och pappa glada. Det gällde att hanskas med dom försiktigt. Man hade även förgyllda kottar i granen. Från början var det levande ljus i granen men jag kom inte ihåg att vi hade det utan bara elektrisk. Många tyckte att det gav mer stämning med levande ljus. Fast vilket jobb att tända och även kolla så inget tog eld.

 

 

 
 
Pisan

Pisan

14 december 2009 17:35

Hej vännen! :-) Vilka fina julgranskulor! Precis såna är det jag BARA vill ha i min gran, har några gamla kulor kvar som yngsta dottern inte lyckats få i kras... Ha en fin kväll du och Mr T! KRAMAR!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

14 december 2009 19:19

Pisan: ja dom jättefina. Det är inte mina utan hittade dom på nätet.

ha en fin kväll själv du och Mr H
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

14 december 2009 20:41

Sådana kulor har vi i vår gran. Vi har fått från min mormor och makens farmor.
De är så fina.
Jag har en sådan låda med speciella kulor som min mormor älskade och så även jag, ska försöka fota dem en dag.
Nu finns det även lite moderna kulor som barnen önskat sig.

Hoppas du får sova gott i natt
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

14 december 2009 21:18

Usch då. Hoppas du får sova mycket bättre i natt så du är pigg i morgon. Vi ska få snö här i natt och i morgon så det blir att pulsa på morgonen (förhoppningsvis)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

14 december 2009 21:40

Ja dessa glas dekoration finns inte kvar från min barndom :) !! jag läser här hos dej men orkar inte alltid kommentera är inte så pigg just nu!! Kram på dej...

http://petrano1.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards